Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa spelet

docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Lol det där är ju X-Wing Vs. Tie Fighter. Vill minnas att det heter så i alla fall, hade joystick och grejer till det, skitkul ju. Så fick man lite skott på sig och fick öka energin till sköldarna och sänka dom på vapnen, men så behövde man lite extra firepower och fick öka energin på laservapnen igen. Gamla nostalgiska minnen! :D

Btw, ska inte Robert Jordan skriva klart serien?! Varför? Har inte hållit mig uppdaterad på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till en början: fel spel! =)

Du är ju inte helt ute och cyklar dock, men det här spelet är betydligt äldre än X-Wing vs TIE Fighter. Men, jag tror nästan att jag ger dig rätt ändå eftersom det bara skulle bli informationssökningstävling om gissandet skulle få fortsätta. Spelet heter "TIE-Fighter" och var väl mer eller mindre uppföljaren på gamla "X-Wing", men här var det bara Imperiet som gällde. Första PC-spelet jag någonsin ägde för övrigt. På den tiden var det inga joysticks som gällde, utan man satt och styrde med musen. Du kan fatta hur idiotisk man såg ut när man behövde göra en 180-graders-sväng och satt och drog och drog och drog med musen på musmattan. =P

Aja, summan av kardemumman... din tur Jocke.

Angående Robert Jordan... han är dessvärre dödssjuk och kommer inte kunna skriva klart serien. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för tillfället mår jag för dåligt, för att lägga upp en bild till (tog studenten igår)

Angående Robert Jordan... han är dessvärre dödssjuk och kommer inte kunna skriva klart serien. :S

, men jag ska iaf rätta dig, han är dödssjuk, men han blev bättre igen (sist jag läste för någon vecka sen, så hade han dem bästa blodvärdena på länge). Sen så har väl dem satt det preliminära release datumet till våren 2008 eller vart det 2009? kommer inte på det nu. Sen att han har tillkännagivit att han ska ha en sekvell med Mat och månbruden, på tre böcker efter Tarmon gaidon, och att han har två böcker kvar i prologen, dvs när Moraine ska hitta Rand, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, det hade jag också läst. Visserligen inte releaseinfo, men att han mådde bättre. Att han inte skulle kunna skriva klart har jag hört från en polare som hävdar att "jag mår bättre"-infon inte stämmer. Hoppas att det du skrev stämmer dock. Det vore ju riktigt drygt om han inte skulle bli klar med skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag som hade hoppats på att jag inte skulle behöva censurera bort all sökbar text; hoppats på att alla här hade tillräcklig självkontroll för att åtminstone ge andra en chans att kunna bilden på egna meriter.

Men det är väl jag som överskattar er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag som hade hoppats på att jag inte skulle behöva censurera bort all sökbar text; hoppats på att alla här hade tillräcklig självkontroll för att åtminstone ge andra en chans att kunna bilden på egna meriter.

Men det är väl jag som överskattar er.

Jag undviker i google i sådana här tävlingar, det är inte riktigt så man ska vinna!

Dread FAIL IT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oh no!1!, Jag är överskattad, jag skyller på dagenssamhälle som lär ut att man ska alltid vinna. Och eftersom jag nu har insett att det är helt fel, så ger jag Sceleris en andra chans att låta andra få en utmaning. (tar inte han den får någon annan gärna ta den)

f.ö. så ska jag försöka få igång One must fall på datorn om en stund tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter