Sceleris Skrivet maj 2, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2010 Detta blir min första gissning i denna tråd (!). :O Hayate no Gotoku!? Precis. ^^ Hoppades du på en Sayonara Zetsubou Sensei-gissning? Precis. ^^ Fast det var inte bara en fälla: Kenjirou Hata (Hayate no Gotoku-tecknaren) var en gång Kouji Kumetas (tecknaren av Sayonara Zetsubou Sensei) assistent tillsammans med MAEDAX. Och så har ju animéversionerna av Nagi (Hayate no Gotoku) och Louise (Zero no Tsukaima) samma röstskådis, Rie Kugimiya, (och därtill har ZnT:s lättromantecknare Eiji Usatsuka illustrerat en HnG-lättroman tillsammans med Hata)... men den ledtråden verkar ha gått fram. Om du nu inte kollade min MAL... [/school] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet maj 3, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2010 Njä, din lista gloddde jag inte mycket på. Men nyckelordet var helt klart "MAEDAX". Nåja... Det var lite tråkigt att du bytte från The Lucifer and Biscuit Hammer, jag hade ju precis läst ikapp den. :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 3, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2010 Eternal Sabbath? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet maj 3, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2010 Så rätt så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 3, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 3, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 5, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 5, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2010 3x3 ögon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 5, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2010 3x3 ögon? Aye. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 5, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 7, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2010 Hm, har jag inte tagit den här mangan förut...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 10, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 31, 2010 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2010 Super Cruel and Terrible Tales of Mangaka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Oops. Japp, det är rätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Gunjo Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Rätt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 All My Darling Daughters? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Kimi ni Todoke ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 2 x fel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Tyckte att det skulle vara för lätt, var det en planerad fälla? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Flower of Life? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Flower of Life? Rätt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 1, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2010 Jag såg ju vem som hade tecknat, men ibland är det svårt att hålla isär alla hennes serier. :) Då sätter vi igång med en ny omgång då! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet juni 2, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2010 Så tar man en titt på sista rutan där det står "Arigatō Renjō kun"... En sökning på Myanimelist efter figurer som heter Renjō ger två träffar: Yukito Renjō (連城由紀人) från Hatsukoi gentei och Hotsuma Renjō (蓮城焔椎真) från Uragiri wa boku no namae wo shitte iru. Nästa sak är att kontrollera att namnen skrivs med samma tecken och inte bara uttalas likadant. Slutligen jämför man figurerna på Mys och Myanimelists bilder. Slutsats: En av figurerna stavar sitt namn med samma tecken och ser ut som figuren på mysbilden. Jag svarar därför "Uragiri wa boku no namae wo shitte iru" och hoppas på att det inte finns någon annan serie med en figur med samma namn och utseende. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg