Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa spelet

docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är det verkligen, får hoppas på en översättning så fler kan få spela det. Mycket trevlig stämning men inte lika extremt fruktansvärt som Saya no uta, det var faktiskt lite för vidrigt om jag ska vara ärlig.

Angående bilden så har jag ingen aning om vad det kan vara men det ser intressant ut.

Har du spelat Extravaganza med? Från samma utgivare som GSS vill jag minnas, och även lite i samma mörka stil.

(Ser nu när jag kollade upp det att det är dom som ger ut Gun Katana som du pratade om i en annan tråd, så då känner du säkert till det iallafall. Black Cyc har gett ut många intressanta spel.)

Ny bild:

CxrrtP.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Extravaganza har jag inte spelat hela spelet av utan bara kört igenom demot. Det är lite mer åt ren tentakel porr hållet och innefattar inte så mycket story medans GSS har mest grafiskt äckliga scener under sina "Bad ends" och fokuserar annars mest på story och stämning.

Visst Extravaganza har stämning men samtidigt blir det mest lite skrattretande även om vissa ljud fick det att vända sig lite i magen. Men det föll tyvärr inte mig i smaken.

Black Cyc som har gjort GSS, Extravaganza och Gun Katana har en viss tendens till att göra mest spel i Extravaganzas stil och med något undantag som GSS. Av det jag har sett från Gun Katana så verkar det vara mer åt GSS hållet fast med FPS moment.

Här är Intro filmen till Extravaganza om du vill se vad jag menar (låten är dock bra och jag vill ha en tentakelmonster mugg ;)), det är en självuppackande fil men sidan är säker.

Varning för er andra, filmen är 18+ och innehåller vad som kan tolkas som riktigt vidriga scener.

Om du vill kan du jämnföra den med GSS intro film.

Också 18+ men mildare än den förra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja tentakeldelarna klarar jag personligen mig utan. Men den såg helt klart väldigt intressant ut i trailern, men som du säger så är det synd att dom inte fokuserade så mycket på storyn.

Du har inte något tips på något spel i stil med Bible Black, som är på engelska? Gillar verkligen stämningen i det och har lite förkärlek för magi och demoner i stories. Sen att dom faktiskt har koll på sin grejer i den gör att den känns rätt realistisk med, Walpurgis night (valborg), Faust (han som gjorde en pakt med djävulen, känd historia), Order of the Golden Dawn (finns än idag), Crowley etc etc.

Angel Halo är gjort av samma tillverkare och ska vara lite i stil med det, men tyvärr verkar det inte finnas någon engelsk version.

Finns så många spel jag spanat in som jag vill spela, men limiteras ju som sagt av språket. Men föredrar helt klart mystisk och spännande story över "random kille flyttar av ren slump in hos random tjej och förhållandet med henne och hennes vänner utvecklas", även fast dom är trevliga dom med. (:

(Kanske bättre att svara i Bishoujo-tråden? Känner att vi går lite väl OT nu. (: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att jag har nåt emot spelen i sig, men får faktiskt hålla med ovanstående i detta. Blir ett så begränsat antal individer som kan ha spelat det, sen blir det ännu mindre chans med tanke på den stora mängd sådan spel som gjorts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iofs, fast och andra sidan kan man säga att det är likadant när någon tar över gissa anime-tråden med gamla sletna mecha serier från 80-talet.

Och sen stor mängd vet jag inte direkt om man jämför med en random genre från "vanliga" PC-spel, bara att det är lättare att skilja olika spel åt då eftersom ett FPS från 2000 inte ser ut likadant som ett från 2006, men fortfarande om man är lite insatt och har läst om eller spelar mycket bishoujo-spel så är det inte svårt att se skillnad mellan olika spel.

Rtwz5t.jpg

Ledtrådar: Black Cyc, finns en tvåa och trea, bara tjejer, bag of magic+tjej=nymfoman.

Nu borde det icke vara så svårt. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yami no Koe är det såklart...

Jag borde ha känt igen Metawos gamla design, nu får jag skämmas lite för det är ganska tydligt när man tänker efter. Den såg faktiskt inte alltför bra ut förr får jag erkänna, ganska kul att han numera har bland dom snyggaste stilarna enligt mig.

Jag ska gå tillbaka till något vanligt spel nu och inte låsa tråden för er andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Iofs, fast och andra sidan kan man säga att det är likadant när någon tar över gissa anime-tråden med gamla sletna mecha serier från 80-talet.

Eller tar över med moe-serier från 2005-2007 -- då är det också bara en viss "klick" människor som kan svara. Att påstå att den ena djupgrävningen är bättre än den andra är ren och skär inbillning. :)

Hur som helst är det allmänt trevligt att inte bara ta spel, anime, filmer och annat, från just den nisch man har grävt ned sig i. Variation möjliggör för fler "spelare". ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter