Sceleris Skrivet juni 19, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 19, 2006 Vi kan ju säga så här mycket: Det är iallafall inte fel. Din tur. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juni 20, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2006 Hehe. Vilken tur att jag råkade bläddra lite i 8Q då, för annars har jag aldrig hört talas om den där serien okej, vilken serie kommer detta ifrån? (klicka på tumnageln för större bild) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 Hahaha...den serien läste jag precis häromdagen. Visste inte att den blivit scanlatad redan. Jag väntar med att svara och ger andra en chans först. Det är så jobbigt att komma på egna manga-gåtor. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 Asgarv för Sceleris' gåta. Den hade jag nog plockat ganska direkt. Den senaste har jag dock ingen aning om, förutom att den ser lockande ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 Asgarv för Sceleris' gåta. Den hade jag nog plockat ganska direkt.Tur du inte såg den då. Eller synd. Beror på hur man ser det. ^^ (Att det inte kom så många gissningar var kanske inte så konstigt, jag hade då själv inte hört talas om den förrän den där "Vafan"-tråden på Zmanga.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juni 21, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2006 De har kommit ganska långt i att scanna den. Och så kommer de släppa en annan serie av den författarn på engelska i höst, yaaay! En till tumnagel: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 24, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 24, 2006 Lite väl onödigt att scanlata projekt av denne författare nu när Tokyopop tycks ha gett sej tusan på att licensiera alla hennes serier kan man väl tycka men vem har sagt att fansubbare/scanlatare är logiska... Det är för övrigt 2 serier av författaren som kommer på engelska i höst inom loppet av ett par månader... Ska jag ge svaret snart kanske? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
smeagol Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Ja, snälla, svara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Tänk också på att man kan spara scanslations på burken. Jag laddade ner dessa när bara en serie var ute, och Tokyopop bestämt hävdade att de inte ens skulle översätta uppföljaren till den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 25, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 25, 2006 Serien är Matsuri Akino's Elixir-serie. Bilderna är från bok 1 (av 4). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet juni 26, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2006 Såklart. Posta nästa nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 26, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 26, 2006 Den här är antingen jättelätt eller jättesvår...vet inte riktigt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 Nu då? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 1, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 1, 2006 För svår? Eller har alla sommarlov? Här kommer en ledtråd utan bild: Författarinnan har redan en serie delvis utgiven på engelska. Ytterligare en skulle kommit ut men tycks ha stoppats p.g.a. kontroversiellt innehåll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 3, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 3, 2006 Oj...verkligen inga gissningar alls... Ledtråd: Författarinnan gav även ut en kontroversiell serie som licensierades för engelsk utgivning men som sedan aldrig släpptes p.g.a. det kontroversiella innehållet. Hon är känd för att använda våldtäkter som ett plotdevice, vilket hennes kritiker pekar ut som det de avskyr mest. Trots detta är hon Japans okrönta drottning av ecchi shoujomanga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pixelgamer Skrivet juli 9, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2006 Det verkar vara för svårt ändå :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 Det är ingen som ens försöker gissa. :S :( Sista ledtråden: Författarinnan har skrivit en serie som heter Kaikan Phrase på japanska. Bilderna föreställer hennes senaste avslutade serie. Vad heter den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 10, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 10, 2006 Jag drar en gissning på Love Celeb. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet juli 11, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2006 Rätt. Bollen är din. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 11, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2006 Då testar vi den här, ska nog inte vara allt för svårt. Speciellt om man har sett animen och kan läsa det som står. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Ger lite ledtrådar eftersom ingen har gissat än. - Mangan är baserad på ett bishoujo spel. - "Punishment game". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 "Batsu gamu" Eeerm, varför tänker jag på Higuarsi no Naku Koro ni? Edit: Ser man på, det finns tydligen en manga :D Btw, om min gissning är rätt, är Higurashi verkligen ett bishoujo-spel? Är det inte ett horror-doujin spel bara? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Antagligen för att det är helt rätt :) Kanske skulle ha sakt visual novell, men det beror helt på om man anser att bishoujo spel = visual novell. Det är ett doujin spel, men jag anser inte det vara en genre direkt. Edit: Flickorna är väl så fina i Higurashi :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Nej, menade aldrig att doujin var en genre :P Men när du sa bishoujo tänkte jag direkt på ordets innebörd, och det är inte det första jag tänker på när jag ser Higurashi ^^ Aja, fixar en bild så snart jag är klar med jobbet och hemma :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg