Voffe Skrivet augusti 26, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2010 Mmh, mina senaste inköp var Welcome to the NHK! v1-8 och Bokura ga Ita v11. Nu har jag också beställt svenska utgåvan av One Piece v53, och första volymen av Bakuman på engelska, samt Suzuka 13/14/15 från Adlibris. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet augusti 26, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2010 Hmm, Visst var det tal om att Kanojo wo Mamoru 51 skulle ges ut på engelska ett tag? Men nu när DC Comics, eller vilka det nu var, lagt ner sin mangautgivning är det nog inte så troligt att den kommer ut. Det stämmer. Den engelska utgivningen ställdes in när DC avvecklade CMX. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet augusti 27, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet augusti 27, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 27, 2010 Aria 4 Berserk 27 FMA 18 och 19 + Final Fantasy VIII Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet augusti 30, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2010 Detta ropade jag hem häromkvällen. Hoppas inte leveranstiden blir alltför lång. Dessutom borde jag få Uzumaki vol 2 i brevlådan vilken dag som helst. När man vet att man får pengar snart kan man handla med gott samvete :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet september 2, 2010 Anmäl Share Skrivet september 2, 2010 Fick min leverans idag... ... och eftersom jag inte köpt den där systemkameran än så är det iPhonen som fortfarande gäller. En liten snabb jämförelse av Suzuka v1 och v13/14/15... ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 7, 2010 Anmäl Share Skrivet september 7, 2010 Gabai Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet september 8, 2010 Anmäl Share Skrivet september 8, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 9, 2010 Anmäl Share Skrivet september 9, 2010 Fick mina två minikartonger från Japan igår. Vilken saling blandning: * Maiwai 9–11 (älskar bok 11. Typ 3mm tjock… är rätt spänd på vad f-n som hände.) * Kiss sis 1 * Tro inte att jag tycker om storebror, alltså! 1 (Comic High) * Barnatider 8 (Comic High) * Kimo to iru to 1–3 (Comic High) * Amagami Sincerely Yours 1 * Mikakosan 1 * Ikaryaku (Kouta Hirano) * Otoyomegatari 1 (Kaoru Mori) * ANikoi 1 * Banoten 1 * Sakura Taisen 4, 8, 9 (saknade dem) * Begynnelsens och avslutandes Miles 1 (Mohiro Kitou) * Sex stycken Naoto Yamakawa-noveller (En kopp kaffe till) * Drömvandrande Pultinella 2 (Kenji Ooiwa) * Blood Alone 1–2 * Helen ESP 1 * Kurenai 1 * Chibisan deito 1 Under vistelsen okynnesköpte jag en del Comic High-böcker bara för att. Jag har haft så vansinnigt kul med Girls High! och en till jag inte minns, så jag har fått blodad tand. Barnatider är kul men storebrorsan och Kimi to iru to var inget vidare. Banoten var en fyrrutsstripp. Ikaryaku var Hirano när han är som mest pårökt. Otoyomegatari är i full Emma-kvalitet, Kiss sis är så kitschig att det är underbart, ni skulle se det glittrande omslaget med en massa insprängda hologram-hjärtan. Pultinella har jag inte läst vidare på än men den verkar ganska banal. Miles är inte lika vass som Planetlik eller Bokurano… än. Blood Alone var helt okej; ganska identisk stil med Gunslinger Girl av förklarliga skäl. Mikakosan var en smådyster krafsigt tecknad sak som var jäkligt charmig; en gratis webmanga är det. Chibisan deito är nog också en webmanga; sjukt charmigt tecknad i en rafsig gråtonad stil. Har inte läst den än, men verkar vara någon smådyster sak. Helen ESP var en halvtrist sak om en dövstumblind tjej som fick starka telepatiska krafter och sprang runt och gjorde världen till en bättre plats i enlighet med Comet-san. Kurenai har jag inte ens öppnat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet september 9, 2010 Anmäl Share Skrivet september 9, 2010 Fick mina två minikartonger från Japan igår.Skickar japanska posten alla båtförsändelser till Sverige i klump, eller hur funkar det egentligen? Jag har precis fått två lådor serier från Japan (en igår och en i förrgår) som skickades från Japan med flera veckors mellanrum (21 juni och 7 juli). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet september 9, 2010 Anmäl Share Skrivet september 9, 2010 Ja, de kommer ofta i klump; de åker ju med båt. Att du fick dem en dag från varandra är nog bara postsortereriet i Sverige som orsakade. För övrigt har jag läst klart Maiwai nu. Vetefan om inte Kato kvalar som en riktigt jäkla Man. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet september 9, 2010 Anmäl Share Skrivet september 9, 2010 Äntligen! Har väntat sedan Mars på den här. Lite trist dock att den har en ful rand på framsidan ;_; Det kanske inte framgår från bilderna men förutom att den är hårdbunden så är dem rätt stor och glansig också <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 9, 2010 Anmäl Share Skrivet september 9, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet september 10, 2010 Anmäl Share Skrivet september 10, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 23, 2010 Anmäl Share Skrivet september 23, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 24, 2010 Anmäl Share Skrivet september 24, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet oktober 5, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 6, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2010 I slutet av förra veckan, vill jag minnas, dök ett turbopaket från staterna upp 2 månader innan planerad leverans (tumme upp för det) innehållande den tredje och (för mig) sista volymen av Midori Days, inköpt för ett ganska gångbart överpris... första gången jag någonsin köpt något från Amazon USA där frakten varit billigare än varan... Ett annat köpt som börjar dyka upp är Sand Chronicles, volym 2-8 med undantag för 4 och 6 som skickades någon dag senare, alltsammans inhandlat från England via Amazon UK! En extra kul grej just när man handlar via Amazon är att de anslutna butikerna inte verkar direkt villiga (eller ens kan?) kapa leveranskostnaderna (som var ~2,3 gånger dyrare än boken) genom att skicka böckerna i samma paket, så idag dök det upp fem stycken vadderade kuvert som posten så snällt klumpat samman med ett gummiband. En annan småfestlig liten sak är priset på böckerna. På baksiden finns det tryckt hur mycket boken skall kosta i olika länder, men butiken var inte nöjd med det låga UK-priset och klistrade fast en liten lapp däröver för att höja det. Det roliga i kråksvängen när bara det att de här böckerna såldes för runt £1.8 :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet oktober 7, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet oktober 13, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 13, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2010 Jag blev faktiskt på glatt humör att serien heter "Black Butler" istället för att bara transkribera den japanska titeln. Det kanske är ett hopp om att de i framtiden ger upp den hopplösa trenden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet oktober 13, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2010 Jag blev faktiskt på glatt humör att serien heter "Black Butler" istället för att bara transkribera den japanska titeln. Det kanske är ett hopp om att de i framtiden ger upp den hopplösa trenden.Ser ut som en tysk utgåva. På vilket sätt är en tysk utgåva med engelsk titel bättre än en tysk utgåva med japansk titel? Nåja, översatt är det nog allt, men inte till rätt språk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet oktober 14, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2010 I så fall är det ganska tragiskt, onekligen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet oktober 14, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2010 Så går det när man förlorar andra världskriget. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet oktober 15, 2010 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2010 Ännu mer tragiskt är när de tycker att den långa "oöversättliga" titeln är för lång och krånglig, så de ger ut serien med dess förkortade namn, typ Kodocha eller Oreimo, vilket inte betyder något för någon såvida man inte känner till namnet på förhand. Black Butler heter för övrigt så även på engelska kan jag meddela. Själv plockade jag på mig Naruto vol. 49 för några dagar sedan, samt Lyckliga Stjärnan volymer fyra och fem på japanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg