flaskis Skrivet oktober 12, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 12, 2005 Mailade Webhallen två dagar sen och frågade varför de inte tagit in denna underbara serie. Fick svar idag, och äntligen har de hämtat in serien i sitt sortiment :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 13, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2005 Varför måste du tvunget köpa hos Webhallen? Exempelvis Axelmusic.com har ju haft serien länge nu, tror jag, och är dessutom billigare än Webhallen. Fast iochförsig måste man betala med kort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2005 Köper helst från webhallen eftersom jag slipper frakt :P Kollade det förut, och tjänar ca 10 kr per dvd el. något liknande från axelmusic. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 13, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2005 Köper helst från webhallen eftersom jag slipper frakt :PKollade det förut, och tjänar ca 10 kr per dvd el. något liknande från axelmusic. hur slipper du deras otroligt höga jävliga frakt ? ..tell me tell me Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 13, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2005 hur slipper du deras otroligt höga jävliga frakt ? ..tell me tell me Jag bor 1 timmes kommunal resväg från butiken, eller 20 minuter om jag drar dit efter plugget? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 13, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2005 hur slipper du deras otroligt höga jävliga frakt ? ..tell me tell me Jag bor 1 timmes kommunal resväg från butiken, eller 20 minuter om jag drar dit efter plugget? :D Det förklarar saken! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 14, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2005 hur slipper du deras otroligt höga jävliga frakt ? ..tell me tell me Jag bor 1 timmes kommunal resväg från butiken, eller 20 minuter om jag drar dit efter plugget? :D fy fan för dig ;) .. deras frakt gör så jag inte vill beställa därifrån den är ju för fan hemsk :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 14, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2005 hur slipper du deras otroligt höga jävliga frakt ? ..tell me tell me Jag bor 1 timmes kommunal resväg från butiken, eller 20 minuter om jag drar dit efter plugget? :D fy fan för dig ;) .. deras frakt gör så jag inte vill beställa därifrån den är ju för fan hemsk :( 40 kronor för en dvd är väl inte så väldans blodigt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 15, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2005 hur slipper du deras otroligt höga jävliga frakt ? ..tell me tell me Jag bor 1 timmes kommunal resväg från butiken, eller 20 minuter om jag drar dit efter plugget? :D fy fan för dig ;) .. deras frakt gör så jag inte vill beställa därifrån den är ju för fan hemsk :( 40 kronor för en dvd är väl inte så väldans blodigt? jag betalar via postförskott så det blir 69kr .. och 149kr på paket och det är fan rån .. alla andra webbbutiker tar typ 19-25 kr via postförskott men inte webbhallen dom är för fan helt tröga när det gäller frakt via det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 15, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2005 jag betalar via postförskott så det blir 69kr .. och 149kr på paket och det är fan rån .. alla andra webbbutiker tar typ 19-25 kr via postförskott men inte webbhallen dom är för fan helt tröga när det gäller frakt via detJag har väldigt svårt att tro att det finns Internetbutiker som endast tar 25 kronor för en postförskottsförsändelse. Är det inte faktura du tänker på nu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet oktober 15, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2005 Postförskott kostar en massa pengar. Så är det bara. Kreditkort > allt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 16, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2005 jag betalar via postförskott så det blir 69kr .. och 149kr på paket och det är fan rån .. alla andra webbbutiker tar typ 19-25 kr via postförskott men inte webbhallen dom är för fan helt tröga när det gäller frakt via detJag har väldigt svårt att tro att det finns Internetbutiker som endast tar 25 kronor för en postförskottsförsändelse. Är det inte faktura du tänker på nu? www.discshop.se tar 25kr i frakt sen fraktfritt över 600kr www.cdon.se tar 25 kr i frakt .. www.ginza.se tar 25kr i frakt osv Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 16, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2005 Ginza.se: 2. Postpaket: Ordrar som inte ryms i ett brev skickas som postpaket och hämtas ut på Postens utlämningsställe. Postpaket med postförskott hämtas ut på Postens utlämningsställe mot kontant betalning. Som exempel. Sen måste du tänka på att större företag som Ginza.se och Cdon har speciella avtal med posten, eftersom de är en sån stor kund hos dem. Detta medför att de kan erbjuda en billigare frakt. Att säga att webhallen suger bara för att de har postförskottsavgift är ju som att böja sig fram och ta emot kapitalismen bakifrån :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 16, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2005 Ginza.se:2. Postpaket: Ordrar som inte ryms i ett brev skickas som postpaket och hämtas ut på Postens utlämningsställe. Postpaket med postförskott hämtas ut på Postens utlämningsställe mot kontant betalning. Som exempel. Sen måste du tänka på att större företag som Ginza.se och Cdon har speciella avtal med posten, eftersom de är en sån stor kund hos dem. Detta medför att de kan erbjuda en billigare frakt. Att säga att webhallen suger bara för att de har postförskottsavgift är ju som att böja sig fram och ta emot kapitalismen bakifrån :P ehh så webbhallen är inte stort ? ..jag tycker det är precis lika stort som cdon och ginza.se och alla andra butiker .. ja jag tycker webbhallen kunde ha varit betydligt bättre om dom kunde vara som alla andra webbföretag och erbjuda sina kunder humana fraktpriser ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 16, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2005 www.discshop.se tar 25kr i frakt sen fraktfritt över 600kr www.cdon.se tar 25 kr i frakt .. www.ginza.se tar 25kr i frakt osv Ja, och det där är fraktpriserna när man handlar på faktura, inte portförskott. Webhallens fraktpris på drygt 40 kronor är via postförskott och det är inte samma sak som faktura. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 16, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2005 www.discshop.se tar 25kr i frakt sen fraktfritt över 600kr www.cdon.se tar 25 kr i frakt .. www.ginza.se tar 25kr i frakt osv Ja, och det där är fraktpriserna när man handlar på faktura, inte portförskott. Webhallens fraktpris på drygt 40 kronor är via postförskott och det är inte samma sak som faktura. hmm men tillexempel så har discshop 25 kr på både postförskott och fraktura och och det är endast dyrare på postförskotten om man vägra fylla i hela sitt personnummer då tar dom en extra avgift .. annars är postförskottet på discshop 25kr .. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 16, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2005 www.discshop.se tar 25kr i frakt sen fraktfritt över 600kr www.cdon.se tar 25 kr i frakt .. www.ginza.se tar 25kr i frakt osv Ja, och det där är fraktpriserna när man handlar på faktura, inte portförskott. Webhallens fraktpris på drygt 40 kronor är via postförskott och det är inte samma sak som faktura. hmm men tillexempel så har discshop 25 kr på både postförskott och fraktura och och det är endast dyrare på postförskotten om man vägra fylla i hela sitt personnummer då tar dom en extra avgift .. annars är postförskottet på discshop 25kr .. sen kollade jag igen på webbhallen längesen jag handlade där ..och man kan ju inte ens handla via fraktura vad jag kunde se så man är ju tvungen att ta postförskott om man inte har visa/mastercard eller internetbank och då blir frakten 69kr och 149-199kr för paket dvs typ en anime box .. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet oktober 17, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 17, 2005 hmm men tillexempel så har discshop 25 kr på både postförskott och fraktura och och det är endast dyrare på postförskotten om man vägra fylla i hela sitt personnummer då tar dom en extra avgift .. annars är postförskottet på discshop 25kr .. sen kollade jag igen på webbhallen längesen jag handlade där ..och man kan ju inte ens handla via fraktura vad jag kunde se så man är ju tvungen att ta postförskott om man inte har visa/mastercard eller internetbank och då blir frakten 69kr och 149-199kr för paket dvs typ en anime box .. Discshop.se har kostnadsfri postförskott endast om den beställning man gör är över den kreditgräns man har och det är oftast 2000 kronor eller mer. Om du tvingas att betala postförskott för en DVD blir det 25 kronor i frakt och 50 kronor i avgift. Det är därför billigare med postförskott hos Webhallen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg