Helob Skrivet oktober 24, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 24, 2005 Ska göra en avatar till Anime.se bland annat. Tänkte ta inspiration från en bild som jag tidigare använt som sådan på alla mina forum världen över: Så här ser skissen ut: Tar gärna emot kritik och förslag. Ska väl använda Photoshop till större delen för att få en skön känsla i bilden. Det ska bli rätt mörk om nån undrar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet oktober 25, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2005 Kolla in tutorials för huvudform, din form nu är mer "ballong" liknande än huvud. I övrigt tycker jag det var en kul idé, men jobba mera på den. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svempa Skrivet oktober 25, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2005 Lite mer "huvudform" på huvudet skulle behövas, och en hals hade suttit fint. Annars är själva bilden fräck, det enda är att jag tycker ögonen är ganska fula (no offence, det är ju en smaksak) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet oktober 25, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2005 felet med huvudformen är att den inte har nått kindben! inte på rätt ställe iaf annars ok Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet oktober 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Vad ska jag säga... Jag vet att huvudformed är f***ed up, men på något sätt gillar jag den. Det är inte 100% manga, men jag brukar rita så när jag vill ha något mitt emellan. Hur som helst kan jag hålla med om att just själva formen kräver lite arbete. Angående hals och ögon: Jag hade från början tänkt ha ögonen lite lätt skeva, just för att man skulle se kontrasten mellan mekaniskt och organiskt ansikte, men jag upptäckte (för sent) att det blev helt fel. Men, men, det finns inga visuella problem som inte kan lösas med Photoshop! Vad gäller halsen så ska jag inte ha någon, även där en kontrast mellan mekanik och organism, virtuellt och verklighet (endast fantasin sätter gränserna för den skruvade konsten!! =D) (Hade tänkt komma med en update här, men har av flera anledningar inte ens hunnit börja Photoshopa bilden) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 kom på att ett öra vore fint att ha med, kan underlätta att rätta till huvudformen då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet oktober 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Jo, det har du rätt i, fast platsen där det skulle ha suttit är ju täckt av plåt, så... Förresten, här är en mitt-i-arbetet-bild i skrivande stund: Som ni kanske ser har jag rättat till ansiktsformen något, men jag har försökt behålla den ursprungliga, grundformen så mycket om möjligt. Förresten, vill gärna ha förslag på bra bakgrunder, vill helst ha något mörkt och diffust. Jag kommer att mörka ner hela bilden sen när sjäva grunden är klar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet oktober 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Och när jag ändå håller på kan ni få en till: Här har jag format ansiktet lite mer och gjort käkpartiet smalare. Sen har jag börjat mörka ner och jobba med skuggdetaljerna. Och eftersom jag är så lat har jag gjort oskärpa på de lätt ojämna linjerna istället för att jämna till dem. Jag menar, på en avatar med storleken 70x80 pixlar tror jag inte att det spelar nån större roll... =/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Om du ska få plåten att se ut som en sådan bör du jobba mera med att få den att se kromad ut.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet oktober 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Fattar vad du menar, skulle gärna vilja att den reflekterade något. Problemet är bara att det delt inte finns så mycket att reflektera, och dels är jag inte så bra på Photoshop att jag kan göra det snyggt. Ska satsa lite mer på matt plåt, tror jag. Men i vilket fall gäller det att få plåten att se mer metallisk ut... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet oktober 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Nu börjar bli någorlunda klar. Jag är ganska nöjd med den nu, men den kan behöva en viss finputsning. Problemet är bara att den som avatar blir så liten att det är svårt att se allt snyggt, så det får väl bli en beskärd version. Här är den senaste uppdateringen, har lagt på mörk bakgrund + min signatur: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 färgen börjar närma sig, men jag vill fortfarande ha käkbenet med, känns lite som att nån tagit en tugga ur kind/hals. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Davidlolbarn Skrivet november 1, 2005 Anmäl Share Skrivet november 1, 2005 Ne lol håll tyst nu, DEn e super cool DE e ju meningen ,, tror ja ,,.. fan va cool han e !!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Helob Skrivet november 3, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 3, 2005 Som sagt, själva stilen kan diskuteras, men hur mycket det än ser ut som att han blivit uppumpad med tryckluft ska faktiskt huvudet se ut sådär. Lite finputsning kvar, sen kommer det slutliga resultatet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg