cosmonaut Skrivet november 23, 2005 Anmäl Share Skrivet november 23, 2005 Hej Jag är alldeles ny på det här med manga och anime och behöver lite hjälp. Efter att ha sett Ghost in the shell och blivit mycket förtjust och intreserad av manga och anime. Jag har nu bestämt mig för att köpa Ghost in the shell i bokformat men när jag tittar på olika internetbokhandlar finns det massa olika utgåvor från olika förlag. Här är några exempel Adlibris Förlag: DARK HORSE COMICS Bandtyp: Häftad, Språk: Engelska Utgiven: 200410, Antal sidor: 350 Vikt i gram: 557 Pris 221 kr Förlag: TITAN BOOKS LTD Bandtyp: Häftad, Språk: Engelska Utgiven: 200502, Antal sidor: 368 Pris 295 SF bokhandeln Utgivningsdatum Oktober 2004 Sidor: 378 Format storpocket Förlag Dark Horse Land Amerikansk Pris 238 Utgivningsdatum Oktober 2004 Sidor: 360 Format album Förlag Dark Horse Land Amerikansk Pris 268 Det finns säkert fler om letar på andra ställen också. Är det någon som vet vad skillnaden är på de olika utgåvorna? Varför skiljer det så många sidor? Framför allt, vilken ska man köpa? Det blev många frågor men jag har just insett att det inte är så lätt att sätta sig in i mangavärlden. Hoppas någon kan hjälpa mig. mvh Cosmonaut (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cosmonaut Skrivet november 23, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 23, 2005 Såg precis att jag skrivit i fel forum. Ber om ursäkt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 24, 2005 Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 Dark Horse: Tryckt i USA. Titan Books: Tryckt i Storbritannien. Ingen skillnad mot Dark Horses version (?). 350 sidor: Första utgåvan. Censurerad (en lesbisk cyberorgie på några få sidor) av tecknaren själv. Har några extra separata färglagda bilder i slutet. 368 sidor: Andra utgåvan. Ocensurerad. Några fler färglagda bilder (i själva mangan). Lite mindre, som den japanska utgåvan (skiljer max 3 cm på höjden). Extrabilderna saknas(?). Jag tror att SF-bokhandeln har skrivit fel, de ska vara 350 och 368. Jag har bara första utgåvan, så jag vet inte hur andra utgåvan är 16 sidor längre. Uppföljaren "Man-Machine Interface" har samma storlek som andra utgåvan och är på 312 sidor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cosmonaut Skrivet november 24, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 Tack för hjälpen. Dags att skicka en beställning nu : ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet november 24, 2005 Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 Det är dock värt att notera att den lesbiska cyberorgien är riktigt vass. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 24, 2005 Anmäl Share Skrivet november 24, 2005 cosmonaut: Inga problem. Freiztan: Och härligt Shirow Masamune:igt att slänga in teknobabbel mitt i det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg