natsuki Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Hejhej! Någon som skulle kunna ge förlag på någon japansk punk? Lite ny i den här branschen, hihi! Tack iaf! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Om du förklarar vad som är punk för dig så kanske jag kan hjälpa till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
natsuki Skrivet oktober 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Punk? Jaaa, det skulle väll vara Green Day, Good Charlotte, Sum 41...osv....fast nu är jag ju ute efter japansk punk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Höhö, dina namn säger mig ingenting. Det finns massor av band där ute, så testa att söka på Google på "Japanese Music"+"Punk" eller dylikt så kanske du hittar någonting. Vill du ha min hjälp dock måste du först förklara lite vad som är Punk, och jag kanske kan hjälpa dig. Har lyssnat på över 500 olika band, två tre låtar var, minst. Så har jag andra kontakter. Med Vänliga Hälsningar från Herid Fel, I'm Watching YOU. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Punk? Jaaa, det skulle väll vara Green Day, Good Charlotte, Sum 41...osv....fast nu är jag ju ute efter japansk punk... Jo visst det är punk.... "punk".... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Själv skulle jag inte kalla dem banden för punk men go ahead :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
chrippa Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 t.ex. Ebba Grön och Ramones är jätte punk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HarCees Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 men ok, ett bra "punk"-band är utan tvekan Thee Michelle Gun Elephant...kolla dem. Ett gäng sköna gubbar ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demian Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Varför lyssna på Japansk Punk om man inte förstår det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet oktober 29, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2005 men ok, ett bra "punk"-band är utan tvekan Thee Michelle Gun Elephant...kolla dem. Ett gäng sköna gubbar ;D TMGE är väl inte direkt punk, mer rockabilly-garage.. Prova söka upp band som Ellegarden, Bomb Factory och Ging Nang Boys.. det ligger mer åt punkhållet.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet oktober 29, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2005 Varför lyssna på Japansk Punk om man inte förstår det?För att han vill det? Och han kanske förstår? Vem vet? Sedan så kan man lyssna på musik för mycket mer anledningar än att förstå. Om man måste förstå allt man lyssnar på så är det ju åt helvete med att lyssna på någonting annat än svenska och engelska låtar. Och då blir man ju förbannat begränsad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet oktober 29, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2005 Varför lyssna på Japansk Punk om man inte förstår det? Jag håller helt och hållet med Herid Fel, förutom svensk, engelsk och japansk musik så lyssnar jag på ett estländsk punkband (Vennaskond). Jag förstår inte ett ord av vad sångaren sjunger men jag tycker att musiken (melodierna) låter bra och så tycker jag att det är kul att lyssna på sånt som inte många andra kanske gör. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demian Skrivet oktober 30, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2005 Så sa jag för ett tag sen också. Det är skillnad på att "lyssna på musik" och "lyssna på musik". Just nu "lyssnar jag på musik". Alltså får låtarna gärna ha ett budskap som jag förstår. Men det är den typen av människa som jag är. !Budskapen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Bah, det där är inte punk. Mestadels Crust och Hardcore, men lite mjukare toner och närliggande stuff också. (Vissa band dyker upp flera gånger, men det får ni leva med) Lite Japs: Bleach Softball Weh! Yellow Machinegun Muga SMile Eastern Youth Snail Ramp Bathtub Shitter Mongol800 The Stalin Melt Banana Go!Go!7188 Gauze Crow Mustang Lip Cream GHOUL Bastard Warhead Evance Sicilian Blood EXcute Poison (RIKTIGT bra) Laughing Nose Order Bandit Slang (RIKTIGT bra) SXOXB G.A.I Blowback Gaizi Jabara Liberate Colored Rice Men Dondon Paintbox Juntess Nightmare Tetsu Arei Clay Judgement Lolita no 18 Deathside (Jag vill knulla gitarrspelet) Zone G.I.S.M Systematic Death Crude SIC Comes (LOLLOLLOL hysterisk japanska som skrikersjunger är skiten) Husking Bee Hawaiian6 Doping Panda No Real Gaia Yumefuda Bone Crusher Gurento Sink Battle of Disarm Collapse Society Abraham Cross Crocodile Skink Honey Bee (Tjejpunk!) Pear of the West (Tjejpunk igen!) FRIGORA 324 REAL REGGAE ZONE ASSFORT NOTHINK CORRUPTED KURO GISM BASTARD MASS GROUND SENSLESS APOCALYPSE BATTLE OF DISARM SLIGHT SLAPPERS SOB DPPS DIE YOU BASTARD FLASH GORDON UNHOLY GRAVE MORE NOISE FOR LIFE LIE CHAINSAW CRUCIAL SECTION DIE BREAKFAST I.R.F LIP CREAM TOAST DAMNABLE EXCITE ZOMBIES ONE SIZE FITS ALL PLUTONIUM BEYOND DESCRIPTION OUTO MORBID ORGANS MUTILATION CARCASS GRINDER ARGUE DAMNATION NIGHTMARE C.S.S.O SINK BRAIN DEATH WORLD DESPERATE CORRUPTION WARHEAD CROCODILE SKINK VIVISECTION C.F.D.L IDORA COMPLETE EXCLUDE S.D.S COMES Polysics Kinesiskt: SMZB Sen lite koreanskt: Bench Crying Nut Mad Cousins Desire Sen så måste jag tjata om Rocky and the Sweden, fyfan vad heterobra. Fast bäst är nog ändå Moga the 5, speciellt deras helt underbar cover på Asian Kung-Fu Generations redan underbara låt Haruka Kanata. The Piass är rätt punkiga också. Där har ni en del att kolla upp B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Plast: Tyvärr måste jag säga att din musiksmak är relativt dålig... Ryser Det mesta jag kollade upp där var hemskt... Men, men. Du anser det bra, så då är det bra... för dig. Själv håller jag mig till bra musik... för mig. På återseende. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Plast: Tyvärr måste jag säga att din musiksmak är relativt dålig...Ryser Det mesta jag kollade upp där var hemskt... Men, men. Du anser det bra, så då är det bra... för dig. Själv håller jag mig till bra musik... för mig. På återseende. Är ju förvisso inte allt jag lyssnar på, och det är inte alla banden jag gillar fullt ut, men tja, din förlust :) Kanske lite väl OT, men vad är "bra" musik för dig då? ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymoose Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Jag kan gå i god för långt ifrån all musik som Plast nämnde, men några få som han nämner kan jag rekommendera skarpt även jag. Go!Go!7188 & Lolita No. 18 är lite mer trallpunkigt, om man känner för något lite mer hårt föreslår jag Yellow Machinegun. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 Är ju förvisso inte allt jag lyssnar på, och det är inte alla banden jag gillar fullt ut, men tja, din förlust :) Kanske lite väl OT, men vad är "bra" musik för dig då? ^^ Hehe, det är mycket du lyssnar på... Jag själv håller mig till kanske tolv tretton band, varav fyra är huvudtemat av min smak, för tillfället. Jag har nämnt i äldre trådar vad jag gillar för musik, dock så kan det vara ett helvete för någon som typ nyligen kommit hit (typ alla som inte var här när jag var som mest aktiv) att komma ihåg någonting sådant. Jag lyssnar just nu på Orange Range, Asian Kung-Fu Generation, The Pillows, Beat Crusaders samt Mini Moni. Detta är mitt japanska grundpaket, men så har jag mycket, mer utöver detta, samt även svenska, engelska, amerikanska och kinesiska inslag i min musiksmak. Och till min bas utöver de som redan nämnts är även Nordman, som typ alla svenskar borde veta vilket band det är. Dock så suger de nu så det är bara alla gamla låtarna jag lyssnar på. Sedan är resterande varierat. Allt från pop till klassiskt och rapp till opera. På återseende. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Norrlänningen Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 BleachAsian Kung-Fu Generations redan underbara låt Haruka Kanata. dom e ju bra :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 BleachAsian Kung-Fu Generations redan underbara låt Haruka Kanata. dom e ju bra :P Moga the 5 Yen är bättre XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Norrlänningen Skrivet november 14, 2005 Anmäl Share Skrivet november 14, 2005 BleachAsian Kung-Fu Generations redan underbara låt Haruka Kanata. dom e ju bra :P Moga the 5 Yen är bättre XD ok int hört dom ännu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gfgdnk3 Skrivet november 19, 2005 Anmäl Share Skrivet november 19, 2005 Stance Punks FFS! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 19, 2005 Anmäl Share Skrivet november 19, 2005 Stance Punks FFS! Mwhah :P Har iofs bara hört låteni Naruto, men... nej? edit: Samchung - Rest in Peace Koreansk Crust! Yay! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymoose Skrivet november 20, 2005 Anmäl Share Skrivet november 20, 2005 Men alltså oj, Melt Banana är ju faktiskt något otroligt bra Plast. :0 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Plast Skrivet november 20, 2005 Anmäl Share Skrivet november 20, 2005 Men alltså oj, Melt Banana är ju faktiskt något otroligt bra Plast. :0 Jag vet. Jag äger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg