Hoppa till innehåll
Anime.se

Måste-ha-DVDs

Rich
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte fråga er vilka DVD:s Ni anser är ett måste att ha. En del personer, mig inkluderat tycker att vissa filmer måste man bara ha, även om man kanske inte tycker att filmen är det bästa man sett.

Exempel på detta är Terminator-filmerna - några av mina absoluta favoritfilmer, både ettan tvåan och trean. Jag har sett dem hur många gånger som helst och jag kände att jag var tvungen och köpa dem.

I alla fall, vilka anime-DVDs tycker Ni att man måste ha i sin samlig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi bortser från att du skrev filmer så är ju Neon Genesis Evangelion solklar i samlingen vare sig du gillar den eller inte.

Sedan som föregående sa, Studio Ghiblis filmer är nästan självklara, iallafal de flesta. Akira är också given, dels för att den slog igenom stort på sin tid och dels för att den är grymt tuff och väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du borde köpa: Ultimate Manga Collection - Limited Box när den kommer ut (borde komma ut 2005 någon gång). För där finns typ: Akira, Blood, Ghost in the Shell har jag för mig och kanske någon till. Så i den boxen får du alla dom mest sevärda filmerna.

Och så får man ha Studio Ghibli filmerna med så klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det nåt som jag tycker att man måste ha så är det x-men filmerna både 1:an och 2:an och 3:an som troligtvis kommer på bio nästa år!! :D

Det är väl inga animéfilmer?

Själv tycker jag att man ska alla Ghiblifilmer på dvd, helst i en fin samlarbox :) Samma sak gäller med klassiker så som Berserk och Cowboy Bebop.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det nåt som jag tycker att man måste ha så är det x-men filmerna både 1:an och 2:an och 3:an som troligtvis kommer på bio nästa år!! :D

Själv tycker jag att man ska alla Ghiblifilmer på dvd, helst i en fin samlarbox :) Samma sak gäller med klassiker så som Berserk och Cowboy Bebop.

nä,det är det inte, men jag trodde man kunde skriva vilket som.

Men om jag ska välja en anime film man måste ha så är det....

okej, för mig är det den animeserie som jag fattade tycke för allra mest innan jag ens visste vad anime/manga var. Så jag tycker det är ett måste att ha Digimon The movie + serierna del 1 och 2.

p.s. Jag vet att det finns en 3:a och 4:a men jag har inte sett dem och har därför ingen koppling till dem,men det ovanför kan jag nästan allting utantill!! Så det är ett måste!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi vara riktigt petiga så har trådskaparen själv listat amerikansk action som det den anser köpvärt så det borde väl vara okej att andra gör det.

Sen att tråden i så fall ligger i fel forumdel är en annan sak...

Mitt senaste köp var iallafall the Butterfly Effect.

Jag tycker inte att det finns någon speciell titel man bör köpa eftersom det inte finns något som passar alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi vara riktigt petiga så har trådskaparen själv listat amerikansk action som det den anser köpvärt så det borde väl vara okej att andra gör det.

/.../

Det var bara ett exempel, jag menar anime-dvd:s vilket jag även skriver. Tycker inte det är det minsta otydligt.

I vilket fall har jag köpt Azumanga Daioh-boxen, ett måste för mig i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter