Zaphod Skrivet oktober 17, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 Hej, jag gör ett arbete på filosofin om den japanska filosofins och religionens inflytande på det noderna japanska samhället. Funderar på nu hur jag skall hitta fakta, framfr allt om shinto och buddhismen. Någon som har tips på böcker? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet oktober 17, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 Biblioteket, religionshyllan. De hade 2 om shinto och ett par om olika typer av buddhism när jag höll på med ett liknande arbete. Du kan prata med bibliotekarierna också, de kan ofta beställa in saker från större bibliotek Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Caroibara Skrivet oktober 17, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 Håller med om att biblan nog är det enklaste sättet att hitta information. Det var där jag hittade min (många som har skrivit om den japanska tron ser det ut som). Annars finns ju nätet också, men böckerna du hittar är en bra start. Där får du ju mycket info om hur det var förr i dom äldre böckerna iaf. Sedan om du behöver mer info får du ju kolla in några hemsidor om hur det är där idag. Eller kanske fråga någon som varit där? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet oktober 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 Mjo, när jag tänkt efter lite mer så är det nog inget problem alls med att få bra källor för de olika filosofierna/religionerna. Problemet är nog främst att hitta information om samhället idag. Jag kan prata med folk som varit där, leta på nätet och liknande, men jag vet inte hur bra källor det är. Allra helst vill jag ju ha böcker, de brukar vara opartiska och faktamässiga. Men ja.. Svårt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 17, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 du kan testa http://lankskafferiet.skolutveckling.se/ dem brukar ha pålitliga hemsidor... bla för att dem som har den, har fått i uppdrag, av nån skolmyndighet att göra databasen vet att vissa sidor där är skit, men vissa ämnen har dem lyckats få in väldigt bra hemsidor till... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg