Hampe Skrivet januari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 Wow, Verkligen en förbättring som inte går att missa! Proportionerna är bra och posen är snygg. Det som jag dock skulle vilja se är att du förbättrar håret så att det är mer detaljerat, same pälskragen hade kunnat sett bättre ut. Även halsduken skulle kunna bli snyggare om du fick den att röra sig mer genom att vrida och vända på den lite (zaffe style ^^) Men annars så, Grymt bra jobbat! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet januari 12, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 well, fortf. så har jag extremt svårt för hår vilket du som sagt märkt <.< och jag vet, jag la extremt lite tid på kragen, men jag var osäker på hur den skulle se ut, så jag kluddade egentligen bara fram den ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 Som sagt, det ser bra ut. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet januari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 Jag läste igenom Skatan Millas kommentar, och kom fram till att den sa ungefär exakt vad jag ville säga. Härligt med folk som lägger ner tid på kritiken! Beröm till både Hanpusu-kunför en fin bild och Skatan Milla för mycket bra och genomtänkt kritik! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet januari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 snygg bild, dock ser den väldigt bekant ut... använt någon referens möjligen? i övrigt ser de ut som du lagt ner mer tid på allt utom håret, som bara ser ditkluddat ut i sista sekunden ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet januari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 Jo, håret brukar vara väldigt definerande på en manga-karaktär. Så kludda inte bara dit det för att det ska vara där, utan lägg ner massa tid på det. Jag tycker det är extremt kul att exprimentera med olika och galna frisyrer när jag tecknar. Annars var bilden väldigt fin. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet januari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2006 snygg bild, dock ser den väldigt bekant ut...använt någon referens möjligen? Precis vad jag tänkte säga, denna utveckling verkar lite FÖR drastisk. Men så är jag pessimist också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet januari 13, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2006 nja, för drastiskt, nje, sånna drastiska slutsattser tycker jag inte man ska dra. ^^ Mycket fin bild, men inte fuländad. skulle jag vart du skulle jag nog lekt lite med skuggor, som sagt göra om foldsen på halsduken (vaddå zaffe style? det är ju ffs vanliga folds, iaf om vi tänker på samma sak ^^ knaske inte) så att den knaske vrider sig med "den tunna delen" mer mot "kameran". :) tycker du har gjort ett kanon jobb, skulle dock vilja se att du inte slutar med bilden här bara för att du fått massa skön possitiv kritik. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet januari 13, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2006 nja, för drastiskt, nje, sånna drastiska slutsattser tycker jag inte man ska dra. ^^ Mycket fin bild, men inte fuländad. skulle jag vart du skulle jag nog lekt lite med skuggor, som sagt göra om foldsen på halsduken (vaddå zaffe style? det är ju ffs vanliga folds, iaf om vi tänker på samma sak ^^ knaske inte) så att den knaske vrider sig med "den tunna delen" mer mot "kameran". :) tycker du har gjort ett kanon jobb, skulle dock vilja se att du inte slutar med bilden här bara för att du fått massa skön possitiv kritik. :) Jag uppfann folds! >) Ja vad kan tilläggas som inte redan sagts, typ, testa att dra snabba linjer, då blir de mer raka, hoppas du förstog >) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet januari 13, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 13, 2006 snygg bild, dock ser den väldigt bekant ut...använt någon referens möjligen? Ehum... För det första så finns en liknande jacka i verkligheten. En på skolan har t.o.m. en sådan <.< Mössan försökte väl efterlikna typ sån här mössa man har i Ryssland (vad heter dom nu >.<?). Sedan så inser jag nu att håret är väl bekant med en manga figur <.< kan inte koppla till vilken dock. Sedan så ska jag påpeka att jag själv inte är 100% nöjd med den här bilden. Händerna ser konstiga ut ( typ så här ")" med några streck på). Hade kunnat laggt ut mer tid på halsduken och håret. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet januari 13, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2006 Ehum... För det första så finns en liknande jacka i verkligheten. En på skolan har t.o.m. en sådan <.< Mössan försökte väl efterlikna typ sån här mössa man har i Ryssland (vad heter dom nu >.<?). Sedan så inser jag nu att håret är väl bekant med en manga figur <.< kan inte koppla till vilken dock. Sedan så ska jag påpeka att jag själv inte är 100% nöjd med den här bilden. Händerna ser konstiga ut ( typ så här ")" med några streck på). Hade kunnat laggt ut mer tid på halsduken och håret. Så du menar att du inte hittat någon annan bild, på nätet eller i någon manga, som du sedan ritat av eller använt som inspiration? Den är alltså helt din, du har gjoret ur huvudet, med viss tanke på verkliga referenser? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet januari 13, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 13, 2006 nej, jag har tecknat ur huvudet, men har dock använt verkliga referenser som inspiration. och ärligt talat så fick jag LITE hjälp av en kompis, gissa med vilken del? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet januari 13, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2006 nej, jag har tecknat ur huvudet, men har dock använt verkliga referenser som inspiration. och ärligt talat så fick jag LITE hjälp av en kompis, gissa med vilken del? Kanske ansiktet/ ögon-näsa-mun (om det är du som ritat det) Så älskar jag din stil på ansiktena som du (eller...?) ritar! Jackan ser riktigt varm och mysig ut med! Bra jobb! Det enda jag hittar har redan sagts; Håret borde va mer detaljerat och fluffet ^^'' på kragen! Najs wörk! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 nice bild Hanpusu-kun ^^ jag har hittat bilden dock hehe ;P http://i10.photobucket.com/albums/a120/ ... 497570.jpg men det är bra jobbat ^^ hoppas bara du inte skrev ut den och sen kopiera direkt :P men det är bra jobbat ^^ och jag har inte något att säga förutom det som sagts. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 alltså, har man använt referens så är det inget man ska försöka dölja, speciellt inte på ett anime community :S men iallafall, säg till att du använt referens, ingen kommer tycka du är sämre för det.. jag själv gjorde inget annat än att rita av zelda bilder till tusen innan jag vågade mej på att försöka göra något helt på egen hand ^^; sedan lärde jag mej det roliga i att utvecklas själv och kunna rita mina egna bilder, men jag hade även lärt mej en hel del fårn att rita av andra bilder ... nog babblat, men vad jag ville ha sagt, ljug aldrig om du använder referenser, sådant ser man lätt, tyvärr ^_~ och det är ignet dåligt i det :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 nice bild Hanpusu-kun ^^ jag har hittat bilden dock hehe ;P http://i10.photobucket.com/albums/a120/ ... 497570.jpg Alltså det bekräftar ju det hela. Det är så gott som omöjligt i dagsläget att inte bli överbevisad med så mycket som strömmar runt på nätet. ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Oj, ja det stämmer, det är på pricken likt.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Hanpusu-kun kanske bara har färglagt bilden? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet januari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2006 låter mycket osannolikt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet januari 16, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2006 nice bild Hanpusu-kun ^^ jag har hittat bilden dock hehe ;P http://i10.photobucket.com/albums/a120/ ... 497570.jpg Jojo, ritat ur huvet var det? Använt "verkliga" referenser? You just got on Vicious bad side... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet januari 16, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 16, 2006 Vicious, i agree :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet januari 18, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2006 Undra vad han har till sitt försvar:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet januari 18, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2006 nice bild Hanpusu-kun ^^ jag har hittat bilden dock hehe ;P http://i10.photobucket.com/albums/a120/ ... 497570.jpg Jojo, ritat ur huvet var det? Använt "verkliga" referenser? You just got on Vicious bad side... ha ha ha The wrath of Hellsinger is upon you sad mortal Vichius harhelt rätt. Var snäll och sluta ta cred för avritade bilder. Min syrra (på 12) kan rita av perfekt, min bror lika så. Gör en helt orginel karaktär som är din egen aller gör orginell fanart i din egen stil. That's way we play chumps, love it or leave it. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 18, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2006 Hanpusu-kun has left the..... thread. Verkar det som. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg