Turbogunnar Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 oh nej inte en mai hime till... såg första säsongen och de vart typ kass efter tio eller så avsnitt, men om jag har sett fem-tio avsnitt av en serie så måste jag kolla klart... meen men, får ju se hur denna går, utifrån vad jag har läst här så verkar den inte vara så bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 smacken är som baken :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 Mai-Hime blir riktigt bra efter 8 avsnitt, de första är roliga men inte nödvändiga. det härra avsnittet var nog ett av de bästa i serien hittills, innan detta avsnittet funderade jag på att sluta se den, men nu ska jag nog se ett par avsnitt till innan jag lägger ner projektet, om jag inte ser hela dvs.., Btw, monstret som snodde underkläder i Mai-hime var ju tufft B) och det var ju ett av de s.k. "filler" avsnitten som låg lite närmare storyn än de övriga avsnitten, dock så tycker jag inte att Mai Himes "filler" avsnitten var dåliga, men mindre bra än övriga serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 15, 2005 Anmäl Share Skrivet november 15, 2005 Mai-Hime blir riktigt bra efter 8 avsnitt, de första är roliga men inte nödvändiga. det härra avsnittet var nog ett av de bästa i serien hittills, innan detta avsnittet funderade jag på att sluta se den, men nu ska jag nog se ett par avsnitt till innan jag lägger ner projektet, om jag inte ser hela dvs.., Jag håller med dig, tänker göra detsamma :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 19, 2005 Anmäl Share Skrivet november 19, 2005 Sjunde avsnittet ute. Nu verkar det sätta igång lite. Trodde aldrig att Mashiro och Arika skulle skapa ett kontrakt sådär. Nu får vi se vad som händer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 20, 2005 Anmäl Share Skrivet november 20, 2005 Personligen hade jag faktiskt nästan räknat med det, även om jag nu inte trodde det skulle hända så snart :P och hur fan tänker de lyckas gömma det egentligen va?Tänkt dig på otome tränings passen jag tror folk börjar undra ifall Arikas Robe ser anorlunda ut :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 20, 2005 Anmäl Share Skrivet november 20, 2005 nu jävlar börjar det likna nåt.... tror att hon kan välja robe lr så kan hon bara bli special robe när Mashiro kysser henne på örringen... och annar är hon samma gamla vanliga förvandling... undrar lite om det bara är att ingå ett kontrakt så blir man star Hime, varför är inte fler star Himes? själv gissar jag att hon kommer att fråga ut Nao (hennes "senpai" om hur man kan bryta kontrakt, så listar hela skolan ut att hon har ett kontrakt i något av de närmsta avsnitten :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 20, 2005 Anmäl Share Skrivet november 20, 2005 Eller så händer det något med Mashiro hon blir anfallen igen eller något och Arika måste handla, mitt framför alla andra :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet november 20, 2005 Anmäl Share Skrivet november 20, 2005 nu jävlar börjar det likna nåt.... tror att hon kan välja robe lr så kan hon bara bli special robe när Mashiro kysser henne på örringen... och annar är hon samma gamla vanliga förvandling... undrar lite om det bara är att ingå ett kontrakt så blir man star Hime, varför är inte fler star Himes? själv gissar jag att hon kommer att fråga ut Nao (hennes "senpai" om hur man kan bryta kontrakt, så listar hela skolan ut att hon har ett kontrakt i något av de närmsta avsnitten :D Antagligen kan hon bara ta fram "sin" Mai-star robe nu. Som jag förstått det är de knytna till deras Gems, och eftersom hennes Coral inte finns mer än det nog kört om hon inte lyckas få tag på en ny sådan.Och nej, vad jag vet har alla Mai-Stars egna Gems, namngivna efter div. juveler. Det är också bara dessa som binder en Otome till hennes Master. Och ja, antagligen kommer det märkas att hon har en annan Gem vid nästa stridsträning. Det ska dock bli spännande att se om hon kan bryta kontraktet på något annat sätt än att helt bli av med sina nanomaskiner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 20, 2005 Anmäl Share Skrivet november 20, 2005 Det finns antagligen något sätt att göra det men om jag får gissa kommer de antagligen närmare sista avsnitten att behålla det ändå, det vill säga ifall serien följer "normala" Anime normer B) (... eller nåt) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 En grej jag just kom på, vem tror ni skuggan som dök upp i orgeln var? trodde först att det var Mai men såg verkligen inte ut så :S påminer mer om en viss kattflicka ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 märkte också det... Mai Otome verkar få en riktigt bra framtid... lite nyfiken på vilken roll snubben i öknen har Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 Snuben i öknen :S , såg du inte vem det var :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 Snuben i öknen :S , såg du inte vem det var :P Multiple Intelligental Yggdrasil Unit ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 visst fan måste fått en dröm bild eller nåt... en bild av en riktigt jävla cowboy med brun kappa och fette cowboy hatt var vad jag såg framför mig medan jag skrev inlägget XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 21, 2005 Anmäl Share Skrivet november 21, 2005 lol XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 26, 2005 Anmäl Share Skrivet november 26, 2005 Ja så var det ett nytt avsnitt, det löste sig med Juvelerna ändå, undrade hur de skulle lösa det där :P.Man fick se Miyu igen, inte fullt lika kylig som förut, antar att hon inte är en robot den här gången :P och Alyssa är en fågel! haha :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 27, 2005 Anmäl Share Skrivet november 27, 2005 Kontraktet är väl inte brutet än? Miyu lyckades bara ta bort safirerna från sina sockets hos Arika och Mashiro. Jag tror nog inte kontraktet går att bryta så lätt. fortsättning följer :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet november 27, 2005 läste ni också att dom pratade om att deras förfäder en gång hade kommit ifrån rymnden med farkoster osv... det tyckte jag lät intressant och att det där med mikoto som fans i Orgelln kan ju faktist vara mikoto från första serien elelr hennes spöke. Har en teroi men orkasr inte dra den nu på morgonen då komemr jag somna igen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 27, 2005 Anmäl Share Skrivet november 27, 2005 Boda, jag tror vi båda har tänkt fram samma teori ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 27, 2005 Anmäl Share Skrivet november 27, 2005 ... föresten Flaskis, du ladde upp ett svar vid 03:21... herregud och jag tyckte jag var en nattuggla! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 27, 2005 Anmäl Share Skrivet november 27, 2005 haha XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet december 4, 2005 Anmäl Share Skrivet december 4, 2005 Avsnitt 9: jahap... en kort komentar.... VA FAN VILKET ASJOBBIGT STÄLLE ATT SLUTA PÅ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 4, 2005 Anmäl Share Skrivet december 4, 2005 Avsnitt 9: jahap... en kort komentar.... VA FAN VILKET ASJOBBIGT STÄLLE ATT SLUTA PÅ! Minst sagt >_< Men jag undrar vem det är som hela tiden mixtrar med Arikas saker? Är det klassrepresentanten? För det fick man några aningar av efter slutet på avsnitt 5 då hon slapade till vad-hon-nu-heter som alltid är nervös efter att hon snott Arikas skolkostym. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet december 11, 2005 Anmäl Share Skrivet december 11, 2005 Avsnitt 10 Fler och fler av de gamla karaktärerna börjar visa sig, fan vad coolt :D.Satt och hoppades att arika skulle få strida så blev det nu inte men ja va fan :S man kan ju inte få all. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg