Seras Skrivet januari 10, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2006 För ett tag sen var det en veckolång animefestival på folkets hus på Haga här i Umeå och salongen var fullsatt varje visning, vilket ju var jätteroligt. Men nu när samma förening satt igång med medlemsvisningar kl 15 varje söndag är det nästan inga där alls. På den senaste visningen var det bara 7 personer och det är ungefär vad det varit varje gång. Var håller alla animefans till egentligen? Jag vet att ni finns och ni borde glädjas över detta jätteroliga initiativ! Medlemsskapet är 150 kronor per år vilket ju knappast är ett hinder. Så den 15:de januari då de börjar visa Full metal panic vill jag se att ni släpar er dit! Annars kommer de säkert att lägga ner det hela efter ett tag och ingen kommer att våga sig på något liknande initiativ. Länk till hemsidan: http://www.animeshowdown.info/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet januari 10, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2006 Mysig hemsida. Men tyvärr kommer jag aldrig kunna bidra till någon besökarstatistik då Umeå ligger i fel ände av Sverige för min del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inkstaine Skrivet januari 11, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2006 Jag föreslår att de som är mest aktiva ser till att ha föreläsningar om manga/anime i allmänhet för att locka fler intresserade. Sverige är lyckligt lottat med kommuner som ser till att göra mycket för att förse ungdomar med aktiviteter. I Japan är sådant endast begränsat till skolklubbar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg