svempa Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 WARNING! The content of this thread is NOT MANGA ... ... så... nu när ni är förvarnade kan jag börja lägga upp bilderna Här har jag gjort en ritad version av Kurt Cobain helt i photoshop Klick! Orginalbilden: Kurt (för er som inte vet vem Kurt Cobain är, sjöng han i grungebandet Nirvana) Kritts och beröm :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Jag tycker det var väldigt ballt gjort! Jag, som inte har PS kan inte säga några tips! Snygg var den bannemej! 3½/5 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet oktober 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Tackar tackar! kul att du gillade den och att den fick så bra betyg :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet oktober 29, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2005 Nice svamp-paj ^^ Måste gilla =) Men har du gjort en kopia med penslar eller bara ritat med bilden som referns? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet oktober 29, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2005 öhm.. följde denna tutorial http://www.melissaclifton.com/tutorial-comicbook.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet oktober 30, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2005 Åh, soft tutorial, den tekniken kan man ju ha på sina egna bilder som man scannat ^^ tack! :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet november 2, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 2, 2005 inga problem :D skulle bara vilja ha lite mer kritts på bilden ... :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet november 2, 2005 Anmäl Share Skrivet november 2, 2005 Jag skulle tipsa om att jobba lite mera för att få linjerna mjukare (självklart bara de som ska vara mjuka) med mjuka menar jag rundare och med mera dynamik (från tunn till tjock till tunn igen). det är det som jag tänkte på, annars vet jag inte ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet november 3, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 3, 2005 ok, tack! första gången jag provade på detta, så jag fick inte till speciellt många bra linjer. *edit* glömde skriva att på skuggorna är det meningen att dom ska vara kantiga men men övning ger färdighet :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ressurected Skrivet november 3, 2005 Anmäl Share Skrivet november 3, 2005 Yey Kurt Cobain, skit cool. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet november 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 13, 2005 Knugen av Grunge Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg