Boda Skrivet oktober 7, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2005 Wohoo Mai hime 2 komemr vilken dag som helst nu... lägntar redan.. men gillar itne att Mai inte kommer vara med *Snyft :( :(* Vet bara att Natsuki och hennes flickvän samnt Nao och den där jobbiga tjejen komemr itne ihåg vad hon hete... hon som var Lilla syster till...AA har jag glömnt bort hans namn också ... pinsamnt .. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet oktober 7, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 7, 2005 den är typ ute [Hi-Raw.com] My-ZHiME (My-Otome Mai-Otome) 01 [640x480 DivX5.11] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet oktober 8, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 okej... men jag vill ha subben inte Raw men tack iaf ... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 Det är ingen andra säsong, det är ett "alternativt universum", med andra ord, allt som hände i Mai Hime har aldrig inträffat. De personer som finns med i båda serierna är helt olika personer, annorlunda personligheter och möjligtvis tom andra namn. Så det enda gemensamma det har är egentligen att det är i samma värld. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 Va trist... :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 synd i så fall det är juh en av mina favoriter, det skulle vara kul med en fortsättning, även om det skulle vara svårt att göra en på det slutet... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 coolt... längta... B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet oktober 8, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 8, 2005 Om det är som du säger Wilcon så tycker jag det var ett smart drag. MaiHIME var bra och hade ett bra slut, så jag tycker inte dem borde spinna vidare med samma chars. Iaf, väntar spänt :) Peace ElgeN Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet oktober 9, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2005 Såg nyss första episoden och är ganska imponerad. Helt klart något att följa. Vet någon hur lång den kommer att bli och när nästa episod släpps? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 9, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2005 helt klart sevärt... även om det är lite ovant att se karaktärerna i andra roller och med andra personligheter... sen saknar jag Mai hon var/är en av de coolaste karaktärerna genom tiderna i en anime serie Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 9, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2005 Vart lite besviken själv, håller inte så värst hög klass och den verkar barnsligare än Mai Hime. Huvudrollen ser ut som en blandning av Mai och den där dryga rödhåriga tösen. Ska se hur den fortsätter, ligger inte bra till i min "ska föja"-lista iaf :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 Vart lite besviken själv, håller inte så värst hög klass och den verkar barnsligare än Mai Hime. Huvudrollen ser ut som en blandning av Mai och den där dryga rödhåriga tösen. Ska se hur den fortsätter, ligger inte bra till i min "ska föja"-lista iaf :( Mjo, får väl hålla med om att huvudpersonen inte är någon jag är sådär jätteförtjust i, men å andra sidan gillade jag inte Mai särskilt mycket heller. Att den skulle vara barnsligare än originalet är nog möjligt, det verkar vara tydligare definierat gott och ont här. Allt jag hoppas är att vi får ett ordentligt slut denna gång, och inget man kom på i sista sekunden som i Mai Hime... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 10, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2005 Själv var jag ett större fan av Mai :P Däremot såg man ju en siluett av Mai i openingen, med hennes "flame"-märke på bröstet. Såg att hennes seiyuu finns med på ANN. Frågan är vad som hänt med henne. Hon ser rätt så ond ut på openingen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Ok första avsnittet avklarat... första tanke: VA fan inte en till Magical girl serie... suck... Tyckte bättre om första säsongen men jag får väl se hur det går antar jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Mai HiME var ju åt Sailor Moon hållet. Denna serie skriker nästan Sailor Moon. Hoppas det blir en ändring på det :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 när ni säger att det liknar sailer moon, så börjar jag undra vad är det som gör det så likt sailor moon??? jag ser inte den likheten.. jag har iofs inte sett hela sailor moon men det jag har sett påminner inte om mai hime eller mai otome. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Jag saknar mai :( och hennas drake(Älskar stora eldsprutade saker :P) Såg för övrigt just klart avsnitt 2... jag börjar få huvudvärk... suck Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 när ni säger att det liknar sailer moon, så börjar jag undra vad är det som gör det så likt sailor moon??? jag ser inte den likheten.. jag har iofs inte sett hela sailor moon men det jag har sett påminner inte om mai hime eller mai otome. Mer det här om en "arme av tjejer med övermäktiga krafter ska rädda jorden från undergång" temat. Inte att den är direkt kopierad från Sailor Moon. Puhiceus: Huvudvärk? Är det pga Arika's skrikande röst? :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Mer det här om en "arme av tjejer med övermäktiga krafter ska rädda jorden från undergång" temat. Inte att den är direkt kopierad från Sailor Moon. du menar så.. men hur skulle det va ist? ja menar..det är ju ändå en sån anime.. =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 ffs ni borde alla ta och se om mai hime :> Den börjar oseriöst, är oseriöst till ungefär ep 12 då angsten börjar. Se dock inte ep 26! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Mikoto ser lite konstig ut i Mai Otome :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 ffs ni borde alla ta och se om mai hime :> Den börjar oseriöst, är oseriöst till ungefär ep 12... Ja, särskilt avsnitt åtta, eller hur? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Mikoto ser lite konstig ut i Mai Otome :D Hon är fortfarande "katt" xD Och nej, avsnitt åtta i Mai HiME är där det riktiga börjar. Satan jag kunde inte sova natten efter att jag sett det avsnittet :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Mai hime är ett svannen bland grisarna... Mai är lätt en av dem bästa anime karaktärerna genom tiderna, så det är rätt självklart att man saknar henne i Mai Otome. själv så har jag funderingar ifall hennes karaktär är den ultimata ondingen i Mai Otome (Z-hime?)... skulle vara kul >:D eller iaf har en stor roll mot åtminstone slutet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Ok såg just klart avsnitt 3... serien kan kanske bli lovande ändå... även om jag fortfarande saknar Mai :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg