Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto-fans, känn er förolämpade!

FallenAngelII
 Share

Rekommenderade inlägg

Vilket dumt och byråkratiskt sätt att svara på frågan. Jag påverkas inte av reklam jag ser i Sverige heller.

Jag köper aldrig saker jag sett i reklam. Jag köper saker jag tycker om. Det enda jag brukar köpa som de går reklam för är chips (Estrella och OLW) därför att det är de vanligaste (och enligt mig) godaste märkena.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ok. Du, personligen, kanske inte påverkas. Men statistiskt sett så påverkas mycket folk. Varför gillar du förresten OLW och Estrella? Möjligen för att dina föräldrar och kompisar köpte dessa chips och du är van. Varför vid just dessa märken? För att de är marknasdominerande, vilket deras reklam helt säkert bidragit till. Du behöver inte se reklamen för du var redan fast innan du var stor nog att välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske inte anser dig påverkad av reklamen men du "betalar" för dig genom att bli exponerad för den.

Så du menar att om man t.ex. bandar in från 4an och spolade förbi reklamen så "fuskar" man, och har inte rätt att klaga på att film/serie X suger stenhårt?

Fö. är det småfjantigt med två trådar om samma sak, en i zmanga, en här, där samma människor debaterar (det mest relevanta i detta ämne har väll eg. redan sagts i zmanga-tråden).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok. Du, personligen, kanske inte påverkas. Men statistiskt sett så påverkas mycket folk. Varför gillar du förresten OLW och Estrella? Möjligen för att dina föräldrar och kompisar köpte dessa chips och du är van. Varför vid just dessa märken? För att de är marknasdominerande, vilket deras reklam helt säkert bidragit till. Du behöver inte se reklamen för du var redan fast innan du var stor nog att välja.

Nej, för att jag testas en hejdundrans massa chipsmärken. Estrella gillar jag bäst med OLW som två:a för de har Pommes Pinnes. Så finns de där baconsnacksen på Willy's, men det är inte ofta jag åker dit.

För övrigt kollar jag inte på reklam. Jag flippar över till andra kanaler.

Jag gjorde en tråd på båda forumen så att folk på båda forumen skulle få reda på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men kom igen nu!

kan inte folk förstå att Fansubs är lagliga..

och Cartoon Network har bara licensierat dom 75 första avsnitten om jag inte har helt fel..

Nähä? Vad spännande! Vet du hur många avsnitt Studio Pierrot har licensierat? Hittills är det förmodligen över 160.
är det bara jag som tycker så här?
Det är möjligt att det finns fler som sovit bort varenda diskussion om digisubbar som förts på anime.se (administratorer och moderatorer vet säkert bättre hur många trådar som låst p.g.a. liknande skäl. Jag gissar på runt 20 det senaste kalenderåret). Varken Sveriges, Japans, USA:s eller Uruguays respektive lagar håller dock med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

b8q: gammla myter dör långsamt? Iofs så var det ju faktiskt lagligt att ladda ner för några månader sen, men inte pga "serien är inte licenserad".

Sen så vetifan om man ska skylla allt på ungdommarna, har träffat en hel del folk som är närmare 30 än 20, som pysslat med anime sen iallfall 90-talet, som på allvar trot att allt som inte är "licenserat" är lagligt (kanske är det svaret på ditt VEM?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske inte anser dig påverkad av reklamen men du "betalar" för dig genom att bli exponerad för den.

Så du menar att om man t.ex. bandar in från 4an och spolade förbi reklamen så "fuskar" man, och har inte rätt att klaga på att film/serie X suger stenhårt?

Om du spelar in från TV4 har du iallafall givits möjlighet att bli exponerad för reklamen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela Sverige verkar ju vara inne på att "det ingen berörs av är lagligt (lovligt)". (För liksom, japsarna bryr sig ju inte om vad vi nordmän pysslar med.) Knasbollar är dom, allihopa. Själv är jag som piratkopierarnas Crying Freeman, fäller en tår av ånger varje gång jag gör något olagligt.

À propos att klippa bort reklam, så har jag alltid tyckt att det hade varit juste av båd' fansubbare och USA:ska (och andra) TV-rippare att ha kvar reklamen. Fast å andra sidan går det väl på vissa program/kanal(j)er upp mot 20 minuter reklam per timme, så det drar väl på filstorleken (i och med längden och att komprimeringen kanske inte blir lika optimerad).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske lite offtopic, men på tal om fillers så är det nog snart dags att Bleach också får det...

Hemska tanke, bättre om de pausar den några veckor i så fall, men de där avsnitten med Don Kanonji och deras upptåg med kirikuro red med ichigos systrar och Kon är väl antar jag fillers, alltså 2 fillerepisoder så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bleach har ju redan haft lite fillers. (iaf enligt mina kompisar). T.ex. om Don kannouji och hans team.

Fillersen i Bleach dock, är inte lika dåliga som dom i naruto.

Även ifall man tankar så vänjer man sig ju vid en viss standard och ifall det blir en massa fillers då så är det ju bara narturligt att man klagar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är roligt hur det klagas på en serie där merparten av tittarna ser den gratis genom olaglig nerladdning.

Att folk inte har förstått det här än.....det är inte olagligt att ladda ner filmer, utan olagligt att sprida ut det. Så sluta säg att det är olagligt att ladda ner de.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att folk inte har förstått det här än.....det är inte olagligt att ladda ner filmer, utan olagligt att sprida ut det. Så sluta säg att det är olagligt att ladda ner de.

Du är efter. Det har sedan halvårsskiftet varit olagligt att ladda ner material som uppladdaren inte har tillstånd att ladda upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är efter. Det har sedan halvårsskiftet varit olagligt att ladda ner material som uppladdaren inte har tillstånd att ladda upp.

Det är det visst. Politkerna har bestämt att det är olagligt att ladda ner. Så det så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är det visst. Politkerna har bestämt att det är olagligt att ladda ner. Så det så.

Japp så är det, men inte för att det gör någon skillnad för min del... jo bara att det är en gnutta mer olagligt nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nån enstaka filler har dem haft i bleach, ja, men tror att efter dem har "räddat" Rukia, bankat skiten ur "ondingarna".... så följer en tid av många fillers, då animen är läskigt nära mangan nu

Måste dock erkänna att jag har en svag svag kännsla att Bleach kommer sluta relativt snart, det känns faktiskt inte som nån av pierrots animeér innan som håller på i oändlighet. Kanske bara är jag men jag skulle bli förvånad om den gick över 130 utan att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför skulle den sluta snart? Mangan görs ju fortfarande och har väääldigt långt kvar känns det som, om du inte menar att dem gör ett eget slut på animen? men själv tror jag att dem kommer att göra som med Naruto, möjligen att dem gör här avslutas säsong 1, nästa höst kommer vi igen med säsong 2 :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte läst mangan men det känns som att det inte finns mycket att bygga vidare på efter man räddat Rukia, och att det var main eventet för serien. Så det känns som det kommer ta en 50 ep ner tillbaka till jorden, och sen så kommer det nog vara nån slutstrid där, och lite fillers, så ~130.

Det är mer Studio Pirreot som får mig att tveka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

utan att säga för mkt så händer det nåt som gör att serien kan fortsätta bra mkt längre... (inte helt oväntat för er som bara ser animen hoppas jag ) efter Rukias räddning... iaf enligt mig, men sen kan det ju hända att dem fixar ett snabbt slut, vilket är helt osasnnolikt då bleach, och naruto för den delen, har stora framgångar hos tittarna... vilket innebär att det är bra mkt mer lockande att fylla på med några onödig avsnitt för att tjäna lite extra kontanter eller göra en evighets variant.

enligt mig blir det troligen att Naruto och Bleach blir ungefär lika många avsnitt, volymer/chapters...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter