docster Skrivet januari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2006 UppCon:06, 7-9 April 2006! 2006 Ett nytt år med nya överraskningar och möjligheter, och framförallt, ett nytt UppCon! Även i år håller vi till i Atrium och Royals lokaler på Dragarbrunnsgatan. Själva konventet hålls i Atrium, medan filmvisningen sker i Royals biografsalonger, vilka ligger så gott som vägg i vägg med Atrium. Inne på Atrium är den övre våningen vigd åt TV-spel och arkadmaskiner, och i den undre kommer bl.a. uppvisningar, prisutdelningar och försäljare att hålla till. På Royal är det film som gäller. Det kommer visas film från nio på morgonen till fyra på kvällen i alla fem salonger, utom på kvällen då vi endast kan använda en. UppCon arrangeras av den ideella föreningen Uppsalakai och detta är det sjätte i ordningen. UppCon:01 gick av stapeln 2002 och har bara vuxit med åren. Nu är UppCon det största i Sverige för japansk tecknad film och annan japansk populärkultur. Mer att läsa om Uppsalakais verksamhet finner du här på www.uppsalakai.org. Mer information om av t.ex. aktiviteter och annat som kan vara av intresse finner du under flikarna ovan. Varmt välkommen till UppCon:06, 7-9 April 2006! Saxat från UppCons sida Snart är det dags för UppCon igen, vilka planerar på att sticka dit? Själv har jag redan bokat biljett, ska betala den nästa vecka :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet januari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2006 Planerar på att dra dit, lite saker som måste redas ut först. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2006 Har redan varit in och bokat. Så självklart vill jag dit, nu är det bara pengar för att betala biljetten som gäller. :) Jag lär väl vara bland folket och paxa mig vid Percussion Freaks / Drummania den här gången med. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2006 Hoppas det finns ett 360 med DOA4 ^^ Annars får man nöja sig med SC3 som inte heller sitter fel ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet januari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2006 wah..klart man kommer..:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet januari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2006 Funderar på det, isf mitt första anime konvent... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet februari 2, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2006 Nu är det hur som helst bestämt att jag kommer^^ Ska till och med sova där vilket jag inte gjorde förra året! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet februari 6, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet februari 6, 2006 Betalat biljetten nu :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet februari 16, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2006 Biljett + sovplats betalda! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet februari 16, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2006 sweet, vi beställer våra ninjadräkter imorrn. så har vi tur smyger det runt en game-ninja på uppcon ska fixa min biljett snarast Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet februari 20, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2006 Hejsan allihopa. Ett tag sedan jag skrev, har haft annat för mig, och inte funnit det intressant nog att surfa runt på sidor... Hur som helst kommer jag nog mest troligt, vi beställer och köper våra biljetter till flyg, uppcon och vandrarhem nu till veckan. Hehe, känns nästan som om jag borde bli mer aktiv här. Dock är det lite svårt... Inget illa ment men ni diskuterar ingenting som är så intressant, och försöker jag dra igång en diskussion så är inte någon intresserad utav att föra ett seriöst samtal... *Suck* Jag är nog för tråkig för er. Med Vänliga Hälsningar från Herid Fel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet februari 20, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet februari 20, 2006 Jag är nog för tråkig för er. Eller så är vi för tråkiga för dig ;) Men det skulle vara roligt om de som ska till UppCon skriver det i tråden, så man vet vilka som är där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet februari 20, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2006 Det verkar som om jag fått ekonomiska förhinder, kommer troligtvis inte. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet februari 20, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2006 Jag lär väl komma.. Om jag fått ännu ett till jobb tills dess så jag har råd. Men jag hoppas på att kunna komma. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet februari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2006 Tänkte kolla vart folk ska sova nånstans, själv har man sovplats i Linneskolan 10! Vi kanske ses i sovsalen om inte annat ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet februari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2006 Jo men visst kommer man, ska försöka få biljetten betald ikväll :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet mars 2, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2006 biljetter fixade, vi syns där X) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ivan Skrivet mars 2, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2006 kommer i år... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet mars 2, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2006 kommer i år... Fan va kul! Blir första gången vi ses^^ att vi inte träffats tidigare :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet mars 3, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2006 Okay, jag kommer inte. Tänkte komma, men nepp. Inga pengar.. Som vanligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet mars 3, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2006 Tråkigt :O Hade vart kul att träffa dig också! Nu några frågor till en erfaren: När kan det vara bra att köpa tågbiljetter så man kan ta sig till uppsala? Och när kan det vara bra att välja tid man vill vara framme? En timme innan konventet slår upp portarna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet mars 3, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2006 Tågbiljetter borde man nästan köpt för länge sedan.. XD De bar en ondskefull tendens till att stiga perverst för var vecka som går.. Att vara framme en timme innan portarna slår upp är nog rätt lagom, förra året var man tvungen att köa i någon timme för att komma in om man hade otur.. XD Ska förvisso vara smidigare detta året, så förhoppningsvis kommder det inte bli lika lång kö, men i alla fall.. :) En timme är rätt lagom ^^ Om man nu vill vara där från start dvs.. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet mars 3, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 3, 2006 Tack Skutty :D Du har just förtjänat dig en massa kramar ^^ Hoppas det kommer en massa folk som kommer fram och hälsar i år!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet mars 8, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2006 Vilka vill spela Munchkin på övernattningen? Folk får säga vilka expansioner de har så tar folk med sig dem och så Munchkinar vi långt in oå natten! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet mars 13, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2006 o/ jag leker med folk i den sovsalen jag nu kommer sova i. Annars kan folk hälsa på mig när de vill, kramar och andra saker uppskattas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg