Vaan Skrivet december 3, 2005 Anmäl Share Skrivet december 3, 2005 Hej, jag skulle vilja börja teckna manga nu. Jag har gjort det för länge sen och ska börja igen med det, och nu undrar jag ifall nån vet nåt bra start set för att börja rita som man kan köpa? Tex en bok där det står hur man ritar för nybörjare, pennor, papper, sudd osv. Och sen om man ska färglägga bilderna på datorn. Vad för program ska man ha? Jag har scanner. Så har jag ett Photoshop. Det är Adobe Photoshop 3.0 Elements, funkar det att färglägga tror ni? Hoppas jag har skrivit på rätt ställe:) Tacksam för svar. //Patrik Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet december 3, 2005 Anmäl Share Skrivet december 3, 2005 http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2786 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet december 3, 2005 Anmäl Share Skrivet december 3, 2005 Ibörjan så kollada ja i manga böcker och ritade av för då lär man sig tycker jag.... Och så kan man ju alltid köpa några how to draw manga, böker. =) // lr gå in på hemsidor och lära sig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet december 3, 2005 Anmäl Share Skrivet december 3, 2005 Om du inte är rädd för att hela konstplanket ska bilda en lynchmob och komma efter dig kan du alltid kolla in Cathy Coope's böcker. Men det är bara ett billigt och kasst alternativ till mycket bättre böcker, eller gratis tutorials som finns ute på internätet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg