Puhiceus Skrivet februari 5, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2006 FY FAN VAD GRYMT!!! Det coolaste avsnittet hittils nu jävlar börjar det hända saker! VAR ÄR NÄSTA AVSNITT NÄR MAN BEHÖVER DET! >:D Hm.. jag ladde faktiskt också märke till att det börjar bli lite Mai Hime efterapning, i det här fallet skulle det varit när Mai lillebror dör. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet februari 5, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2006 avsnitt 17: om det var meningen att detta skule vara ett sorligt avsnitt så har dom misslyckats totalt, långt ifrån mai hime. jämför detta med den första i Hime då också för att det ska vara rättvist. men det ser ut att bli en intressant fortsättning däremot. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 5, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2006 lite gs känsla över Arikas och Ninas fight... He killed Nicole i was forced to kill him... i will kil u etc... Puhiceus fattar nog vad jag menar iaf... dock så var det rätt väntat enligt mig att dem skulle slåss... inte minst tack vare introt B) Håller med dig Isos sorgligt blev inte avsnittet, mer fyllt av hat n sorg kändes det som... underbart... >:D men det är nog bara jag som gillar när två st karaktärer båda hyfsat coola ofta bästa vänner och goda innerst inne, börjar banka på varandra för att dem dödat nån närstående till den andre Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 5, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2006 Du har en sjuk smak Dread... Men jag gillade det också så jag är nog lite sjuk jag med XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet februari 5, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2006 Avsnitt 17 är bättre än alla tidigare avsnitt tillsammans. Synd att det skulle ta såpass lång tid bara. Om resterande avsnitt håller den här klassen och slutet på serien inte fördärvas med ett nytt 'deus ex machina' blir jag överlycklig. Iofs så är jag övertygad över att just det kommer hända, men hoppas kan man alltid... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet februari 6, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2006 lite gs känsla över Arikas och Ninas fight... Hela serien förvandlades till en GSD-kopia fast med Otomes istället för Gundams i och med episod 16. :P Synd att det skulle ta såpass lång tid bara. Om resterande avsnitt håller den här klassen och slutet på serien inte fördärvas med ett nytt 'deus ex machina' blir jag överlycklig. Iofs så är jag övertygad över att just det kommer hända, men hoppas kan man alltid... Jo, den ÄR onekligen mycket slöare än ettan... :/ I ettan antyddes det ganska klart (med till exempel OP/ED) att den inte skulle sluta sorgligt... med den här är det lite annorlunda. Den nya OP-sången är det lite si och så med... ED är ju samma glada historia som vanligt. Nå, den som lever får se :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 6, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2006 satt nyss och såg trailern till Mai Hime the final chapter som verkar skit cool! längtar redan efter den! >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 6, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2006 satt nyss och såg trailern till Mai Hime the final chapter som verkar skit cool! längtar redan efter den! >:D Såg den också :D Yumemiya Arika är med, och hon är ond? :O De twistar verkligen till alla rollfigurer i de olika serierna/filmen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 6, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2006 Jo jag såg den med, verkar coolt men något som oroar mig är tilläget som stod på Animesuki: (Joke Movie Trailer). Man undrar lite :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 6, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2006 jag vill se den och längtar efter den, men samtidigt så känns det som att Mai Hime är ett avslutat kapitel, ja menar den har ett bra slut enligt många iaf... man får lite splittrade känslor :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 12, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 12, 2006 Ännu ett avsnitt Det ähr avsnittet var faktiskt riktigt bra, Mashiro fick se hur världen ser ut genom de fattigas ögon.Synd med det där slutet men det behövdes antagligen för att göra klämma ihop det hela. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2006 Något jag funderade på, nämligen MIYU. Hon har inget nytt efternamn eller något liknande, utan heter precis som i Mai HiME. Jag börjar nästan tro på att hon har "levt" sen tiden på jorden och sakerna som hände på Fuuka i Mai HiME. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2006 SPOILER den tanken slog mig också när jag såg avsnittet... men jag betvivlar det dock starkt, känns lite konstigt om det vore så. f.ö. så är jag lite besviken över att Mai-Hime-movie-trailern var en fake... såg faktiskt fram emot den... även om slutet på Hime redan är bra eller iaf tillräckligt bra för min del.Jag börjar bli oroliga att det blir ett slut som på gsd innan final plus kom :S känns som dem måste få igång rejält med action nu ifall dem ska hinna med nåt annat än att typ banka nina en eller ett par gånger, Ninas coat (?) är mkt coolare än Antsys :P hennes sais är fräna, och hennes färgval är mycket bättre också för den delen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet februari 15, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet februari 15, 2006 är du säker på att Mai hime filmen är fake den såg väldigt verklig ut måste jag säga :S för på andra förum säger dom att filmen kommer att släppas i oktober november i Japan :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2006 nej inte säker, jag läste själv på ett annat forum om att den var falsk... :S "vem ska man tro på det är frågan" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 19, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2006 Nytt avsnitt, yay! Jaha vi fick en del intressant info det här avsnittet och nästa verkar lovande :D och min favorit bit, Attack Katt FTW! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 19, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2006 Nytt avsnitt, yay! Jaha vi fick en del intressant info det här avsnittet och nästa verkar lovande :D och min favorit bit, Attack Katt FTW! :P Haha jo jävlar vad Mikoto fick fart och satan vilken smäll Arika fick i ryggen! :D Garvade som fan den scenen ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 19, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2006 Jo visst var den skön B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet februari 26, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2006 Nytt avsnitt Jahap serien rör sig fram i sakta mak, Mai har fortfarande inte kommit och det är bara 6 avsnitt kvar, får se hur de knyter ihop det här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 27, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2006 man kan nästan säga att du stal mina tankar Puhiceus. Fast det är väl bestämt att serien ska bli lika lång som Mai Hime, dvs 26 avsnitt, eller satsar man på en andra säsong av Mai Otome (vilket jag tvivlar på)? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 5, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2006 Avsnittet var väl si sådär. Tycker att det måste börja hända saker och det egentligen i avsnittet jag nyss såg ifall de ska kunna avsluta serien bra. jaja, det såg ut som om det kommer att hända nåt i nästa avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet mars 5, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2006 Ja du nästa avsnitt verkar riktigt lovande ^^.Någon som såg den allra sista biten av trailern :D, MAI! MAI MAI! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 5, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2006 Ja du nästa avsnitt verkar riktigt lovande ^^.Någon som såg den allra sista biten av trailern :D, MAI! MAI MAI! är inte helt hundra på att det är Mai, ja menar, lysande röda ögon påminner mer om Mikoto...fast klädslen är Mais :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet mars 5, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 5, 2006 Den som lever får se ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet mars 6, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2006 Ja du nästa avsnitt verkar riktigt lovande ^^.Någon som såg den allra sista biten av trailern :D, MAI! MAI MAI! är inte helt hundra på att det är Mai, ja menar, lysande röda ögon påminner mer om Mikoto...fast klädslen är Mais :P Det där måste vara Mai. Ser ni inte "eldspiralen" på hennes bälte? F.ö var detta avsnitts "maki maki" riktigt härlig! :D Stackars snigel ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg