Geo Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Varför har inte någon sagt att det fanns OVA 2. någon som har sett den???? berätta var den bra, kass eller über? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Menar du kenshin senshin (stavn) Den handlar om vad som händer efter att kriget är slut och att en kjesare härskar. Den är otroligt bra och jag rekomenderar dig att se på den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Seisouhen utspelar sig 10-15år efter tv-serien. Som första OVAn så är den otroligt bra animerat och jag rekommenderar varmt att du går och köper den. mvh/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Du får ett mer riktigt, mer utformat slut, än det lite halvdåliga slutet på TVserien... Den ligger på två delar, en vanlig och en lite längre. Jag rekommenderar också att du ser den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solxe Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Den är uber, får alltid tårar vid slutet ^^. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tetsuo-shima Skrivet maj 9, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2004 Men den är en helt ny historia på sitt sätt (men den är mycket bra. och den gör ett bättre slut på tv-serien) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet maj 9, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2004 man måste bara älska animationerna, specielt vid stridsscenerna.. Dock så finner jag deras pupiller något stora och livlösa, me ndet tänker man inte på så mycket :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet maj 9, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 9, 2004 YOSH! nu måste jag se den ochså :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet maj 9, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2004 Hur många ova:er finns det egentligen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet maj 9, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 9, 2004 Hur många ova:er finns det egentligen? det finns först en OVA serie på 4 avsnitt som fungerar som en prolog till tv serien, och sedan finns det en OVA på 2 avsnitt som fungerar som en epilog till serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Jag vet inte.. Det finns inte ord. Jag menar den är ju såå sorglig... Jag grät faktiskt de sista 40 minsen i sträck! Aja den är riktigt bra iaf. T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Jag vet inte.. Det finns inte ord. Jag menar den är ju såå sorglig... Jag grät faktiskt de sista 40 minsen i sträck! Aja den är riktigt bra iaf. T_T asch, efter Fireflies så tycker man inget är sorgligt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Jag vet inte.. Det finns inte ord. Jag menar den är ju såå sorglig... Jag grät faktiskt de sista 40 minsen i sträck! Aja den är riktigt bra iaf. T_T asch, efter Fireflies så tycker man inget är sorgligt Snicksnack... :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet maj 10, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 man måste ju nästan se OVA. Eftersom det var ett jobbigt slut i tv serien där man nästan inte fick reda på nått. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Ajo, men det är klart du måste se den. Spelar ingen roll om slutet på TV-serien hade varit bättre, man måste ändå se OVA2. :> Fast slutet på TV-serien är inte dåligt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Måste se, kenshin kicks ass forever in our hearts and our mind!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Snicksnack... :> Ja du har väl rätt, det är snicksnack, du avslöja mig :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solxe Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Du behöver dock inte se serien för att kunna se seisouhen alltså dom 2 sista OVA Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 Du behöver dock inte se serien för att kunna se seisouhen alltså dom 2 sista OVA Nä, men då fattar man inte mycket, det är meningen att man ska se TVserien först. Den första OVAn kan man dock se utan att ha sett TVserien, då den utspelar sig innan(de som inte sett den OVA, se den!), men det är fortfarande bättre och roligare om man sett TVserien först. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 13, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Du behöver dock inte se serien för att kunna se seisouhen alltså dom 2 sista OVAFast det är en fördel om man vill förstå mer vad det hela handlar om. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 14, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 14, 2004 Hmm, känns lite som att du har blandat ihop OVA2 med OVA1 och serien i sammanhanget. För ordningen kan vara följande: OVA1, TV-serien, (filmen om man vill), OVA2. Eller som jag såg den, och jag vet att många andra också har gjort det, och jag föredrar denna variant. TV-serien,(filmen om man vill) OVA1 (som tillbakablick), OVA2 Filmen är lite fråstående och kan ses närsomhelst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 14, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 14, 2004 Hmm, känns lite som att du har blandat ihop OVA2 med OVA1 och serien i sammanhanget. För ordningen kan vara följande: OVA1, TV-serien, (filmen om man vill), OVA2. Eller som jag såg den, och jag vet att många andra också har gjort det, och jag föredrar denna variant. TV-serien,(filmen om man vill) OVA1 (som tillbakablick), OVA2 Filmen är lite fråstående och kan ses närsomhelst. Jag såg den i samma ordning. Den enda rätta enligt mig, eftersom att de först gjorde serien, släppte filmen, OVA, OVA2, så tycker jag det är ganska självklart att man ska se i den ordningen...Det kan knappast bli fel i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg