Negi Skrivet februari 4, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2009 Det ser ut som att det skulle kunna vara något Final Fantasy (I-IV) men det tvivlar jag på då det känns för uppenbart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet februari 4, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2009 Jag drar en chansning på Final fantasy 3. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet februari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2009 Nepp, inte FF3 (kan tipsa så mycket som att det inte är något FF) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet februari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2009 Phantasy Star? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet februari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2009 Eller kanske något Dragon Quest spel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2009 Nej jag tänker nästan på något disney... men det vete fan. den retar mig något fruktansvärt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet februari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2009 Earthbound kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet februari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2009 Nepp alla har fel än sålänge :P Kommer lägga upp ny bild imorgon som kommer göra att ni alla kommer komma på vad det är :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2009 Vänta nu... Startropics? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lasse_Kroner Skrivet februari 6, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2009 Vänta nu... Startropics? Rätt :D hade lagt upp denna bilden sen Självklart på annan plats då men Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 6, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 6, 2009 Vänta nu... Startropics? ja men visst fan så heter det ju! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 7, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2009 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 9, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2009 Ledtråd: Serien är från början baserad på noveller, som även fick en (i mitt tycke) halvdan anime-adaption. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet februari 10, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2009 Det är väl inte Snatcher? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 10, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2009 Det är väl inte Snatcher? Mycker riktigt, det är INTE Snatcher. Ledtråd #2: Släpptes till ett format som floppade men har sedan dess släppts till flera andra konsoler i olika mer eller mindre remakes. Serien är fortfarande aktuell idag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 10, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2009 Shadowrun? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 10, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2009 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 11, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 11, 2009 Shin Megami Tensei är det rätta svaret. Baserad på novel-serien Digital Devil Story av Aya Nishitani som även fick en rätt så kass anime-adaption under andra delen utav 80-talet och sen en till i mitten på 90-talet. När jag säger att serien fortfarande är aktuell menar jag i fromer som Persona 4 och det kommande Devil Survivor. Just Shin Megami Tensei (som var första spelet utvecklat av Atlus) släpptes till bland annat SNES, Sega/Mega CD och PC engine. Ny bild (inte helt orelaterat till SMT): Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 14, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 14, 2009 Ledtråd: Släpptes endast i Japan och Europa under två olika namn till PS1. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 15, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2009 Hell Night/Dark Messiah är spelet och kopplingen till Shin Megami Tensei är den att de båda är utvecklade utav Atlus (så inget långsökt om nu någon trode det). Rätt så trevligt skräckspel som tyvärr tillsammans med Clock Tower-serien glömdes bort i bruset utav Silent Hill och Resident Evil. Nu ger jag mig och lämnar ordet fritt, bara att slänga upp en ny bild om någon känner för det. Mina Phoenix Down är slut för tillfället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Robbana87 Skrivet februari 16, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2009 Då passar jag på och lägger upp en bild.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 16, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2009 omfg, Little Big Adventure 2? :') Ettan är på min lista över spel-jag-tyckte-om-när-jag-var-liten-och-verkligen-borde-spela-klart. (Oj snärt, jag läser att skaparna av de gamla spelen är intresserade av att göra en trea. Det hade varit kul.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet februari 16, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2009 omfg, Little Big Adventure 2? :') Får en verkligen att tänka tillbaka till det sena nittiotalet då man var riktigt ung och spelen var så himla mysiga ^^. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet februari 21, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2009 Det ÄR LBA så jag tror att coach kan lägga upp en ny bild med gott samvete. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyRaspberry Skrivet februari 21, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2009 Hn.. *letar i mitt gigantiska spelarkiv* :P... oooh, en gammal favorit ^^ ledtråd; 1997 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg