grunt Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Ok, den 21 får jag barnbidraget, 900 kr. 400 av dessa måste gå till ett par jeans för annars får jag gå till skolan i kalsonger... Då återstår alltså 500 svensk riksdaler. Då frågar jag er, efter sf-bokhandeln i göteborgs förutsättningar vad bör dessa pengar spenderas på för att ge mig mest anime och manga valuta för pengarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Nån snygg AKIRA Special Edition DVD, kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Nausicaä of the Valley of the Wind DVD 279 :-. En klasiker av samma regisör av Spirited Away och Princess Monoke. Iofs måste du ha en regions fri dvd... Allt beror ju igentligen på vad du vill ha, aktion, kärlek , djuphet? In på chatten grunt! Beundra min avatar också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Nån snygg AKIRA Special Edition DVD, kanske? Jag anar ett ha begär ifrån din sida, usch,fy och skam på dig ;P. Men manga finns det på sfbokhandeln, men det kan vara en god idé att inhandla ifrån deras nätbutik också p.g.a. att de har mer varor där. http://sfbok.se/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 16, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 HA HA, rättelse din gamle räv! Nästan alla dvds i sf bokhandeln går att köra på en europa kodad. In your face... He he... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Ja, mitt AKIRAberoende är stort... Om man vill ha kvantitet för sina pengar så får man köpa svenskt. 500 spänn räcker till ett 10-tal manga då, fast utbudet är ju inte det bästa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 16, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Ja, alla importerade ifrån Japan går också att köra på europeiska DVD spelare(samma region). Vi har otroligt mycket gemensamt med Japans elektriska infrastrukter de har t.ex. samma ström system som oss. De biligaste DVD:erna kommer ifrån Australien (region 4) så det går inte att spela på våra spelare (Region 2). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 16, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 16, 2004 Mustachio: Har i princip allt på svenska förutom ranma, där jag bara har pocket 1-2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Vi har otroligt mycket gemensamt med Japans elektriska infrastrukter de har t.ex. samma ström system som oss. Det du skriver är inte helt korrekt (om man ska vara sån) I Japan har de flera olika elsystem för olika ändamål och lite beroende på var man bor tror jag. I alla fall så har de både 110 V och 230 V. Så ta det lungt med elektriska prylar ni tagit hem från Japan. Man vill ju inte starta en brand. Sen så tror jag inte att de japanska DvD:erna är riktigt lika dana som i Riket. Här kör vi PAL vilket gör att de Japanska NTSC ( tror jag ) DvD:erna kommer att ge en liten konstig färg i TV:n. Ungefär som när man tittar på NHL hockey från USA. Inte testat själv dock ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Magnet: de kör samma som oss, för jag vet att de inte har samma som amerikanarna, de gnäller ju över det hela tiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet maj 18, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2004 Berserk mangan är trevlig, vol 1-3 finns utgiven av Dark Horse och borde finnas på SFBok (fanns ifall i stockholm när jag tittade in där för nån vecka sen). Eller spar nån månad så kan du införskaffa typ NGE dvd box eller nått... eller varför inte en Cowboy Bebop dvd box... eller vilken serie du nu vill ha :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Cowboy Bebop filmen om man vill ha action och skön musik osv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Domen har fallit och köpet blev... (trumvirvel)....(trumpeter)... Akira special dvd boxed set Hellsing vol Naruto vol 3 och nästa vecka när jag fyllt år och fått pengar skall följande inköpas. Berserk 1-3 Naruto 2 (har sett animen och kunde därför ta 3an först, tvåan fanns inte inne). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Domen har fallit och köpet blev... (trumvirvel)....(trumpeter)... Akira special dvd boxed set Hellsing vol Naruto vol 3 och nästa vecka när jag fyllt år och fått pengar skall följande inköpas. Berserk 1-3 Naruto 2 (har sett animen och kunde därför ta 3an först, tvåan fanns inte inne). Akira är ganska bra men jag har sorligt nog bara sett den dubade... Goda köp min vän. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Akira special dvd boxed set Kan inte annat än att gratulera. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Akira special dvd boxed set Är inte det den med svensk text och en überhäftigt dokumänter? Eller är jag ute och cyklar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nonemo Skrivet maj 20, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2004 Jag skakar mitt huvud i förtvivlan... 900 kronor i barnbidrag! I min påvra ungdom var det futtiga 650! Och det skulle man ha råd att festa för också. Inte för att det fanns något större utbud av manga på min hemort på den tiden... Nåja. Grattis till goda köp! Jag är själv svag för Hellsing. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 21, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Har inte sett den odybbade en faktiskt heller, skall göra det senare. Den dubbade versionen hade surround ljud widescreen format och har man 20 högtalare och widescreen vill man använda dem. Jäkla bra var den i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet maj 21, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Dokumentären i fråga finns med och den är okej, men det finns klart mycket bättre extramterial till andra filmer. Uberhäftig var den inte men det var intressant att höra om hur det arbetat med färgerna för att få fram vissa stämningar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Anime tenderar att ha taskigt med extra matriall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Som om det är mycket att göra. Storyn är oftast klar redan. Och stunt trick är bara svåra att göra i verkligheten. Det som är svårt med tecknat är nyanserna, och att få till effekterna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Anime tenderar att ha taskigt med extra matriall. Men det finns ju faktiskt bra extramaterial bland anime där ute. Karaoke, bildgallerier, feltagningar av röstskådespelare mm. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Rockman: Kåt? I bet you are... I vilket fall som heltst så finns det inte alltid. Men seldom kan man faktiskt finna extra material som KANSKE kan intressera en.. Får en syn av en interview med en animekaraktär som sitte ri en stol och förklarar sin roll.... Snacka om trevligt om de skulel våra dumma nog att göra sådana scener med typ Cosplay eller Anime in Reality effekter låta en animekaraktär berätta sådär som de gör i många DVD-skivor med extra material till vanliga filmer..... Får en ny vision av alla animerade felklipp.. Tänk er.. Flera tagnigar, då skådespelarna säger fel eller då karaktärerna flummar. Tänk animerat hela tiden alltså. Typ hur Ed i FMA skulle säga hel eller halka och dom skriker BRYT! Och Ed börjar svära om att kulisserna suger mm... Det skulle vara en parodi det... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 21, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2004 Rockman: Kåt? I bet you are... I vilket fall som heltst så finns det inte alltid. Men seldom kan man faktiskt finna extra material som KANSKE kan intressera en.. Får en syn av en interview med en animekaraktär som sitte ri en stol och förklarar sin roll.... Snacka om trevligt om de skulel våra dumma nog att göra sådana scener med typ Cosplay eller Anime in Reality effekter låta en animekaraktär berätta sådär som de gör i många DVD-skivor med extra material till vanliga filmer..... Får en ny vision av alla animerade felklipp.. Tänk er.. Flera tagnigar, då skådespelarna säger fel eller då karaktärerna flummar. Tänk animerat hela tiden alltså. Typ hur Ed i FMA skulle säga hel eller halka och dom skriker BRYT! Och Ed börjar svära om att kulisserna suger mm... Det skulle vara en parodi det... Lite som pixar gör efter sina filmer alltså... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 22, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 22, 2004 Får en syn av en interview med en animekaraktär som sitte ri en stol och förklarar sin roll.... Finns ju fullt med exempel där röstskådisarna sitter och kommenterar sina roller, eller regissören kommenterar något, eller att man får se hur saker och ting spelade in. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg