Hampe Skrivet januari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2006 den nya designen har släppts: Ny Nintendo DS-design avslöjadSockerfri... Det kommer väl inte som någon större överraskning att Nintendo nu utannonserar en ny design av sin Nintendo DS, men vad som kanske fårvånar är att den inte ser ut att skilja sig markant rent utseendemässigt från storebror. Den nya modellen heter Nintendo DS Lite och är som synes en mindre variant av ursprungsmodellen. Knapparna har flyttats högre upp, start- och select-knapparna har placerats längre ner, och power-knappen är ute på vift någon annanstans. Bland övriga ändringar kan nämnas att micken placerats mellan de två skärmarna, samt att ljusstyrkan på skärmarna ska vara förbättrad. Spelaren kommer dessutom själv kunna justera ljusstyrkan, vilket gör att man kan spara på batteriet om man redan har ljus så det räcker. Maskinens mått är 133 x 74 x 22 mm och väger 218 g, vilket kan jämföras med originalets 149 x 85 x 29 mm och 275 g. Maskinen släpps i Japan den 2 mars och kommer kosta 16.800 yen, vilket motsvarar ca. 1.100 svenska kronor. När vi i väst får lägga våra vantar på den avslöjas senare. Bilderna: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet januari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2006 Ser faktiskt något snyggare ut. Kanske blir dax att köpa en när nya modellen kommer. Hoppas på en lila variant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet januari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2006 Ser riktigt najs ut Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2006 blir också lite sugen på n ds nu, men hoppas på en grön, svart lr silver nu när den nya kommer så kanske priset på den nuvarande sjunker ännu mer också B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet januari 26, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 26, 2006 Lite trevliga rykten: * Färgerna vid releasen är vit, svart och rosa.* Pictochat kommer vara uppgraderat för online. * Man kommer kunna ladda ner demos online. (Max 10 spel får plats samtidigt i DS:ens minne.) * Tetris DS och ett ännu oannonserat spel kommer släppas samtidigt. Nu fick jag höra att min lillebror var sugen på en NDS. han får köpa min så köper jag NDS L >) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet januari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2006 Så man kommer alltså bara kunna använda pictochat online med Lite? Skulle inte förvåna mig om hemmabyggarna kommer med en nedladdningsbar patch som gör detsamma med den första versionen. B) Gillar hur som helst designen på gångjärnen, hållbarhet ftw. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet januari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2006 Yeah, det finns tydligen alltså fler positiva saker med att vänta med att köpa en konsol annat än att undvika defekter! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet januari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2006 Hmm, kanske kan vara något. Jag som nyss köpt mig ett vanligt DS dock :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet januari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2006 Kommer garanterat att köpa en så fort den kommer till Sverige ^^ Var väl egentligen bara storleken som avskräckte förrut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet januari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 27, 2006 Tycker ärligt talat att den där är mycket fulare än "vanliga" DS... Fast kanske den ser bättre ut i verkligheten. Aja, jag kommer nog inte att köpa den, har precis köpt en NDS så... ^^' Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet januari 28, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2006 Blir passande.. Min brorson "bröt nacken" av min DS (jag skulle aldrig ha låtit honom spela på den, jag vet :( ), jag ska göra en deal med min brorsa.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg