Dancing Moon Skrivet december 14, 2005 Anmäl Share Skrivet december 14, 2005 Ungefär som titeln säger, 2006 är ett bra år för älskare av japansk rock. Bandet Deadman spelar redan i januari, och någon gång nästa år kommer också Dir en grey, Moi dix mois (både spelade för fyllda hallar förra året i Tyskland och Frankrike) Kagerou som har varit här flertalet gånger, Nightmare och Mucc tillbaks till Europa. Nya gäster är Merry och Hyde , som kanske är mer känd som sångare i L'arc~en~Ciel. När det gäller noise och experimentell musik är Electric Eel Shock och Melt-Banana gamla besökare vid det här laget, de har både passerat Sverige och lär göra det igen. Det ryktar dessutom att Gazette, D'espairs Ray och BLOOD kommer igen För den som vill hålla reda på dessa och andra bands uppdykande här kan jag rekommendera följande sidor: Jmusic Europa, de har en kalender med europeiska konserter Raison d'etre, svensk j-rockförening som kommer försöka posta om datum så fort de släpps Gan-shin, en av huvudarrangörerna bakom de flesta konserter NeoTokyo, egentligen anime/manga butik som är andra huvudarrangör för konserterna. De har ett tvåspråkigt nyhetsbrev När japanska artister kommer hit, brukar de nästan alltid besöka både Tyskland och Frankrike, så det är troligt att alla gör det denna gång också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anime_lolita Skrivet maj 25, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2006 Den stora frågan är väl hur man ska ha råd med att ta sig ner till Tyskland. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 25, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 25, 2006 Ryanair, Germanwings eller Säfflebussen är de billigaste sen bor man på vandrarhem. Själv har jag besökt Moi dix mois i år, till Manas födelsedag. Ayabie och Plastic Tree skall förresten också spela i sommar, förutom de ovan nämnda Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 26, 2006 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2006 Imorgon tror jag Dir en Grey spelar i Berlin. Är grymt sugen på att se dem, men inte i Tyskland. Beror iofs på att jag måste få med mig en kompis och eftersom det rör sig om en liten utflykt så även pengar hade varit bra att ha. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 30, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet maj 30, 2006 Att åka till Tyskland är iaf billigare än att åka till Japan ;) För de som är intresserade av j-rock kan jag också tipsa om att Plastic Tree spelar i Helsinki den 11 juli. Kika gärna på Raison d'être forumets diskussionstråd, ifall ni söker resesällskap Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg