wilfried Skrivet juni 24, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2010 Jag tycker jag känner igen stilen, så jag testar med Angel Nest Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 24, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2010 Det är en bra gissning, men tyvärr inte tillräckligt. Här kommer nästa bild! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 25, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2010 Jag tar en paus i matlagningen för att lägga upp en ny bild. Den är en smula (inte mycket) NSFW, så jag döljer den för säkerhets skull. Duschscen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 27, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2010 Inga gissningar? Är alla bortresta? ;) Om inte bilden hjälper er att hitta namnet på serien kan jag nämna att den bl.a. har vunnit Tezukapriset... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juni 27, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2010 Alltså, det är ju helt uppenbart vem som har tecknat, men vilken av serierna är det. Helter Skelter? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 27, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2010 Visst är det Helter Skelter! Bollen är din, Freiztan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juni 28, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2010 Endera blir nog det här väldigt lätt, eller väldigt svårt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juni 29, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2010 Den är i alla fall tillräckligt stor för att vara omnämnd i Taschens manga-exposé (fast det är ganska många serier). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2010 Är det bara jag som inte kan se Freiztans bilder? Verkar som om pici.se ligger nere. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juli 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2010 pici har varit nere i ett par dagar nu ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juli 9, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2010 Gah, den här hade jag glömt bort innan jag for på semester. Dessutom verkar Pici ligga nere av någon anledning. Vet någon något likvärdigt alternativ. Under tiden kör jag ledtrådssystem, som på den gamla goda tiden: Serien är kanske mangans enda generationsroman av betydelse. När denna berättelse om en flicka från en "problemfamilj" och en pojke från ett bôzoku-gäng först dök upp blev den dock föremål för hårt kritik både från konservativt och vanligtvis liberalt håll för sitt föregivna glorifierande av narcissism. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet juli 9, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2010 Dessutom verkar Pici ligga nere av någon anledning. Vet någon något likvärdigt alternativ.Ett alternativ nämns i en annan tråd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juli 9, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2010 Om ingen tar det på denna bild, tar förmodligen ingen det på någon bild alls. Det är i så fall närmast ofattbart att ingen här känner till denna klassiker. Författarinnan är känd för sitt minimalistiska bildspråk och sin extremt lakoniska dialog. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2010 Jag antar att det är Hot Road. Jag inte läst den personligen, men den verkar definitivt intressant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juli 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2010 Det stämmer, och den är i högsta grad intressant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 13, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 13, 2010 Jag visste väl att det var något jag hade glömt. Efter en viss väntan är det dags för en ny gissningsomgång! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 14, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 14, 2010 Ingen gissning ännu? Då kommer nästa bild. Detta är en så härligt fånig serie. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 17, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2010 Inga gissningar? Ni får en till bild som hjälp på traven. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet juli 17, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2010 Virgin Crisis Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 20, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2010 Det stämmer. Akuma no Eros, aka Virgin Crisis (vem kom på det namnet undrar jag...) av Mayu Shinjo, "porrdrottningen" som senare abdikerade. ;) Bollen är din, Hardan! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hardan Skrivet juli 21, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2010 Fan jag är inge bra på detta, någon får ta över. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juli 21, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2010 Spegelvänd serie Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juli 22, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 22, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2010 Pinapple Army. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juli 22, 2010 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2010 Pinapple Army. Jajamensan (Bilderna var från mina nummer av Cobra) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg