Blå Skrivet mars 7, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2007 Berserk vol 1-13. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet mars 7, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2007 Fullmetal Alchemist 1 Emma 3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 8, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2007 Gah! Gick förbi Sun Ai i måndags och där väntade inte bara 3 månaders beställningar, utan också en av månaderna var en sån där "nu fasen ska jag beställa ikapp på hela Pianoskogen, Gentlemannaalliansen, Karen Children och Angel Heart!" så det var en sjujädrans mängd manga och man fick armvärk av att bära runt kartongen. Usch vad många tusenlappar som gick, men det var massor av manga också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 10, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 10, 2007 Jag har shoppat utav bara helvete den senaste veckan. Så billigt och mycket som möjligt. Jag har kompletterat / köpt ifatt Banana Fish, Monster, Musashi #9, större delen av Touch och införskaffat det senaste av Fruitsbasket, Life, Hourou Musuko, Aoi Hana, Top Secret med mera. Jag försöker att hitta bara sådant som går på 100 yen/bok och inte ser ut som om någon dragit den genom en vattenpöl. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet mars 13, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2007 yay, shopping! Monster 3-6 <- Den här är helt fantastiskt bra. Blir mer och mer intressant för varje sida i stort sett Fruits Basket 2-5 (och Neil Gaiman's senaste novellsamling. huzzah!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet mars 31, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2007 Var och använde upp en del av mina pengar på SF-bokhandeln igår: -Fullmetal Alchemist vol. 12 -D.Gray-Man vol. 4 -Death Note vol. 10 -Emma vol. 1 -One Piece vol. 37 -Keroro vol. 1 -The Twelve Kingdoms, roman 1 Frågan är varför jag går och köper en bunt manga, när jag borde vara upptagen med att plugga fysik... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet april 4, 2007 Anmäl Share Skrivet april 4, 2007 Jaaaa, jag beställde just: Bärsärk 16 Jag är inte så säker på att jag egentligen har pengarna till det, men äsch. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet april 6, 2007 Anmäl Share Skrivet april 6, 2007 har 16 kommit ut :O. inte ens hunnit läsa klart 15 än (ja jag studerar detaljerna rätt noga ;) ) Men jävlar vad gött. får köpa till den i sammlingen då Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dreamchaser Skrivet april 19, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet april 19, 2007 Följande kom till mig i förrgår: Mästerdetektiven Conan 25-30 Lament of the Lamb 1-2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet april 20, 2007 Anmäl Share Skrivet april 20, 2007 I dag kom FMA 1 -5 och Death Note 1 - 5. MUMS Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 23, 2007 Anmäl Share Skrivet april 23, 2007 Ragnarök 10, och vad läser jag sist i boken: redaktionens anmärkning: Myung-Jin Lee har tyvärr bestämt sig för att satsa på spel branschen istället, så detta är sista delen i Ragnarök, bara WTF!?!!!! Detta måste redaktionen vetat innan dem började ge ut den, det är jag nästan helt säker på! Man bara tänker va fan gav dem ut den för!? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet april 23, 2007 Anmäl Share Skrivet april 23, 2007 Beställde Hayate the combat butler v1-2 för någon vecka sen på sf-bok. Borde ju komma snart. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet april 23, 2007 Anmäl Share Skrivet april 23, 2007 Precis beställt vol 7-13 av GetBackers Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet april 30, 2007 Anmäl Share Skrivet april 30, 2007 Fick vol 2-3 av D.Gray-man i påskpresent (den var försenad ^^') samt köpte vol 5 av Fullmetal Alchemist idag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumii-Chan Skrivet juli 3, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2007 Beställde just Pita-Ten 1-2 (kan inte motstå söta figurer ;) ), Air Gear 4, .Hack//Legend of the twilight braclet 1-3 och Key princess alice rondo 2-3 Nu är jag helt pank :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 7, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 7, 2007 Ichigo 100% vol 1 :D Får äntligen läsa mangan! Battle Angel Alita vol 2 :3 Skulle ha köpt Death Note vol 11 och 12 men var tvungen att prioritera. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus N Skrivet juli 21, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2007 Berserk vol 17 GetBackers vol 19 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet juli 22, 2007 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2007 Couple 2 o 3 av Sung Jae Park Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 12, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2007 Battle Angel Alita vol. 3 Deus Vitae vol. 1 Upptäckte Deus Vitae igår i SF bokhandeln och föll pladdask för tecknarstilen. Storyn är det inget fel på heller, sen att det är en del nakenhet är ju inget minus. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 14, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2007 Mahou Sensei Negima volym 6-8 på Engelska Ah my Goddess! volym 1 på svenska. De har översatt Belldandy till Verdandi, Hädelse! Jag har aldrig stört mig såhär mycket på en översättning i hela mitt liv. Får väl öppna upp plånboken lite mer och köpa de engelska volymerna istället :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 14, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2007 Ah my Goddess! volym 1 på svenska. De har översatt Belldandy till Verdandi, Hädelse! Du vet väl att hon egentligen heter Verdandi? Eller, ja, ヴェルザンディ då. Men att hon baseras på Verdandi? Nej, jag tycker det var ett bra val. Det är ju bara naturligt att utgå från grunderna. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 14, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2007 Ah my Goddess! volym 1 på svenska. De har översatt Belldandy till Verdandi, Hädelse! Du vet väl att hon egentligen heter Verdandi? Eller, ja, ヴェルザンディ då. Men att hon baseras på Verdandi? Nej, jag tycker det var ett bra val. Det är ju bara naturligt att utgå från grunderna. :) Ja, namnet härstammar från Verdandi i nordisk mytologi. Romaniserat så blir namnet Berudandi, så det går att tolka på båda sätt. Jag har dock aldrig sett någon tolkning annan än Belldandy. Det är det namnet som har följt med mig så länge jag haft ett intresse för manga och anime och har rotat sig in i min ryggmärg. Jag kan helt enkelt inte acceptera någon annan översättning. Att ändra på en översättning som hängt med i 20 år (Eller när den nu översattes första gången) är enligt mig bara dumt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 14, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2007 Jag har dock aldrig sett någon tolkning annan än Belldandy. Det är det namnet som har följt med mig så länge jag haft ett intresse för manga och anime och har rotat sig in i min ryggmärg. Jag kan helt enkelt inte acceptera någon annan översättning. Att ändra på en översättning som hängt med i 20 år (Eller när den nu översattes första gången) är enligt mig bara dumt. Att du inte kan acceptera Verdandi på grund av vana har jag inte mycket att säga om (annat än att det inte varit ett problem för mig -- OVA:n från 1993 var bland de tidigaste animéer jag såg, och mangan har jag följt sedan jag började läsa japanska serier), men dumt tycker jag i synnerlighet inte att det är. Det är ju inte en satsning som är till för att blidka befintliga fans, utan för att få nya. Varför ska vi tvingas stå ut med ett misstag som begicks i ett land helt orelaterat till vare sig källand eller målland, Japan eller Sverige? :/ Men eftersom översättaren är aktiv här på forumet kanske han borde få motivera sin översättning själv. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 15, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2007 Själv anser jag att "Verdandi" låter vettigare än "Belldandy" också, inte bara med tanke på vem hon är baserad på. Men för att försöka hålla mig till trådens ämne kan jag ju ta upp vilka inköp jag har gjort på senaste tiden: Dragon Ball 26 Ranma½ 29 Berserk 19 POWER!! 10 GTO 11-12 Genshiken 3-4 Monster 2-3 Oh! My Goddess 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet oktober 26, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2007 Mitt senaste köp var Death Note del 11 och 12. Dock har jag bestämt att jag INTE tänker köpa mer manga förrän jag har läst ut det jag har (en del Conan, några Fullmetal Alchemist, en eller två One Piece, för att nämna några). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg