Saya Skrivet januari 11, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2008 Den här låten kan väl inte anses vara representativ för 200 avsnitt, men jösse hare vad det svänger om den. obs. att klippet utgör en spoiler till slutet av Sailor Moon Sailor Stars, så blunda. Mellan 01:08 och 05:00 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 11, 2008 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2008 Den här låten kan väl inte anses vara representativ för 200 avsnitt, men jösse hare vad det svänger om den. Det där är ju faktiskt öppningslåten. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kknd Skrivet september 3, 2008 Anmäl Share Skrivet september 3, 2008 Bleach - Number One Bleach - Storm Center Code Geass - All Hail Britannia Code Geass - Opening Theme 1 Sumomomo Momomo - Saykyou OX Keikaku Där är några av mina favoriter ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 3, 2008 Anmäl Share Skrivet september 3, 2008 Haha, Saykyou OX Keikaku xD Kan nästan hela texten til den... Bästa ost-låt, och bästa låt: Ending theme ur Ghost Hunt. O ja *serious face* Brukar väl lyssna på ett fåtal till låtar ur den osten. Det som jag har lyssnat mest ifrån är nog Shana (de flesta från assorted albums). Och jag är fortfarande putt på att dom inte släppt alla låtar ur säsong två >:( Annars finns ett par goa låtar i TTGL (fight da powah!), Lovecon (tänker då mest på deep past och world's end) och självklart Natsuzora wrong version ur Tokikake. Ska nog lyssna på den nu =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kknd Skrivet september 3, 2008 Anmäl Share Skrivet september 3, 2008 Haha, Saykyou OX Keikaku xD Kan nästan hela texten til den... Haha thats the spirit ;) Den är bra om inget annat ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 3, 2008 Anmäl Share Skrivet september 3, 2008 Fast vi snackar ju om soundtracks. OP/ED-singlar hör inte till detta :P Jag måste ju säga att min nuvarande favorit(er) är soundtracksen till alla säsonger av Aria. Helt underbara <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet september 26, 2008 Anmäl Share Skrivet september 26, 2008 Kaiji, Akagi och Cowboy Bebop har sjukt bra OST. Sedan vet jag inte om jag tycker Initial D har bra OST. Fast musiken är helfestlig så jag lyssnar på den regelbundet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 16, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2008 Macross Frontier måste med i denna lista! Även Tsubasa Chronicles är grymt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amathev Skrivet november 1, 2008 Anmäl Share Skrivet november 1, 2008 1. .Hack//sign 2. FLCL 3. Sayonara Zetsubou Sensei Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lilala Skrivet januari 6, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2009 Jag tyckte jätte mycket om sound tracks som fanns i Naruto Classic, alltså serien för Shippuuden... Ni som har lyssnat på Toshiro Masuda verk känner säkert igen Sadness and Sorrow eller Natuto Theme ^^ Det är så fint när elgitarren blandats tillsammans med dessa flöjter som är typiska till österländer som Japan, Kina mm ^^ Fast nu i Shippuuden är OST mycket värre... Iaf det är jag som tycker inte om dom :P Annars brukar jag lyssna på Bleach och D.Gray-Man's OST, för att syrran lyssnar på dom ofta, så det är svårt för mig att undervika det xD Men de är också ganska bra, typiska för shonen serier :D Själv älskar jag Death Note soundtrack's ^^ Min favorit är Light's Theme och Kodoku, men det finns många fina låtar där =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet januari 6, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2009 Åhå, får väl lägga till att jag lyssnar en hel del på låtar ur Macross F nu när jag sett klart den. Favoriter är nog Lion och Diamond Crevasse original ver. På tal om Death Note har jag ett par låtar från den i spellistan. Death Note, L's theme B och Taikutsu. Tycker den mesta musiken därifrån passar mer som bakgrundmusik än sitta-och-lyssna-på-musik. Och Geass såklart, mest från andra säsongen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anime-Daisuki Skrivet januari 20, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2009 Jag lyssnar på mkt musik så det är svårt att välja men Gundam Seed och Beck är bland dom bästa. Älskar låtarna :D Men D.Gray-man är också grymt bra. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thai Skrivet januari 24, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 24, 2009 Jag brukar inte lyssna på alltför mycket just OST:er, men även där jag har en helt klart favorit. Fragment: Shooting Star of the Origin Framförs av Chihara Minori, OST till erogespelet Suika (har inte spelat spelet). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 29, 2010 Anmäl Share Skrivet december 29, 2010 Min allra mest spelade musik just nu måste vara musiken förknippad med Angel Beats. Jag blev långt ifrån golvad av serien, men seriens tjejrockgrupp Girls Dead Monster gjorde ett starkare intryck när jag började lyssna på albumet Keep the Beats. Först kändes det en aning skränigt och upprepande, men till slut blev jag fäst vid LiSAs ta-i-från-tårna-sång. (En musikvideo här.) Mest spelad just nu är dock singeln för Last Song med Marina (sångröst åt Iwasawa). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 30, 2010 Anmäl Share Skrivet december 30, 2010 Måste hålla med. Jag har inte lyssnat så specifikt på det soudntracket, men det kommer upp en del låtar på nördradio då och då. De jag minns bäst är nog Ichiban no Takaramono och GaDeMos version av öppningslåten, My Soul, Your Beats. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zionux Skrivet januari 12, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2011 Har ingen favorit genre eller Artist/grupp .. Jag lyssnar på allt även lite classic och film & spelmusik gillar mycket ifrån hans zimmer . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Don Skrivet januari 12, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2011 Brukar sällan lyssna på animemusik men Umineko no Naku Koro ni har ett helt okej soundtrack. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 17, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 17, 2011 Fy fan vad bra låt som Animéradion spelade i senaste avsnittet. Animéåttiotalsfunk! Brukar sällan lyssna på animemusik men Umineko no Naku Koro ni har ett helt okej soundtrack. Ja, det är ju Kenji Kawai! Fast jag gillar nog en del av doujinmusiken mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lika Skrivet juni 21, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2011 Min är skämmigt nog första Säsongen av Sailor Moon den CDn är otrolig musikmässigt. Så 80-tal saxofonen och allt man blir bara kär igen och igen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cactus Skrivet juni 21, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 21, 2011 Mina favorit just nu är School Rumble ED 1 "Onna No Ko Otoko No Ko". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet juni 27, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 27, 2011 Apropå ett halvår sen (ganska precis), Girls Dead Monster från Angel Beats! En del riktigt bra poplåtar måste jag säga, speciellt Little Braver och My Song, men favorit är nog fortfarande den mer baladliknande Ichiban no Takaramono (yui final ver). Yep ¯ー¯ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet oktober 28, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2011 Volbla, du har helt rätt. Såg serien förra helgen och jag får erkänna att GDM är helt suveräna och hela soundtracket till Angel Beats är riktigt bra, oftast brukar jag mest gilla nån låt här och där men det här var schysst rätt igenom . Jag kräktes ur mig en hel del åsikter just om musik i OP/ED tråden innan jag hittade den här så jag ska inte upprepa mig, men gällande OST så är för min del Mai-HIME överlägsen än sålänge. Det banne mig inte någon dålig musik i den serien vilket är ovanligt tycker jag. Annars brukar bakgrundsmusik och mood-musik vara rätt halvdålig och mest finns där för sakens skull. Här har de varit seriösa längs hela linjen! :) Fick hem musiken till Lånaren Arrietty här idag med och den är mycket trevlig den med även om jag inte tror den faller alla i smaken. Annan bra OST är såklart en av mina absoluta favoriter (tillsammans med Mai-HIME); Sola. Härligt skön och melankolisk musik. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 28, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2011 Jag har inte hört musiken till Arrietty, men jag kan tänka mig att det låter som Joe Hisaishi gör mest. Apropå vilket så tycker jag nog att hans bästa var Odjurens prinsessa (Mononoke Hime). Lyssnade om på symfoniorkesteralbumet nyligt, och det är så fantastiskt bra. är ett av hans mest minnesvärda, och jag tycker verkligen att soundtracket gör filmen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 28, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2011 Mai-HIME Det enda spår från Mai-HiME jag tog mig tid att leta upp (och därmed det enda jag fortfarande minns av musiken) är Mezame. Jag kommer säkert att märka mer jag gillar när jag ser om den. Det enda andra jag sett med musik av Kajiura Yuki är Madoka, men den musiken gillade jag också. Annars blir jag imponerad bara av hur stora projekt hon jobbat på, och jag är väldigt spänd inför att se vad hon kan göra med Kara no Kyoukai. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 29, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 29, 2011 Först började jag undra om det var mer KnK på gång, men du menar alltså musiken som hon redan gjort... :P Spoiler: det är jättebra. Jag kan slå på soundtracket till alla sju filmerna och bara lyssna i bakgrunden medan jag jobbar eller chattar och surfar. (Ja, det är ju faktiskt bakgrundsmusik...) Det är klart, det är mest enkla melodier, stråksyntar eller piano, något beat, lite klockspel eller något annat ljud, men det är stämningsfullt mörkt och vridet, som filmserien. Och låtarna med Kalafina är grädden på moset. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg