Faikku Skrivet november 26, 2006 Anmäl Share Skrivet november 26, 2006 NIGHTMARE Syftar du på det japanska jrockbandet? (Yomi/Ni~ya/Sakito/Ruka/Hitsugi) så skulle jag inte vilja kalla det punk, ^o). Mer metalrockeget-shit. 8DDD. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Endolphins Skrivet februari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2007 Jag lyssnar just nu på Orange Range, Asian Kung-Fu Generation, The Pillows, Beat Crusaders samt Mini Moni. Jag hatar Mini Moni. Mina vänner väckte mig med Strawberry Pie två veckor i sträck när vi var ute på roadtrip. Dom gick upp en halvtimma tidigare bara för att kunna väcka mig ordentligt. Bara jag tänker på det så känner jag hur ögonen tåras av frustration. ARGH! Men jag måste erkänna att deras scenkläder borde få pris. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bloodysakura Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 Dra upp 2 år gammla trådar ftw! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vertyx Skrivet februari 14, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2007 Bah! all musik suger i någons öron, själv mår jag illa av sättet de flesta japaner gör om engelska ord till något obegripligt japanskt hybridord som varken är japanska eller engelska, men det funkar ju för dem så varför inte... måste dock erkänna att just den japanska punken/rocken är överlägset mer västanpassad när det gäller uttal än rap och pop iaf... och det finns ju alltid undantag såklart, släppte min strävan att finna några för ett tag sen dock ... all j-musik jag hör i nutid är från animé =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stål_älgen Skrivet februari 16, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2007 Mestadels Crust och Hardcore, men lite mjukare toner och närliggande stuff också. (Vissa band dyker upp flera gånger, men det får ni leva med) Lite Japs: Bleach Softball Weh! Yellow Machinegun Muga SMile Eastern Youth Snail Ramp Bathtub Shitter Mongol800 The Stalin Melt Banana Go!Go!7188 Gauze Crow Mustang Lip Cream GHOUL Bastard Warhead Evance Sicilian Blood EXcute Poison (RIKTIGT bra) Laughing Nose Order Bandit Slang (RIKTIGT bra) SXOXB G.A.I Blowback Gaizi Jabara Liberate Colored Rice Men Dondon Paintbox Juntess Nightmare Tetsu Arei Clay Judgement Lolita no 18 Deathside (Jag vill knulla gitarrspelet) Zone G.I.S.M Systematic Death Crude SIC Comes (LOLLOLLOL hysterisk japanska som skrikersjunger är skiten) Husking Bee Hawaiian6 Doping Panda No Real Gaia Yumefuda Bone Crusher Gurento Sink Battle of Disarm Collapse Society Abraham Cross Crocodile Skink Honey Bee (Tjejpunk!) Pear of the West (Tjejpunk igen!) FRIGORA 324 REAL REGGAE ZONE ASSFORT NOTHINK CORRUPTED KURO GISM BASTARD MASS GROUND SENSLESS APOCALYPSE BATTLE OF DISARM SLIGHT SLAPPERS SOB DPPS DIE YOU BASTARD FLASH GORDON UNHOLY GRAVE MORE NOISE FOR LIFE LIE CHAINSAW CRUCIAL SECTION DIE BREAKFAST I.R.F LIP CREAM TOAST DAMNABLE EXCITE ZOMBIES ONE SIZE FITS ALL PLUTONIUM BEYOND DESCRIPTION OUTO MORBID ORGANS MUTILATION CARCASS GRINDER ARGUE DAMNATION NIGHTMARE C.S.S.O SINK BRAIN DEATH WORLD DESPERATE CORRUPTION WARHEAD CROCODILE SKINK VIVISECTION C.F.D.L IDORA COMPLETE EXCLUDE S.D.S COMES Polysics Där har ni en del att kolla upp B) de va en najs lista =)) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet september 6, 2007 Anmäl Share Skrivet september 6, 2007 NIGHTMARE Syftar du på det japanska jrockbandet? (Yomi/Ni~ya/Sakito/Ruka/Hitsugi) så skulle jag inte vilja kalla det punk, ^o). Mer metalrockeget-shit. 8DDD. Eftersom någon ändå dragit upp tråden igen så... Näe. Jag syftar på kängpunkbandet. ;) stål_älgen: <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikos_swe Skrivet oktober 31, 2007 Anmäl Share Skrivet oktober 31, 2007 Hejhej! Någon som skulle kunna ge förlag på någon japansk punk? Lite ny i den här branschen, hihi! Tack iaf! :D Eftersom den punken du är ute efter ska gå hand i hand med Good Charlotte osv så har jag väl ett par förslag. - Dir en Grey, som även också gör lite hårdare låtar, men de klassas ju fortfarande som Punkrock. - Asian Kung-Fu Generation, är ett bra förslag! De har gjort soundtracket till sista introt av Full Metal Alchemist, De gjorde även låten " Haruka Kanata " som var en av de mest omtyckta introlåtarna i Narutoserien ( iaf enligt statestiken på Narutofan ) - Maximum the Hormone, om du vill ha lite hårdare musik i genren ;) De gjorde för övrigt både Introt och Outrot till Death Note's sista del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet februari 1, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2008 Takahashigumi, det enda rätta för punk :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pewdie Skrivet mars 11, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2008 intro / outro låtarna till Death Note e feta, Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
paniktandborste Skrivet mars 13, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 13, 2008 intro / outro låtarna till Death Note e feta, Menar du Nightmare (Första) eller Maximum the Hormone (Andra) då spelar iof ingen för båda banden är råfeta ^^ men kan vara kul att veta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg