Pjat Skrivet maj 9, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2004 Fick tag på dom första 30 minuterna av Ghost In The Shell 2 (innocence).. Och jag började nästan gråta.. (av ilska och förtvivlan).. Jag blev helt förkrossad och besviken.. Jag kunde inte förstå att man gått så långt... Man kan säga att 85-95% av allt som syntes i bild dom första 30 minuterna var datorrenderat ( i ful brun-färgskala / vanliga miljöer).. ibland blandat (ritade människor / resten CG) och ibland 100% CG..Bilar,hus,bakrunder.. tillomed vapen var i CG.. och det verkade som om dom försökte 'flasha' med nya "data effekter" hela tiden.. såsom ljuseffekter mm... och visst... det var ju "snyggt" och funktionellt ibland.. men är dom så j*vla slappa att dom inte orkar animera mer än 5 frames i sekunden på dom ritade objekten?? och varför animera(CG) ett vapen som laddas om, när man kan rita det?? OK, nu baserar jag min kritik på dom första 30minuterna... och storyn kan ju vara HUR bra som helst... Om någon annan har sett filmen.. så vill jag gärna ha mot-kritik.. UCH OCH FY! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Anledning till CG - Det går mycket lättare när man väl skapat objekten. Tänk om de ska använda det där vapnet igen senare? Det går ju inte om det endast animerats för att laddas om, om det är CG så kan man lättare ändra så det gör något annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 8, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2004 Håller med dig Pjat... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.