koromo Skrivet december 5, 2009 Anmäl Share Skrivet december 5, 2009 Mitt senaste anime köp :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 7, 2009 Anmäl Share Skrivet december 7, 2009 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet december 7, 2009 Anmäl Share Skrivet december 7, 2009 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet december 7, 2009 Anmäl Share Skrivet december 7, 2009 vart handlade du den ifrån wilfred? är det subbad eller dubbad? bara att titta på omslaget får mig tårögd ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 7, 2009 Anmäl Share Skrivet december 7, 2009 vart handlade du den ifrån wilfred? är det subbad eller dubbad? bara att titta på omslaget får mig tårögd ^^ axelmusic och den är subbad Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 14, 2009 Anmäl Share Skrivet december 14, 2009 Plockade upp samlingsboxen av Desert Punk för ynka 73 spänn på AxelMusic, och idag ramlade den ner i brevlådan. Bara två avsnitt in kan jag inte kommentera mycket på serien, men vilken anime som helst (nästan i alla fall) är väl värt 3kr per avsnitt. Däremot har jag anmärkningar på Funimations policy när det gäller översättningen. Jag satte för stoj skull på den engelska dubben och subben samtidigt, och det syntes ganska direkt att den tar sig ganska stora friheter med det förstnämnda. Detta i sig har jag inget emot, men som kompensation ger de oss i många serier en undertextöversättning som inte tar sig några friheter alls. Alla suffix finns kvar (i kursiv; även -neechan etc.) och specialnamnen står kvar oöversatta, precis som man brukar se i många fansubbar. Det värsta är då när den översatta skärmtexten, skyltar och sånt, inte stämmer överens med dubben, som i just Desert Punk då huvudpersonen får kallas just så i dubben, men Sunabouzu i texten. Sedan är själva fonten inte särskilt vacker. Funimation verkar helt enkelt inte lägga ner så mycket kärlek på sina undertexter. Nej, tacka vet jag företag som Ocean Group; deras dubbar är sällan bra, men de sköter åtminstone översättningen så bra de kan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet december 14, 2009 Anmäl Share Skrivet december 14, 2009 Konpeki no Kantai / Kyokujitsu no Kantai Collection Box 1 och 2, R2J import. <3 <3 <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet december 14, 2009 Anmäl Share Skrivet december 14, 2009 Konpeki no Kantai / Kyokujitsu no Kantai Collection Box 1 och 2, R2J import. <3 <3 <3 Nice! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Supreme Skrivet december 14, 2009 Anmäl Share Skrivet december 14, 2009 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 14, 2009 Anmäl Share Skrivet december 14, 2009 vad är det uppe till vänster? blue vadå? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 14, 2009 Anmäl Share Skrivet december 14, 2009 Blue Gender Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Supreme Skrivet december 15, 2009 Anmäl Share Skrivet december 15, 2009 Ashaz; blue gender ;P Hikari no Hohenheim; du har ingen bild på boxen? Desert Punk var grym så är rätt sugen på att köpa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 15, 2009 Anmäl Share Skrivet december 15, 2009 Hikari no Hohenheim; du har ingen bild på boxen? Desert Punk var grym så är rätt sugen på att köpa. Nu har jag inte den bästa kameran, men så här ser den ut. Tre stycken thinpacks med två skivor vardera. Boxen finns fortfarande inne på axelmusik för samma fjuttpris, så slå till medan du har chansen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 15, 2009 Anmäl Share Skrivet december 15, 2009 Ponyo BD Det följde med ett litet häfte med bilder och klisterfigurer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet december 26, 2009 Anmäl Share Skrivet december 26, 2009 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet december 28, 2009 Anmäl Share Skrivet december 28, 2009 17 Studio Ghibli filmer (brittisk utgåva, nya, inte bootleg) för 1.484 kr, inkl frakt. Typ, leva på nudlar och köpa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 28, 2009 Anmäl Share Skrivet december 28, 2009 Vill man vara fin får man lida pin. Men 1.484 kr var inte så himla farligt? Slå till! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 31, 2009 Anmäl Share Skrivet december 31, 2009 Ännu ett köp i München Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ToChaos Skrivet januari 10, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2010 Har beställt: One Piece - Season 1, First Voyage One Piece: Season 1, Second Voyage One Piece: Season 1, Third Voyage Cat Soup (Liquid Art Limited Edition) Afro Samurai: Complete Murder Sessions (Director's Cut) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet januari 11, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2010 Lyxigt att tyskarna har fina utgåvor av Lady Oscar. Här fick vi bara 2 ynka avsnitt... *mutter* Hursomhelst, snygga utgåvor! Vad har de för ljudspår och text och så? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 11, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2010 Vad har de för ljudspår och text och så? Ett dubbat ljudspår och ingen textning. Dubbning är ju (nästan) legio där ... Däremot så har Tsubasa Chronicle - Tokyo Revelation DVDn som är på väg till mig både tyskt och japanskt ljudspår med tysk (och polsk(!)) textning Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet januari 12, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2010 Min skoltyska har tyvärr råkat radera sig från min hjärna vid det här laget... Jag får nog försöka skramla ihop till den japanska utgåvan, förutsatt att det finns/kommer en billigare utgåva som hålls i tryck, istället för den begränsade utgåva som såldes vidare för hutlösa priser när jag tittade efter den begagnat för några år sedan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet januari 13, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2010 Synd att jag inte kunde hitta volym 1-3 av FMA men de avsnittent har jag iofs i princip redan sett så det kan vänta. Blir rejält FMA-igt de kommande tiden :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 14, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FrisseFrissén Skrivet januari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2010 Oj, det var inte illa. Jag visste inte ens att Tokyo Revelations hade släppts utanför japan. Tyvärr så kan jag inte tyska, annars hade jag också köpt denna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg