Negi Skrivet mars 13, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2010 Hm... Det är något bekant över stilen och karaktärerna, men jag kan inte riktigt placera det. Författaren är främst känd för att ha tecknat en populät BL-serie. Detta är dock inte BL. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 14, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 14, 2010 Det ringer inga klockor alls, trots ny bild och hintar. Jag snokade runt lite i mina bokhyllor, men hittade inga serier med den designen på karaktärerna, trots att jag tycker att det ser bekant ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 16, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 16, 2010 Nu då? Relativt lång serie med ett dubbelsiffrigt antal volymer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 18, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 18, 2010 Nej, jag har nog gått bet på den här gissningsomgången. :| Ingen annan som känner igen den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet mars 19, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 19, 2010 Fushigi yûgi? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 19, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 19, 2010 Nej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 28, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2010 Om du inte lägger upp världens enklaste spoilerbild eller nåt så tror jag att det är kört, Negi. Du har knäckt mig, sopat mattan med mig och kört mitt namn i smutsen. Vad mer kan du önska dig i en tråd som denna? :P Så... Ny omgång snart? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 29, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2010 Hahah ;) Här kommer världens enklaste spoilerbild: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 29, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2010 Är det Seimaden? Oh noes, jag som troligtvis är den enda fujoshi i hela världen som aldrig har läst något av You Higuri. Det förklarar varför det såg retsamt bekant ut, men inte så pass att jag kunde placera det. Det finns ju drivor av hennes serier översatta till engelska. Jag får nog stå vid skampålen ett tag, känner jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 29, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2010 Just Seimaden är kanske inte ett mästerverk eller ens värd att läsa, baserat på de första 2 volymerna av serien, så du får i alla fall gå några steg från skampålen. Den serie jag refererade till förut var Gakuen Heaven som fått en drös spin-offs samt en animerad tv-serie. Är väl också, förutom skräpet Junjou Romantica, en serie som jag ofta hört pratats om i BL-sammanhang. Inte för att det har så mycket med Seimaden i sig att göra... vad jag ville säga var; rätt svar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet mars 30, 2010 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2010 Gakuen Heaven är ju avspunnen från ett BL-dejtingspel från början, så det förvånar mig inte om varken mangan eller animen är så bra. ;) Jag undrar om inte Seimaden är den av hennes serier som flest känner till ändå, i alla fall i de kretsar jag rör mig. Jag ska fundera ut en ny gissningsomgång så fort jag hinner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet april 1, 2010 Anmäl Share Skrivet april 1, 2010 Då var det dags för en ny omgång. Jag hoppas att ni sätter igång att gissa mycket. :) Översättning: Vad menade hon med det...? Hmm Då kanske man skulle gå och hämta upp den idag. Det är ju trots allt söndag... Almanacka: Mors dag ... (Kikar försiktigt) Suuuck En fullkomligt briljant serie. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet april 3, 2010 Anmäl Share Skrivet april 3, 2010 Inga gissningar ännu? Dialogen går nånting i den här stilen: Det har blivit dags att avsluta det här... Ja. [Hjärtslag] [Tidning] Jag trodde inte att jag skulle behöva ta till den här attacken mot en motståndare som dig. [starkare hjärtslag] Den här attacken får du ta med dig i graven! [Ännu starkare hjärtslag] Och ja, mangan han läser är väl på sätt och vis en hint. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet april 6, 2010 Anmäl Share Skrivet april 6, 2010 Gissa, gissa, gissa, gissa... Den här serien påminner mig emellanåt om en gammal favorit som heter Here is Greenwood. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet april 6, 2010 Anmäl Share Skrivet april 6, 2010 君と僕? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet april 6, 2010 Anmäl Share Skrivet april 6, 2010 Visst är det Kimi to Boku, eller Du och jag på svenska. Serien gick tidigare i samma tidning som Fullmetal Alchemist, dvs GanGan Comics, men flyttade för ett tag sedan över till G-Fantasy, ett lite mer tjejvänligt systermagasin från samma förlag. Helt underbar liten pärla till serie om en grupp skolungdomar, deras lärare och deras mammor. Bollen är din, Anonym2! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet april 12, 2010 Anmäl Share Skrivet april 12, 2010 Ursäkta dröjsmålet. Lite fakta om serien: * Finns ej på Myanimelist. Tecknaren finns inte heller med där. * När jag sökte för en stund sedan, kunde jag inte hitta den hos Amazon i Kina, Nordamerika eller Europa. Den finns inte heller hos Adlibris. Därmed finns den förmodligen inte utgiven på svenska, engelska, franska, tyska eller kinesiska. Ändå är det något speciellt med serien som gör att folk här förmodligen kan identifiera den, och jag syftar inte bara på de personer som köpt den italienska eller japanska utgåvan. Gissa på: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet april 13, 2010 Anmäl Share Skrivet april 13, 2010 Inga gissningar? Det blir en till svår bild (utan figurer), sedan försöker jag välja lättare sidor. Denna gång blir det ett helt uppslag: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet april 14, 2010 Anmäl Share Skrivet april 14, 2010 Denna bild gör det kanske lite lättare. Inga namn nämns i texten, men personen som figurerar på bilden förekommer på rätt så många sidor. Jag tror inte att det är någon annan här som har läst serien, men det finns något annat med den som gör att flera personer säkert kan komma på vad det är för något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet april 14, 2010 Anmäl Share Skrivet april 14, 2010 Ser vagt bekant ut, men jag är osäker på vad jag känner igen stilen från. Vild gissning: Imuri (som går i Beam Comic). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet april 14, 2010 Anmäl Share Skrivet april 14, 2010 Fel svar. Detta är en serieversion av något som inte ursprungligen är en serie. Tanken är att det förmodligen finns några här som känner till den ursprungliga produkten och kanske känner igen sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 14, 2010 Anmäl Share Skrivet april 14, 2010 Hmm, det där första skeppet påminner om The Flying Dutchman från Pirates of the Caribbean Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet april 15, 2010 Anmäl Share Skrivet april 15, 2010 Hmm, det där första skeppet påminner om The Flying Dutchman från Pirates of the CaribbeanVilket sammanträffande att du tycker så! För det råkar vara just The Flying Dutchman från Pirates of the Caribbean. Rätt svar: Pirates of the Caribbean av Mikio Tachibana. Ej att förväxla med Pirates of the Caribbean: Jack Sparrow no bōken, som är en annan serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 15, 2010 Anmäl Share Skrivet april 15, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 16, 2010 Anmäl Share Skrivet april 16, 2010 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg