d3eniz Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 http://img14.imageshack.us/img14/1046/narutoart11za.jpg Vad kan jag göra bättre? jag har inte hunnit gjort kroppen än, ska börja rita på den idag tror jag Kom igen folk! Lite konstruktiv kritik nu!;;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 Naruto 4-ever? =p Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 jag ger mitt standart tips, kolla in ett par tutorials och läs dem noga, sen tar du och läser ett par tutorials och efter det kan du alltid kolla in tutorials, även tutorials i bokform är bra, sen efter det är det la bara till att följa guidelines, öva, och utveckla en egen stil i det hela :) kolla specifikt in hur hårfästet sitter. :) tycker det var ett starkt "vg+" för att vara första bilden :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet december 8, 2005 Anmäl Share Skrivet december 8, 2005 Börja med vitt papper, blir snyggare så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
d3eniz Skrivet december 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 9, 2005 Vart kan jag hitta bra tutorials? Jag har beställt hem boken "Så tecknar du manga" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 9, 2005 Anmäl Share Skrivet december 9, 2005 Vart kan jag hitta bra tutorials? Jag har beställt hem boken "Så tecknar du manga" Vem är författaren? Själv så avråder jag folk från Katy Coope's bok. Köp boken "How to draw Manga" istället. (och ja, man måste kunna engelska) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
d3eniz Skrivet december 9, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 9, 2005 Vart kan jag hitta bra tutorials? Jag har beställt hem boken "Så tecknar du manga" Vem är författaren? Själv så avråder jag folk från Katy Coope's bok. Köp boken "How to draw Manga" istället. (och ja, man måste kunna engelska) Det är den boken fast på svenska;;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yugge Skrivet december 9, 2005 Anmäl Share Skrivet december 9, 2005 Nja, How to draw manga är en bokserie med framsidor likanande den här http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=39100 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Farore Skrivet december 9, 2005 Anmäl Share Skrivet december 9, 2005 Det är bra för att vara första bilden! :) Men du tänkte möjligtvis inte på naruto när du ritade den? ;) Håller med Zaphod, rita hellre på vitt papper! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 9, 2005 Anmäl Share Skrivet december 9, 2005 Nja, How to draw manga är en bokserie med framsidor likanande den här http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=39100 Syftade på denna bokserie Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ressurected Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Ser helt ok ut för att vara första boken. Såg att ni avrådde från Kayt Coope's bok, tja måste säga att det är den jag sitter och skaver med. Den är inte direkt bra, dåligt förklarat. Funderar på att köpa någon annan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 på sfbokhandeln kan du hitta massor med tutorials böcker, du kan även hitta en del på internet, på sidor så som: www.howtodrawmanga.com ^^ kolla även in en gamal tråd här inne som heter just "tutorial tråden" där finns en del :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet december 17, 2005 Anmäl Share Skrivet december 17, 2005 Var hittar man sf:s nätbokhandel då? Man kanske kan hitta lite böcker fokuserade på mer realistiska människor där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg