Tsukasa-san Skrivet mars 14, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2009 Hur är det med bd-skivor då? Har någon hunnit göra jämförelser när det gäller det, eller finns det jämförelser nån annan stans? Paprika har jag sett på Blu-ray. Nu kan jag inte bekräfta om den svenska utgåvan har sämre bildkvalité än den japanska, men när jag kollade på den svenska utgåvan märkte jag tydligt att den var en aningen oskarp och brusig. Någon som möjligtvis har jämfört den svenska utgåvan med den japanska? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet mars 26, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 26, 2009 Ja, jag slog till med Ljungfru Maria trots allt. Och medan jag ändå höll på beställa fick jag syn på Silverfang-boxen, som jag länge varit nyfiken på, så jag var tvungen att slänga med den också. Nu har jag dock första säsongen av FMA i halv-säsongsboxar och andra i en helsäsong. Men äsch, så länge man har DVDerna får hyllan se ut som den vill. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 27, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2009 She, the Ultimate Weapon. Väldigt fin utgåva till bra pris, serien lär vara bra också har jag hört. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet mars 27, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2009 Wow. It's... it's that one. Du måste säga hur den var när du sett klart den :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet mars 27, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2009 Wow. It's... it's that one. Du måste säga hur den var när du sett klart den :O Mangan är flera gånger bättre :') Förutom OVA:n som enligt mig ligger på samma höga nivå som mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet mars 27, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2009 Is that so? Då kanske jag borde läsa mangan istället då. Läser för lite manga. Är OVAn helt självstående eller bör man sett serien först? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet april 1, 2009 Anmäl Share Skrivet april 1, 2009 Impulsköpet Orvar. Kiminozo hade jag tänkt köpa förr eller senare, men Tokyo Underground kom med enbart för att den har nostalgivärde, och är relativt svår att få tag i. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sunphobia Skrivet april 1, 2009 Anmäl Share Skrivet april 1, 2009 Jag visste inte i vilken tråd jag skulle fråga, men denna tråd verkade ganska passande... Jag skulle vilja köpa alla avsnitt av Death Note i en box. Har letat på de online-affärer jag känner till, vilka är webhallen och cdon.com. Hittade en box med avsnitt 1-12, men jag skulle gärna vilja ha alla. Skulle vara schysst om någon kunde berätta vart ni köper all animé eller vart jag kan få tag på denna box! Ursäkta ifall jag postade i fel tråd. Tack, Sunphobia. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 1, 2009 Anmäl Share Skrivet april 1, 2009 Skulle vara schysst om någon kunde berätta vart ni köper all animé Var inhandlar jag anime? [Länkar] ^_^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet april 1, 2009 Anmäl Share Skrivet april 1, 2009 Längtar tills jag kan visa upp ett stycke Laserdiskspelare och Kite på LD. :) Typ, nästa vecka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lionheart86 Skrivet april 2, 2009 Anmäl Share Skrivet april 2, 2009 Det sista jag fick hem är den tredje, limiterade, delen av Code Geass för ett tag sedan, så nu har man den serien (eller säsongen då) komplett. Annars har det varit rätt tunnsått med köp på animefronten för min del, inte minst tack vare att dollarkursen har gjort sitt för priserna. Förhandsbokade dock DVD:erna/boxarna Gurren Lagann: Guren-hen och Gurren Lagann Kirameki Yoko Box - Pieces of Sweet Stars från CDJapan häromdagen tillsammans med två CD-skivor, det sista är i alla fall inget animerelaterat. Ska i väg till Stockholm imorgon (tekniskt sett idag) på kryssning och kommer att ha en stund innan att gå runt i affärer så det blir väl ett besök på SF-bok som vanligt, får se om man kanske fastnar för något där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 2, 2009 Anmäl Share Skrivet april 2, 2009 Denna låg i brevlådan idag: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet april 2, 2009 Anmäl Share Skrivet april 2, 2009 Denna låg i brevlådan idag: Ser underbart ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 2, 2009 Anmäl Share Skrivet april 2, 2009 Ser underbart ut. Jag blev förvånad över hur tunn boxen är. Bara cirka 2 cm (som ett vanligt DVD fodral av plast). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet april 2, 2009 Anmäl Share Skrivet april 2, 2009 Det sista jag fick hem är den tredje, limiterade, delen av Code Geass för ett tag sedan, så nu har man den serien (eller säsongen då) komplett. Vad exakt är det som ingår i den lådan? AxelMusic var ganska vag på det, och fick det att låta som att man bara fick DVDerna och inget mer. Om så är fallet har jag ingen större lust att köpa den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet april 2, 2009 Anmäl Share Skrivet april 2, 2009 2 st DVD:er för de resterande avsnitten på säsong 1. 1 st Code geass Suzaku of the counterattack (manga) Lite skiss bilder och en liten rolig serie på 4 avsnitt eller nå liknande + bonus material men det kanske följer med på de vanliga skivorna. Har säkert glömt något men det jag har skrivit upp är med i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 gratis anime ftw bilder Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 gratis anime ftw bilder Jasså, det var DU. Jag vet var din postlåda bor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thai Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 gratis anime ftw bilder w00t! Det var alltså du som kammade hem den senaste tävlingen på SFbok, eller va? O_O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 gratis anime ftw bilder w00t! Det var alltså du som kammade hem den senaste tävlingen på SFbok, eller va? O_O jupp, det var jag :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 Denna anime besökte min brevlåda igår: Kimi ga Nozumu Eien - Complete Box: Från 24film och detta var ett riktigt kap, 99 kr exkl. frakt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 Denna anime besökte min brevlåda igår: Kimi ga Nozumu Eien - Complete Box: Från 24film och detta var ett riktigt kap, 99 kr exkl. frakt. var? peka. jag hittar bara en box för 450 spänn :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 Från 24film och detta var ett riktigt kap, 99 kr exkl. frakt. Vilket sammanträffande, själv körde jag x2 :) Förutom fjärilsmannen på framsidan så var Buso Renkin-boxen riktigt fin och med många snygga finesser. Bland annat så känns "metallen" på framsidan som den ser ut och interiören var rätt innovativ, dessutom så ingick det 3st snygga vykort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 8, 2009 Anmäl Share Skrivet april 8, 2009 var? peka. jag hittar bara en box för 450 spänn :| Direkt efter att jag la beställningen ändrades priset på produkten och försvann från lagret. Jag köpte därmed det sista exemplaret ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet april 9, 2009 Anmäl Share Skrivet april 9, 2009 var? peka. jag hittar bara en box för 450 spänn :| Amazon UK har ett liknande erbjudande. http://www.amazon.co.uk/Rumbling-Hearts ... 315&sr=8-1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg