Aki Skrivet december 18, 2005 Anmäl Share Skrivet december 18, 2005 Bästa japanska filmen just nu? Jag skulle nog vilja säga Battle Royale, den är perfekt med sitt drama, actionscenerna och själva historian. Vad tycker ni?. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marksman Skrivet december 18, 2005 Anmäl Share Skrivet december 18, 2005 Håller tyvärr inte med... själv tycker jag The Ring 0. En söt, sorglig och lite ryslig story. tyckte fett synd om Sadako, liksom utstött och mobbad men det fanns en kille som iaf gillade henne och själv tycker jag att hon var rätt söt... fast man visste typ redan hur den skulle sluta med tanke på att man sett orginalet före. Man önskar nästan att man kunde vara där och hjälpa henne, för efter att ha sett det som hände med henne vill man bara straffa alla dem som var onda mot henne... :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
martina Skrivet december 18, 2005 Anmäl Share Skrivet december 18, 2005 just nu är det iallafall kamikaze girls. ^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet december 18, 2005 Anmäl Share Skrivet december 18, 2005 Ingen idé att skriva i denna tråden om man inte sett toppfilmerna från Akira Kurosawa och Takeshi Kitano. Jag själv har bara sett en Kurosawafilm (Rashomon) och 8 st av Takeshi Kitano. Men iallafall, Hana-bi av Takeshi Kitano är en underbar film. Ett mycket varmt tips till alla er som vill se äkta skönhet och äkta våld... Sonatine av samma person är också ett mästerverk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuwanger Skrivet december 19, 2005 Anmäl Share Skrivet december 19, 2005 Om ni vill se lite bra film så tror jag nog minsann att dom fortfarande har Kurosawa maraton på canal+ kanalerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KimiWaPetto Skrivet december 24, 2005 Anmäl Share Skrivet december 24, 2005 Bästa japanska filmen just nu? Jag skulle nog vilja säga Battle Royale, den är perfekt med sitt drama, actionscenerna och själva historian. Vad tycker ni?. jag tycker moonchild men hyde o gackt är den bästa japanska filmen just nu. :D och så är oresama skit bra, den med miyavi B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet december 29, 2005 Anmäl Share Skrivet december 29, 2005 "Go" Bästa Japanska film jag sett om en mobbad koreansk ungdom i nutida Japan som sedan äger alla med sina drop-kicks. Har allting, action, drama, komedi, spänning, kärlek, ingen skräck dock, eller naket vilket inte passar denna film. Nämnde denna perfekta film i tipsa om filmer-tråden för ett tag sedan men var tvungen att säga att det är den bästa Japanska filmen här också. Fått en massa priser också, glömt vad, bra filmad och påkostad och allt. Bara så ingen anar b-rulle! Battle Royale är grymt skoj men tveksamt bästa japanska film. Någon annan som sett Go? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 29, 2005 Anmäl Share Skrivet december 29, 2005 Lite svårt att avgöra vilken som är den bästa filmen.. finns massor med bra japanska filmer. Go är bra, Battle Royale är bra.. men så även Koroshiya-1, Riri shushu no subete, Daremo Shiranai, Aoi Haru, Hana to Alice, Eureka, Love & Pop, Survive Style 5+, Swallowtail Butterfly, osv. etc. m.fl. Som skrivet.. finns hur mycket som helst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet december 29, 2005 Anmäl Share Skrivet december 29, 2005 har inte sett så många men av dom jag sett så är nog the grudge bäst Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki Skrivet december 29, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 29, 2005 har inte sett så många men av dom jag sett så är nog the grudge bäst the grudge är amerikansk, inte japansk. Den utspelar sig bara i japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet december 29, 2005 Anmäl Share Skrivet december 29, 2005 har inte sett så många men av dom jag sett så är nog the grudge bäst the grudge är amerikansk, inte japansk. Den utspelar sig bara i japan. Original filmen är japansk http://www.imdb.com/title/tt0364385/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 30, 2005 Anmäl Share Skrivet december 30, 2005 har inte sett så många men av dom jag sett så är nog the grudge bäst Jag minns inte vilken av dem det var men jag har sett en av orginalfilmerna och jag måste säga att den var rätt humoristisk ^^ Läskig var den i alla fall inte för man sitter väl inte och pekar och fnissar åt en skräckis va? I så fall har jag missuppfattat allt helt ^^' Några bra japanska filmer som jag sett är nog Yojimbo av Akira Kurosawa och Battle Royal (ettan). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aki Skrivet december 30, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 30, 2005 Jag ber eder om ursäkt för att jag hade fel *ligger på mina bara knän har inte sett så många men av dom jag sett så är nog the grudge bäst the grudge är amerikansk, inte japansk. Den utspelar sig bara i japan. Original filmen är japansk http://www.imdb.com/title/tt0364385/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kingan Skrivet maj 2, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2006 De sju samurajerna av Kurosawa är en självklarhet. Annars är ju Ichi the killer sjukt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 2, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2006 Battle Royale är riktigt bra, men verkligen inte bästa. Inte för att jag sett så många men rekomenderar dig att se dessa två: Versus (aka Ultimate Versus) Returner Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HAL9000 Skrivet maj 3, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2006 Jag kan inte hjälpa det men filmen "Returner" är ju precis hur cool som helst :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 7, 2006 Anmäl Share Skrivet november 7, 2006 All About Lily Chou Chou Kamikaze Girls Go Battle Royale Tokyo Eyes Mina top1! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dxtr Skrivet november 9, 2006 Anmäl Share Skrivet november 9, 2006 Blue Spring, fy fan va grym! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LadySnowblood Skrivet december 3, 2006 Anmäl Share Skrivet december 3, 2006 Oldboy e helt klart en favorit, men d finns en annan som ja glömt namnet på. handlar om en snubbe som kommer ti amerika för att träffa sin lillebror o blir vän me en svart kille. va längesen ja såg den dock. nån som vet namnet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet december 4, 2006 Anmäl Share Skrivet december 4, 2006 Oldboy var riktigt bra ja. (: Dock då är väl den koreansk? Tänkte se Mr. Vengeance som i princip är före Oldboy i trilogin (om man nu kan kalla dom det, tror inte dom har något med varandra att göra direkt förutom regissör?) men småkikade lite på den och tyckte inte den verkade vara mycket att ha. Lady Vengeance måste jag ta och se någon dag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet december 4, 2006 Anmäl Share Skrivet december 4, 2006 Oldboy e helt klart en favorit, men d finns en annan som ja glömt namnet på. handlar om en snubbe som kommer ti amerika för att träffa sin lillebror o blir vän me en svart kille. va längesen ja såg den dock.nån som vet namnet? Du menar nog Takeshi Kitanos Brother med Omar Epps, Takeshi Kitano, Claude Maki, Susumu Terajima m.fl. Den gick på SVT förra helgen. Oldboy är en koreansk film så Brother blir då istället din favoritfilm vilket är bra för jag är ett stort fan av Takeshi Kitano XD , har sett alla hans filmer förutom en. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet december 4, 2006 Anmäl Share Skrivet december 4, 2006 Oldboy var riktigt bra ja. (: Dock då är väl den koreansk? Tänkte se Mr. Vengeance som i princip är före Oldboy i trilogin (om man nu kan kalla dom det, tror inte dom har något med varandra att göra direkt förutom regissör?) men småkikade lite på den och tyckte inte den verkade vara mycket att ha. Lady Vengeance måste jag ta och se någon dag! Oldboy och Park Chan-Wooks andra filmer är alla koreanska ja. Mr Vengeance, Oldboy och Lady Vengeance är en trilogi med hämnd som gemensamt tema. Du kan se dem hur du vill, ingen speciell ordning om det nu inte finns något djupare som jag kanske missat. Såg dem alla med något/några års mellanrum. Senaste filmen jag såg var Lady Vengeance som jag även köpte i en snygg "KOREAN 1ST PRESS LIMITED EDITION". Den "sämsta" filmen av de 3 nämnda. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet augusti 5, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2009 Jag såg Still Walking idag och den var verkligen riktigt bra och gripande. Den bästa japanska filmen jag har sett. Gillar man drama filmer rekommenderar jag filmen mycket starkt. Mitt betyg: 4/5 (stark) Trailer och recensioner: http://www.kritiker.se/film/recension/? ... ll_Walking Såg filmen på Elektra biografen på Culturen i Västerås. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
2219 Skrivet januari 17, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2011 Första Battle royale filmen var ju bra, rolig :DD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CloudNine Skrivet november 8, 2012 Anmäl Share Skrivet november 8, 2012 Det finns massa bra japanska filmer, speciellt gillar jag filmer som handlar om yngre människor! All About Lily Chou-Chou är en riktigt sjukt bra film! En annan film som måste ses, en av mina favoriter, är Okuribito (Departures) och alla Sydkoreanska filmer! My Sassy Girl är grymt bra! Kokuhaku (Confessions) är en film som jag tror många kommer gilla, riktigt skruvad! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg