Duke_Dark Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Jag bara undrar hur många som har sett Rozen Maiden och tycker att den är bra jag har börjat på den och jag tycker att den har en bra handling och att den är snyggt ritat http://www.robertsetiadi.or.id/img/rozenmaiden/rozenmaiden_wall.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Skummast animehår någonsin tror jag ;) Känner igen namnet, baserat på ett spel? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuwanger Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Baserat på en manga från Peach-Pit såvitt jag har förståt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Jag har sett Rozen Maiden och tycker att den är sådär. Visst är den bra ritad och man gillar verkligen dockans frisyr som slappar huvudrollen hela tiden. Komedin slår allting, den är väldigt kul, säger bara dockor som tittar på dockshower. Men för övrigt så är dockor i allmänhet bara vidrigt läskiga och handlingen är väldigt tråkig tycker jag, när det är roligt är det bra och kul men när handlingen sätter igång och det blir spänning och ondingar på skärmen så är den genast dålig. Det är vad jag tycker i alla fall. Bara sett ett avsnitt ur Rozen Maiden: Träumend och den verkar vara precis som ettan, den verkade också rolig men tyvärr verkade den ha allvarliga inslag också... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Rozen Maiden var den första animen där jag såg tjejen slapa killen med sitt hår. (Som inte handlar om Guilty Gear ;D) Det säger allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Sett de två första avsnitten och den var riktigt speciell. Animationen på ögonen var riktigt snygg kom jag ihåg annars gillade jag den inte alltför mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Mysig serie, riktigt mysig. Jag menar, hur kan man låta bli att förälska sig i Shinkus katastrofalt bortskämda personlighet. Den ensam gör att serien etsar sig fast i näthinnan och i minnet. Men samtidigt går den som sagt upp och ner likt en berg-och-dal bana i frågan om den verkligen vill vara fnittrig komedi eller tårfylld tragedi. Jag gillar den som bäst när den rolig, och framförallt episod 5 som är en riktig omgwtflol episod. I originalserien alltså. Inte Träumend. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Min favorit ep i säsong 1 är defenetivt matkriget i trappan, minns inte vilket nummer det var. Men ack vilket bra avsnitt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet december 18, 2005 Anmäl Share Skrivet december 18, 2005 Mm, det är episod fem du tänker på. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doffen Skrivet december 31, 2005 Anmäl Share Skrivet december 31, 2005 Titter på Träumend just nå, sesong 1 var også bra. Shinku er kul, er dog også en stor fan av Suigintou. :] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
martina Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 letar efter soundtracket till säsong 1 & 2 (alltså Träumend som är säsong 2). både introt och outrot. någon som kanske kan uppa eller ge mig en torrent? ^^, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 Troligtvis inte eftersom det är emot forumreglerna. Om de nu inte är inte kopieringsskyddade... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
martina Skrivet augusti 5, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2006 äh men de kan maila mig en länk då? :P ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aoz Skrivet september 11, 2008 Anmäl Share Skrivet september 11, 2008 Hitta det här på Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Rozen_maid ... ng_Jump.29 Citat Second series (Young Jump)In March 2008, a one-shot manga titled Shōjo no Tsukuri-kata ("How to Make a Girl") appeared in Japan's Weekly Young Jump magazine, briefly telling the story of the making of Shinku.[8] Soon afterwards, Peach-Pit announced that Rozen Maiden would once again be serialized, this time in Weekly Young Jump magazine[9], a fact which was confirmed in the April 17, 2008 issue. The second manga series—with individual chapters referred to as "tales"—began serialization in issue 20 of Weekly Young Jump. Despite appearing in a weekly magazine, the manga continues to be released in monthly installments, as the original did in Birz. The manga is again titled "Rozen Maiden", the story starts with an older Jun, who is now a university student. While working at a bookstore as his part time job, he finds an unaddressed copy of the first issue of a weekly magazine "How to Make a Girl" containing a spring. He brings it home, and soon starts receiving further issues of the magazine by post, each issue having one part of a doll's body as a gift. One day, after putting much effort into assembling the fifth Rozen Maiden doll Shinku, he receives a notification that the publication has been cancelled, leaving him with an incomplete doll. Suddenly, he receives a mysterious text message from his old number, claiming to be the Jun Sakurada asking for help against the seventh Rozen Maiden doll Kirakisho... Låter intressant, hoppas dom gör en fortsättning på animen nu också! =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gityh Skrivet september 26, 2008 Anmäl Share Skrivet september 26, 2008 verkar va en lite wierd anime men jag tänker ge den en chans =P och Duke om du har lett mig in på ett väldigt väldigt vilsen anime så ligger blame på dig xD måste se klart animes som jag börjat se . . lite av min curse Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet september 26, 2008 Anmäl Share Skrivet september 26, 2008 Jag har sett Rozen Maiden. Den var väl okej, inte mer än så. Största anledningen till att den inte blir mer än okej för mig är att det absolut inte var min typ av anime. JUNKU JUNKU JUNKU JUNKU JUNKU Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Jag har sett båda Rozen Maiden serierna plus OVAn och jag måste säga ändå att jag gillade serien på sitt sätt. Den är inte så speciellt bra men den är lite smålustig och rolig. Speciellt i Träumed. Jag gillar själva konceptet och så fast den kunde ju ha gjorts lite intressantare och mer begriplig tycker jag. Jag gillar dock introt till bägge serierna av någon mystisk anledning jag inte kan förklara... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maousama Skrivet augusti 1, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2009 jag har sett 1 och 2 säsongen + Rozen Maiden: Ouvertüre Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaitoKidGirl14122 Skrivet mars 1, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2012 jag har sett alla episoder och tycker att slutet var väldigt dåligt Va fan 2 ''dog'' kommer dom att leva igen? varför var den sista dockan en fejk?Vem kommer att bli en ''alice''? hur ser en alice ut? blir den en riktig flicka då? VAD HÄNDER EFTER DET?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg