Kenshin Skrivet december 20, 2005 Anmäl Share Skrivet december 20, 2005 idag upptäckte jag att en av mina fyra knappar på min DS börjar bli trög och känns som den kommer fastna. Jag tänkte på att lämna in den på reperation, men då kom jag på att den är köpt i england. Det är ju meningen att man ska tillbaka till affären där man köpte den, ellerhur? Iaf, jag bor i sverige och undrar om någon vet hur jag fixar problemet? Om det går att lämna in dsn här i sverige så fixar dom den? Tror jag har min 1 års garanti fortfarande! iaf i några dagar till.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 20, 2005 Anmäl Share Skrivet december 20, 2005 Det är lite risky men du kan alltid skruva upp den och ta ut knappsatsen. Sedan gör du rent den nogrannt, då menar jag både knappar och gummi. Låt det torka tills det är helt torrt sedan sätter du tillbaka allt igen. Funkade helt perfa på min PS2 kontroll och jag antar att det inte borde vara någonskillnad på en DS, knappsats som knappsats. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet december 20, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 20, 2005 Ugh.. då får knappen bli riktigt dålig om jag ska skruva isär maskinen.. Verkar som sagt "risky"... vågar inte ta risken än. Det går ju att spela iaf. Händer detta ofta att knapparna strular? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet december 20, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 20, 2005 Nån som kan ge mig en guide till hur jag skruvar bort knapparna? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 21, 2005 Anmäl Share Skrivet december 21, 2005 Du har troligtvis spelat med smustiga händer. Då fastnar det skit mellan knapp och kontroll och de kan fastna. Händer hela tiden. Öppna och rengör. Tyvärr har jag ingen DS så jag vet inte hur man öppnar den, men omöjligt borde det inte vara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet december 21, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 21, 2005 Nu är det fixat, tack för tipsen :) Mm, får rengöra händerna innan jag spelar i fortsättningen.. hehe Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 tror du kan gå till en affär där du köpte den.. EB games kan fixa den tror ja, dom har rengjort en kontroll av mina saker en gång :) men du kan ju fråga iaf :S lite risky o ta sär den själv sen får man panik och inte vet hur man sätter ihop den senare :D aja lycka till kompis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Konsoller och kontroller brukar faktiskt vara VÄLDIGT lätta att ta isär och sätta ihop igen, även om man inte har någon erfarenhet från tidigare att göra det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet januari 18, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2006 Men så fort man gör det hoppar garantin ut genom fönstret. DS'en sitter ihopskruvad med vanliga stjärnskruvar så det borde inte vara några problem med att öppna och rengöra. Gäller bara att vara försiktig. Om du verkligen inte vill öppna den själv kan du alltid skicka den till Bergsala AB ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg