Hampe Skrivet november 26, 2005 Anmäl Share Skrivet november 26, 2005 Info från Gamecore.se Fullständig titel: Mario Kart DS Systemkrav: NDS Genre: Racing Utvecklare: Nintendo Utgivare: Nintendo Release: 2005-11-25 Antal spelare: 1-8 Minne: Inbyggt Kommentarer: o/ Mario Kart DS ftw!! Har nu ägt spelet i ett par timamr och hunnit köpra anska mycket single player. Intrycket? Det är helt Bobba!Bobba!Bobba!Bobba!Bobba! underbart!!! 16 nya banor och 16 gamla banor från SNES, N64, GBA och NGC. Gjorda för DS, och perfekt koverterade. Innehåller dessutom Mission för den ensamma och massa annat skoj. 8 st cuper med 4 banor i varje plus 50, 100 och 150cc. Speltid/hållbarhet? LÅÅÅNGT. Grafik? Perfekt för DS. Troligen snyggaste grafiken för ett Mario Kart spel hittils (och då tänker jag på utformningen) Ljud? Ahh, SNES ljuden finns kavr Sammanfattning? Ett av dom bästa spelen i år (och då har jag inte testat wi-fi och multiplayer.) KÖPKÖPKÖP!!! (Jag har dock inte hunnit pröva wi-fi delen eftersom alla wi-fi USB connectors var slutsålda) men herreguu vad schysst spel älska <3 (nej, detta är inte nintendo propaganda) Fick lite Mario Kart DS Merchandise när jag köpte det: Spel + stylus: http://i25.photobucket.com/albums/c64/H ... artds1.jpg Stylus (zoom): http://i25.photobucket.com/albums/c64/H ... artds3.jpg Poster: http://i25.photobucket.com/albums/c64/H ... artds2.jpg De vän-koder som hitills lags in i tråden. //Genma Hanpusu 021536 999808 Kakan 352249 378202 Bankoiia 227695 754357 Genma 257760 406829 Pyoro 360839 288761 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet november 28, 2005 Anmäl Share Skrivet november 28, 2005 Mario Kart DS verkar onekligen lovande. Får se om det till och med slår den odödliga klassikern Mario Kart 64 vilket skulle vara mys-pys så det exploderar om det. Men nu har jag nyss beställt både Ouendan och Phoenix Wright, så för att ha råd med julklappar väntar jag med Mario Kart DS till efter jul. Då har jag också skaffat mitt nya trådlösa nätverk för mysigt online spelande. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet november 28, 2005 Anmäl Share Skrivet november 28, 2005 Jag önskar mig en DS i födelsedagspresent/julklapp i år. Detta spelet vore kanske något att önska sig till :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet november 28, 2005 Anmäl Share Skrivet november 28, 2005 Mario Kart DS verkar onekligen lovande. Får se om det till och med slår den odödliga klassikern Mario Kart 64 vilket skulle vara mys-pys så det exploderar om det. "the best installment yet" //Gamespot Så tydligen.. Jag får själv spelet nu i dagarna, kanske imorgon rentav, och jag väntar mig guld och gröna skogar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet november 28, 2005 Anmäl Share Skrivet november 28, 2005 Vi kanske kan starta en lista i den här tråden där folk skriver upp sina diverse friend codes senare när fler skaffat spelet. Skulle vara kul att kunna (hostspöahost) lira mot anime.se folk när man känner för att ånlajna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet november 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 28, 2005 Jo, jag kommer lägga ut min friend code så fort jag får min dongle. Sedan ska jag *host*klå*host* möta er allihop. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dziwny Skrivet november 28, 2005 Anmäl Share Skrivet november 28, 2005 själv önskar jag mig paketet med ds och mariokart hoppas hoppas jag får det :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet november 28, 2005 Anmäl Share Skrivet november 28, 2005 Jag fick faktiskt chansen att spela det på DH nu i helgen, och då till och med med multiplayer. Det var riktigt kul måste jag säga, och helt klart en av de intressantaste titlarna som finns ute nu. Det enda jag kan komma på som var lite halvtaskigt var styrningen - den var helt enkelt för lätt. Hade aldrig några problem med att hålla mig kvar på vägen i svängar eller dylikt. Banorna hade de dock varit riktigt kreativa med ibland, de var oftast helkalas. Tror nog det kommer hålla sig lika väl och länge som sina föregångare, om inte längre. ...begäret efter en DS växte plötsligt ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 Jag har tänkt att skaffa en DS + Mario kart En fråga bara går det att köra online, och i så fall är det någon månadsavgift eller någon liknande kostnad? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bankoiia Skrivet december 7, 2005 Anmäl Share Skrivet december 7, 2005 Ingen startkostnad eller månadsavgift för ånlajnspelande på samtliga av Nintendos kommande Wi-Fi kompitabla titlar. Den enda engångskostanden man kan tvingas lägga ut är runt 400:- för en Wi-Fi dongle, om du inte själv redan har tillgång till trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b. EDIT: Tredjepartstillverkare har visserligen rätt att ta ut ev. månadsavgift för sina spel, men det är inget som kommit på tal än så länge Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenshin Skrivet december 13, 2005 Anmäl Share Skrivet december 13, 2005 Ingen startkostnad eller månadsavgift för ånlajnspelande på samtliga av Nintendos kommande Wi-Fi kompitabla titlar. Den enda engångskostanden man kan tvingas lägga ut är runt 400:- för en Wi-Fi dongle, om du inte själv redan har tillgång till trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b. EDIT: Tredjepartstillverkare har visserligen rätt att ta ut ev. månadsavgift för sina spel, men det är inget som kommit på tal än så länge Härligt härligt!! men hur vet man att man har trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 13, 2005 Anmäl Share Skrivet december 13, 2005 Ingen startkostnad eller månadsavgift för ånlajnspelande på samtliga av Nintendos kommande Wi-Fi kompitabla titlar. Den enda engångskostanden man kan tvingas lägga ut är runt 400:- för en Wi-Fi dongle, om du inte själv redan har tillgång till trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b. EDIT: Tredjepartstillverkare har visserligen rätt att ta ut ev. månadsavgift för sina spel, men det är inget som kommit på tal än så länge Härligt härligt!! men hur vet man att man har trådlöst nätverk hemma som stödjer 802.11b? :S Om du har trådlöst nätverk hemmaför datorer då har du det antagligen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 Sådär, imorgon kommer jag antagligen komma hem med W-LAN-utrustning samtett stycke Mario Kart DS. Vilka här är det nu som har det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 Jag får själva Wi-Fi USB:n om några dagar.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 Igår var jag förbi Game och köpte Nintendo DS (Mario Kart DS Pak) och för att göra ett långt inlägg kort: jag håller med Hanpusu-kun! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 Jocke: Du och jag, i helgen, på Internet! Kakan: Har du W-LAN? Lust att spela lite med undertecknad? ------ Jag föreslår att vi slår ihop ett inofficiellt Mario Kart DS-mästerskap sen när alla fått ordning på sitt WLAN! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 Var inne i Götreborg igår och köpte mig en DS med Mario Kart paketet. Mycket roligt spel ^^, ska bli kul å komma tillbaka till vVisby sen, det är flera stycken som har DS maskiner och Mario Kart. Det blir mycket spela då ^^ Köpte inte nån USB connector (har inte råd, är inte säker på om det var ekonomiskt smart att köpa DS'en heller ^^;;) Gillar att man kan vara upp till åtta på battle, vad som är ännu bättre, man kan dela upp sig i lag och spela. Mycket roligare så, förut blev det ju alltid så att alla hoppade på en osv osv. Nu blir det fältslag istället. woot! Sen så älskar jag retro cuperna. Helt suveränt med en bärbar version av Baby Park, allas favorittokbana. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 Genma: om jag hinner få det innan dess så är jag absolut på.. skickar min friend-code till dig då jag har den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 27, 2005 Anmäl Share Skrivet december 27, 2005 Kakan: Har du W-LAN? Lust att spela lite med undertecknad? ------ Jag föreslår att vi slår ihop ett inofficiellt Mario Kart DS-mästerskap sen när alla fått ordning på sitt WLAN! :D Jag är helt klart på! :D Jag skickar min friendcode till dig på momangen ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet december 28, 2005 Anmäl Share Skrivet december 28, 2005 Jag har inte hunnit med det än men senast imorgon kväll är mitt wlan online och klart att köras! Är det någon som har prövat och har koll på det där med firnd code? Blir det som en vänner-lista ála MSN Messenger när man kan se vilka som är online eller får man stämma möte en viss tid och tajma inloggningarna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 28, 2005 Anmäl Share Skrivet december 28, 2005 Det är mer att man får stämma möte en viss tid och tajma inloggningarna. I Mario Kart till exempel så kopplar man först upp sig för en WFC-match (wi-fi connection) där får man välja om man ska söka efter vänner, rivaler, såna som bor på samma kontinent eller folk från hela världen. Har man lagt till någons friend code så hamnar den personen bland vännerlistan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PokaSorM Skrivet december 28, 2005 Anmäl Share Skrivet december 28, 2005 Nästan ett under att man kan spela Online det hade inte jag tänkt XDD men Spelet är kul när man får nya utmanigar eller fall^___^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rich Skrivet december 28, 2005 Anmäl Share Skrivet december 28, 2005 Var och köpte USB-dongeln idag, och efter jag rev upp paketet såg jag självklart att det endast fungerar med WinXP (sitter på 2k). :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet december 28, 2005 Nickname: Hanpusu 021536 999808 ^thats the friend code ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 29, 2005 Anmäl Share Skrivet december 29, 2005 352249 378202 Gissa vad ni ska göra med dem siffrorna ;) Mitt användarnamn är densamma som här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg