Petus Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Är det nån som vet vad märket på hans panna betyder? skulle va kul å veta det.. fråga min brorsa förut men han kom med ett kvickt svar å sa "det betyder Hej" alltså på skojj för att han inte visste :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basara Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Som med alla andra japanska tecken finns det ett antal översättningar. Det som jag tror att det betyder är kärlek. Med hans namn blir i åtanke blir det något i stil med älskar döden... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Basara, har hört hört det me.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet maj 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 jo jag hade faktiskt mina tankar kring Hat eller kärlek fast också ensamhet tänkte jag på.. så ja vart tvungen att veta ^^ ingen som kanji utan till? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JewnaS Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Jag tror det är kärlek, var det inte så att han mamma lämnade det eller nåt liknande? Det är nåt med hans mamma om kärlek inom det har jag för mig iaf :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 i animen så gör han märket själv. men har dok ej läst mangan.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet maj 7, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 huh? när gör han det märket? aldrig sätt det tror jag Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 har ja bara fattat fel eller gör han inte märket efter han har dödat sin mors bror?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Ingen som kanji utan till? :P Är du helt från vettet karl? Det finns över 100 000 kanjitecken och du tror att NÅGON kan veta alla dom? Kanji är ju kaligrafi i nom de asiatiska språken. Men Gaaras tecken står för kärlek. Han gör det efter att ha dödat en lönnmördare, minns inte om det var hans mors broder eller syster, men den ser då ut som en hon. Han gör det genom att låta sand skära upp såret i pannan. Detta sker i animen såsom i mangan... Det är bara små förändringar mellan dom. Det mesta är sidestorys och Konohamaru sakerna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oktay-sama Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 När i animen gör han det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 det är ibland dom sista avsnitten...tror det var runt 75 elle lite innan dom visa det första gången...sedan 79...om ja inte minns helt gallet... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Ey! Inga spoilers, iaf inga utan varningar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 ok ber om ursäkt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Det finns över 100 000 kanjitecken och du tror att NÅGON kan veta alla dom? Hundratusen? Japanerna använder bara tvåtusen, och dem är inte det så svårt att kunna utantill. Och jag tror inte ens kineserna använder så mycket mer än ett tiotusental. Gaaras tecken är inte dubbeltydigt, det kan bara betyda kärlek. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Jag tror mig minnas att min lärare sade att allt som allt finns det runt 100 000 stycken Kanjitecken. Och hon sade att hon kunde 2000 för det är vad en medelmåttlig japan borde kunna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Det finns absolut inte 100.000 kanji tecken. Det kan dock mycket väl finnas 100.000 kombinationer Dock stämmer det att en medelmåttig japan kan runt 2000-3000 kanji Man brukar säga att man behöver kunna ungefär 2000 för att läsa en dagstidning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Det är mycket möjligt att ni har rätt och jag bara missförstått något... Sumimasen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 8, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 8, 2004 Most likly '-' Men som sagt: Gaaras tecken i pannan står för kärlek och det är den kärleken han har för sig själv. Han är den enda han älskar osv... Tänker inte säga varför för det är SpoiL T_T Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg