Skatan Milla Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 Vild gissning nr1: Dungeons & Dragons Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 efter en googling på dungeons of doom, så kom jag fram till att det kanske kunde vara "Rogue: The Adventure Game" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 Inget rätt. Det är open source, och ganska känt bland datornördar (av främst den äldre skolan). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 Torde vara NetHack. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 Så klart det är NetHack! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 10, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2007 Lika bra att fortsätta med de mer bisarra spelen för utmaningens skull... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet maj 13, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 13, 2007 udda spelv ar det ja>.> ser ut som nått jag kan ha spelat,känner igen det men inget namn dyker up:p gissar på fatal retaliations dock Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Ny bild eller nytt spel kanske, Mr. Saber? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Jag gissar på nytt spel, om man inte kan gissa vilket det är efter en sådan replik, då har man nog inte spelat det spelet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 17, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 17, 2007 Ny bild eller nytt spel kanske, Mr. Saber? Det verkar vara en vida spridd tendens att glömma den här tråden. ;) Spelets namn var alltså Desire. Det får bli en lätt bild som kompensation, bara för att jag nyligen läste den för första gången och den var så hiskeligt bra. Ni behöver ej invänta svar från mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 18, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2007 Planetarian och jag håller med, den är verkligen mycket bra. Uppdaterar snart den här posten med en ny bild. Ny bild. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet maj 18, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2007 Jäklar vilken snygg screen. Är det ett novelbaserat spel eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 18, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 18, 2007 Jäklar vilken snygg screen. Är det ett novelbaserat spel eller? Jao, Planetarian ~The Reverie of a Little Planet~ är en visual novel. Finns att få tag på internet, både via lagligt inköp och olagligt. Oavsett vilket så finns en översättning till engelska på http://www.mediafire.com/?btbddpsybkq. En bra artikel finns på http://en.wikipedia.org/wiki/Planetaria ... hi_no_Yume Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet maj 19, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2007 Kan lika gärna ta mig en koll på spelet, för de verkar ha lagt ner energi på det. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 19, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2007 Tar hela bilden, nu borde det vara lätt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solmogen Skrivet maj 19, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2007 Final Fantasy Legend ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 19, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2007 Tyvärr men på rätt spår. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solmogen Skrivet maj 19, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2007 final fantasy mystic quest? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 19, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 19, 2007 Japp det stämmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solmogen Skrivet maj 20, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2007 Tar en rätt lätt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 20, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2007 Fan vilket sammanträffande, jag tänkte på det här spelet igår. Eftersom jag inte orkar leta upp namnet på spelet så skriver jag bara Långben till Snes. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 20, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2007 heter det inte typ goof troop, sitter med det hemma till snes ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solmogen Skrivet maj 20, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 20, 2007 Fan vilket sammanträffande, jag tänkte på det här spelet igår.Eftersom jag inte orkar leta upp namnet på spelet så skriver jag bara Långben till Snes. Du vinner wohohohoho Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet maj 24, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2007 Vad sägs om en ny bild? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet maj 31, 2007 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2007 TRÅDKAPARN! Orrin, flaskis och DB får inte svara förräns imorgon samma tid! :P Men det borde dock vara fler som kan denna rätt lätt pga vissa omständigheter... Sluta döda alla gissningstrådar! ;_; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg