Hoppa till innehåll
Anime.se

Nintendo DS Lite

Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

den nya designen har släppts:

Ny Nintendo DS-design avslöjad

Sockerfri...

Det kommer väl inte som någon större överraskning att Nintendo nu utannonserar en ny design av sin Nintendo DS, men vad som kanske fårvånar är att den inte ser ut att skilja sig markant rent utseendemässigt från storebror.

Den nya modellen heter Nintendo DS Lite och är som synes en mindre variant av ursprungsmodellen. Knapparna har flyttats högre upp, start- och select-knapparna har placerats längre ner, och power-knappen är ute på vift någon annanstans. Bland övriga ändringar kan nämnas att micken placerats mellan de två skärmarna, samt att ljusstyrkan på skärmarna ska vara förbättrad. Spelaren kommer dessutom själv kunna justera ljusstyrkan, vilket gör att man kan spara på batteriet om man redan har ljus så det räcker.

Maskinens mått är 133 x 74 x 22 mm och väger 218 g, vilket kan jämföras med originalets 149 x 85 x 29 mm och 275 g.

Maskinen släpps i Japan den 2 mars och kommer kosta 16.800 yen, vilket motsvarar ca. 1.100 svenska kronor. När vi i väst får lägga våra vantar på den avslöjas senare.

Bilderna:

50_1138272127_001.jpg

50_1138272127_002.jpg

50_1138272127_003.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite trevliga rykten:

* Färgerna vid releasen är vit, svart och rosa.

* Pictochat kommer vara uppgraderat för online.

* Man kommer kunna ladda ner demos online. (Max 10 spel får plats samtidigt i DS:ens minne.)

* Tetris DS och ett ännu oannonserat spel kommer släppas samtidigt.

Nu fick jag höra att min lillebror var sugen på en NDS.

han får köpa min så köper jag NDS L >)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter