zimeon Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Det nådde just mina öron att den underbara sångerskan och låtskriverskan Ritsuko Okazaki dog av en sjukdom den 5 maj. Begravningen ägde rum i stillhet. Ritsuko Okazaki sjöng öppnings- och slutlåtarna till Fruits Basket, Prinsessan Tutu, en del smålåtar i Love Hina, och var med på ett hörn i en del av Masami Okuis saker, bland annat Cyber Team in Akihabara. Hon sjöng även alla slutlåtar till Sister Princess Repure. En oefterhärmeligt spröd och försiktig sångröst var hennes kännetecken. Hon lämnar en stor sorg efter sig. Hon var ensam i sitt slag bland animélåtssångerskor, och det var med stor bestörtning jag emottog beskedet. En tyst minut för Ritsuko Okazaki. Må hon vila i frid. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 :( Hur gammal blev hon? Hon lät inte så särskilt gammal... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grimmer Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Om uppgifterna jag läst stämmer blev hon 44/45 år gammal. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Inte hört om henne tidigare, men ending theme i fruits baskets är en av dom jag kommer ihåg mest. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Lalalalalala lala. Subarashiki love and life. Snyft. :'( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juni 18, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2004 :'( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kata Skrivet juni 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2004 Har ingen aning om vem hon var men... _____________ |_-^*RIP*^-_ -| |-----------------| |----Ritsuko-----| |---Okazaki-------| /______________ Man skall alltid sörja när männsikor går bort... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2004 Man skall alltid sörja när männsikor går bort... det beror helt och hållet på vilken person som går bort.. annars har jag inte hört om den här sångerskan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 Se Fruits Basket, NU!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 va e d för slags anime/film då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 Komedi, drama. Mycket rolig om mysig som sjutton. Mangan tycker jag är lite bättre, men animen är ändå en av de bästa jag har sett. http://www.animenfo.com/animetitle,165, ... asket.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 Och här är den fantastiska DVD-boxen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=21329 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2004 ill give it a shot. ska bara orka ta ner den först :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kata Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Man skall alltid sörja när männsikor går bort... det beror helt och hållet på vilken person som går bort.. Personens familj? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Man skall alltid sörja när männsikor går bort... det beror helt och hållet på vilken person som går bort.. Personens familj? jaså du menar så.. trodde du mena att man ska sörja så fort vem som hälst dör ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kata Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Man skall alltid sörja när männsikor går bort... det beror helt och hållet på vilken person som går bort.. Personens familj? jaså du menar så.. trodde du mena att man ska sörja så fort vem som hälst dör ^^ Nepp, men man kan ju ändå tänka på personens familj. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Man skall alltid sörja när männsikor går bort... det beror helt och hållet på vilken person som går bort.. Personens familj? jaså du menar så.. trodde du mena att man ska sörja så fort vem som hälst dör ^^ Nepp, men man kan ju ändå tänka på personens familj. om en som mördat någon dör skulle jag inte tycka synd om varken han eller hans familj. och om jag va i hans familj skulle jag inte heller sörja Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Du kan inte täka så.. Om nån mördar så kan man ändå ha känslor... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 den som mördade hade ju inge känslor för den han döda, därför besvarar jag inte mördaren med känslor om han dör Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Fel, Mördaren kanske är avundsjuk eller hatisk.. Det är känslor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kata Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Fel, Mördaren kanske är avundsjuk eller hatisk.. Det är känslor Jo, mördare gå ju knappast omkring och tänker: "Åhhh, kolla en mördbar person". Det finns ju oftast ett motiv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 så ni skulle känna sympati för usama bin laden om han dog och för att han döda massor av människor för att han trodde på sin religion? nej, ja kallar inte det känslor när man dödar nån även om man är avundsjuk/hatisk eller whatever. finns ingen anledning att döda för det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Men Usama är ingen vanlig mördare. Han skulle inte ens hans hundvalp känna sympati för. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 ingen som mördar är vanliga eller ovanliga. alla är likadana varesäg dom mördar flera tusen eller 1. dom har tagit ett människoliv vilket gör dom till orespektabla människor för mig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2004 Om nån skulle döda en.. vad ska vi säga... inbrottstjuv.. som är i färd att döda någon.. är han oacceptabel då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg