Dancing Moon Skrivet november 7, 2005 Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 Tja, är du under 18 och åker fast och blir dömd så antar jag att det är de som får betala Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 7, 2005 Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 tomado: Om ni åker fast, ja. Tja, är du under 18 och åker fast och blir dömd så antar jag att det är de som får betalaI Sverige blir man väl straffmyndig vid 15? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ressurected Skrivet november 8, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 8, 2005 Genma: Svar: Ja. Har kollar lite på webhallen och hittade några intresanta filmer som jag tänker köpa. Men sen serier som Bleach, laddar jag. (men tyst, det är en hemlis) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet november 8, 2005 Anmäl Share Skrivet november 8, 2005 Jo, men iaf för vissa brott diskuterade de ju att föräldrarna skulle betala böter. Det var väl klottrare det gällde, men jag kan tänka mig att de lägger till något sådant för nerladdning, som ju bör vara/bli ett ungdomsbrott också Hursom, om en unge åker på enorma böter är det ju i praktiken ändå föräldrarna som får betala Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ressurected Skrivet november 8, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 8, 2005 Eller så får ungen den som skuld och blir tvungen att betala den när han är 15. Vilket kommer antagligen bli svårt eftersom man inte har någon fast inkoms när man är 15. Taskigt läge alltså! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 8, 2005 Anmäl Share Skrivet november 8, 2005 hmm är det nån som har koll på hur stora summer det rör sig om man skulle åka fast... Skulel heltst vilja bättre svar än *Jag tror* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 8, 2005 Anmäl Share Skrivet november 8, 2005 inte för jag vet, men det varierar nog väldigt mkt beroende på hur många filmer/avsnitt man blir tagen för Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet november 8, 2005 Anmäl Share Skrivet november 8, 2005 hmm är det nån som har koll på hur stora summer det rör sig om man skulle åka fast... Skulel heltst vilja bättre svar än *Jag tror*Mannen som dömdes för att ha delat ut filmen "Hipp Hipp Hora" fick ett antal dagsböter. Tyvärr minns jag inte storleken på dem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet november 8, 2005 Anmäl Share Skrivet november 8, 2005 Mannen som dömdes för att ha delat ut filmen "Hipp Hipp Hora" fick ett antal dagsböter. Tyvärr minns jag inte storleken på dem. 80 dagsböter á 200;- var vad han fick, så 16.000;-. Källa 1, Källa 2. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg