Kuroneko Skrivet november 7, 2005 Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 Jag vet inte om en liknade tråd redan finns, men lat som jag är orkar jag inte leta. Iallafall så står det klart. Gravitation kommer på svenska i november(om inga förseningar sker). Såg den som reklam i en annan manga jag läser. Funderat på att köpa manga, men nu när den kommer på svenska ska jag köpa den då eller är den engelska versionen bättre?? Vad tycker ni??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 7, 2005 Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 Eftersom den svensköversatta Gravitation inte har släpps än så tror jag det är ytterst få som vet vilken översättning som är "bäst". Jag skulle välja den svenska framför den engelska i vilket fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Caroibara Skrivet november 7, 2005 Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 Jag har den svenska boken *håller upp och visar* fick tag på den under ISV i Malmö då dom hade en mässa där. Om någon frågar mig så tycker inte jag att det finns något fel på översättningen. Det flyter på och dom har inte klyddat till det för mycket med namnen osv. Men jag har inte engelska gravitation att gemföra med så ska kanske inte yttra mig för mycket. Men jag skulle iaf inte ha köpt den engelska versionen nu när den svenska är ute. Speciellt om det bara kostar ca 50kr för en svensk och 100 för engelsk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet november 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 Det där med priserna har jag redan tänkt på, det är ju mycket billigare med en svensk. Jag lutar mer åt att köpa den svenska, men jag får se när den kommer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet november 7, 2005 Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 Gravitation är en sådan manga som är ganska svår att läsa, mycket text och så, svåra ord på engelska. (Har två nr på engelska) Så, jag skulle föredra att köpa den svenska i fortsättningen. Men, nu kanske det är så att de flesta är bättre på engelska än jag, så, ni kanske inte tycker det är så svårt, men men... ^__^ Jaa... också är det ju billigare! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg