wilfried Skrivet januari 10, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2011 My Neighbors the Yamadas Passade på under nyårsrean med 20% rabatt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 11, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2011 Region A+B Tokyo Revelations är "SD Remaster", men iaf med TrueHD ljud Spring Thunder är "HD Native" med TrueHD ljud Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 14, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 31, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet februari 2, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 2, 2011 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 Jag har köpt en anime! Det var (icke räknat svenska Ghibli-släpp) säkert två år sen sist. Och det, ehh, blev Hetalia Axis Powers säsong ett ^_^; Säsong två är reserverad... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet februari 11, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet februari 24, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet mars 4, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 4, 2011 Tack till Scab~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 9, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2011 Blandad kompott. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet mars 11, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2011 Ekonomin såg bättre ut den här månaden så bestämde mig för att beställa lite blåstråletecknat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet mars 29, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2011 box med xxxholic 19 + oad Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet mars 31, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
larsleo Skrivet mars 31, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2011 Då trillade Blue Submarine No.6,Porco Rosso, Laputa Castle in the sky in... fredagen är räddad med andra ord Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 1, 2011 Anmäl Share Skrivet april 1, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 5, 2011 Anmäl Share Skrivet april 5, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 13, 2011 Anmäl Share Skrivet april 13, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 21, 2011 Anmäl Share Skrivet april 21, 2011 Påskgodis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 26, 2011 Anmäl Share Skrivet april 26, 2011 Det följde med en liten med fractale skivan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 27, 2011 Anmäl Share Skrivet april 27, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 30, 2011 Anmäl Share Skrivet april 30, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 6, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2011 Nu ska wilfried få ta en liten paus så ska jag posta ett inlägg. Jag har nämligen fått tag på något jag velat ha i tio år. Revival of Evangelion på laserdisc! Eva-filmerna från 90-talet alltså. Nära på fem kilogram gotterier som inte har varit så lätt att få tag på här. Inte nog med att det verkar ha ändrats, men den var dessutom ny! Obegagnad! Inte en skråma! Bild 1. Spoiler Den kom med en fin plastkasse, om jag måste bära boxen någonvart. Bild 2. (SPOILER FÖR END OF EVANGELION!) Spoiler Omslaget till LD-boxen, med DVD-versionen som storleksjämförelse. Bild 3. Spoiler Telefonkort som bonus. Bild 4. Spoiler Inget Misato-motiv? Bild 5. Spoiler Ett stort häfte. Bild 6. Spoiler Merchandiseinformation. Bild 7. Spoiler Merchandiseinformation och bilder från den tidiga utvecklingsversionen. Bild 8. Spoiler Fler bilder från utvecklingsversionen. Bild 9. Spoiler Tidig Evangelion-design. Bild 10. Spoiler En annan tidig Evangelion-design. Bild 11. Spoiler Ännu en tidig Evangelion-design. Bild 12. Spoiler Omslaget till Death-LD:n. Bild 13. Spoiler Inre omslagen till Death & Rebirth. Bild 14. Spoiler Omslaget till Rebirth-LD:n. Bild 15. Spoiler Omslaget till End of Evangelion del 1. (En LD kunde inte rymma mer än 60 minuter video.) Bild 16. Spoiler Inre omslaget till End of Evangelion. Bild 17. (SPOILER FÖR END OF EVANGELION!) Spoiler Omslaget till End of Evangelion del 2. Bild 18. (Spoiler för End of Evangelion.) Spoiler En tygfigur av massproduktionsmodellen! Bild 19. Spoiler En liten figur av Rei... Bild 20. Spoiler ...som lyser i mörkret! Bild 21. Spoiler Filmsamlarkort från Cardass. Bild 22. Spoiler Ska jag få göra plamo-debut (plastic model)?! En omålad byggsats av Eva-01! Bild 23. Spoiler Bildmanus med fint fodral. 850 sidor! Lätt värt 900 spänn inklusive frakt (även om det tog två månader -- skickades strax före jordbävningen.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet maj 6, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2011 Holy fuck, Batman. Jag är inte så mycket för gamla filmformat, men mycket av det där skulle jag gärna betala pengar för. LD är nästan värt bara för de stora omslagen. Och apropå detta: Bild 12. Omslaget till Death-LD:n. Du borde väl vara rätt person att fråga. Jag har inte brytt mig så mycket över åren, men finns det något som helst värde i att se Death & Rebirth? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 6, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2011 Du borde väl vara rätt person att fråga. Jag har inte brytt mig så mycket över åren, men finns det något som helst värde i att se Death & Rebirth? Det beror väl på. Alltså, 1996, när TV-serien hade slutat, så började man planera en fortsättning i OVA-format. Projektet växte dock till bioformat, och blev därför försenat. Death är en minnesuppfräschningsfilm (bestående av klipp från TV-serien) som också kom på bio -- det hade ju varit synd om Evangelion skulle hinna glömmas bort innan slutet End of Evangelion kom. Den stora lockelsen var dock att man skulle skicka med Rebirth: den första halvtimmen av den ännu ofärdiga avslutningsfilmen. Är det värt att se Death? Om man behöver friska upp minnet och inte vill se om TV-serien, visst. Den kondenserar TV-serien med en annan infallsvinkel, men ger också nya scener, en del tillsnyggad animation (för att få lite mer "biokvalitet") samt mer symbolik för Eva-analysnördar. Men för mer lättvindiga fans, nja, kanske inte så värd. Rebirth är ännu mer bara för analysnördar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet maj 6, 2011 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2011 Mnje. Då tror jag att jag fortsätter stå över. Symbolik har jag aldrig brytt mig om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg