Lolona Zoro sword Skrivet november 13, 2005 Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 Tjena jo jag ska börja tusha mina mangabilder men villken tush e bäst jag e bara 12 år så jag vill häls använda pennor! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet november 13, 2005 Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 använd tushpennor då... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet november 13, 2005 Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 Håller med zaffe... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet november 13, 2005 Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 Fins gansak bra tuschpennor i olika tjocklekar att köpa i dom flesta pappershandlar. Sen är det bara att prova sig fram till vilken sorts penna man tycker bäst om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet november 13, 2005 Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 Eller så borde man kunna använda flera olika tuschpennor på samma teckning beroende på om det man tuschar är nära eller längre bort. Men det är jag inte säker på då jag ej tuschar själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet november 13, 2005 Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 inte för att jag själv är så bra på det, men jag använder 0.7 0.3 och 0.1 mm tuchpennor till mina bilder Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet november 13, 2005 Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 Jag hittade en 0.05 penna som jag starkt rekommenderar, men förövrigt så tycker jag att du så fort som du har möjligheten ska börja med dator redigering av dina bilder :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 Eller så borde man kunna använda flera olika tuschpennor på samma teckning beroende på om det man tuschar är nära eller längre bort.Men det är jag inte säker på då jag ej tuschar själv. Japp, jag använder flera olika tjocklekar. Vad jag menade var att man får prova olika märken på pennorna. Fins dom som är bättre än andra. Jag hittade en 0.05 penna som jag starkt rekommenderar, men förövrigt så tycker jag att du så fort som du har möjligheten ska börja med dator redigering av dina bilder Bättre att lära sig teckna vanligt med papper och penna först tror jag. Man blir inte bättre på att rita bara för att man använder datorn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 Bättre att lära sig teckna vanligt med papper och penna först tror jag. Man blir inte bättre på att rita bara för att man använder datorn. Mjo, men jag antog att det var att "ink:a" vi snackade om, och då har man ju förhoppningsvis redan ritat sin bild i blyerts och då tycker jag det inte är något fel med att gå direkt till datorn. men men, det är nog en smak sak kanske. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet november 16, 2005 Anmäl Share Skrivet november 16, 2005 använd tushpennor då... Hmmm..Frågan va villka tuch pennor som var bäst ;) 0,05 och 0,5 och 0,8 e Goa :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet november 16, 2005 Anmäl Share Skrivet november 16, 2005 0,8 ?! gigantisk! :P jag använder max 0.3 ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet november 17, 2005 Anmäl Share Skrivet november 17, 2005 Jo men om man ska måla nån bild met tjockare linjer tex =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandera Skrivet november 17, 2005 Anmäl Share Skrivet november 17, 2005 Det gäller att experimentera sig fram.Själv använder jag 07,05,03,005, en Pilot fineliner jag fick från en klasskamrat plus Faber Castelle PITT Artist pens.Funkar rätt bra,den kombinationen. : ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 pilot 0.5 ä shjysst, lagom stor till allting nästan.. btw, om du vill kan du få min autograf? ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet november 22, 2005 Anmäl Share Skrivet november 22, 2005 Använder 0,1 till 0,8. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet november 22, 2005 Anmäl Share Skrivet november 22, 2005 Har 0,05 , 0,1 , 0,3 0,5 , 0,7 om jag rotar lite i lådorna, men jag använder bara 0,1 och 0,3 regelbundet, sen så använder jag de andra när jag ska ha lite tunnare eller tjockare linjer, 0,05 när det är riktigt skittunna, typ när jag gjorde ögonen på en ganska detaljerad grej helt i tush, då använde jag 0,05 för att göra flammigheten på näthinnan, det var rätt pilligt. ;) Jag gillar tuch, gillar kontrasten på pappret, så jag letar efter det ultimat vita papperet och det ultimat svarta tushen. Allihop är Staedtler pigment liner som har en förmåga att lägga av för mig när det vekligen gäller. De sinar liksom, så får man ta ett kladdpapper och rita superlätt, då kommer det tillbaka efter en stund. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg