Galondir Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 som har en morsa som blir alldeles galen när man kommer hem med nya tv-spel? XD min blir det varje gång och tycker att jag bara slösar pengar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 Förr i tiden, men inte nu längre, när man har eget jobb :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
martina Skrivet september 27, 2005 Anmäl Share Skrivet september 27, 2005 nja, inte direkt, men när det gäller manga/anime så! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet september 27, 2005 Anmäl Share Skrivet september 27, 2005 jag bor hos farsan och pga det så säger min morsa inget speciellet om det, men kan lägga in en kommentar om det ibland. Men farsan brukar inte säga så mycket när jag köper ett spel men när jag kommer hem med nyköpt manga/anime så säger han ibland ett och annat. Min farmor som är hos oss rätt ofta säger att jag borde prioirtera(vet ej hur det stavas) och köpa viktigare grejer(vad det nu är) Manga/anime är viktigt för mig!! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet september 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 27, 2005 jepp det är det viktigaste som finns för mej :O och så vill dom att jag spendera pengar på annat skräp XD inte när jag kan skaffa massa gamla klassiska spel och anime :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anorax Skrivet oktober 4, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2005 hehe min morsa blir helt galen hon vill att jag ska köpa nya kläder stört jag får pengar... Min far är ett Spel nörd han med så han blir mest glad å vill lira efter mig B) Men när det gäller anime/manga så tycker dom att det är barnsligt... Som det inte är dom ska bara veta! Nyss när jag satt å såg på Elfen Lied så kom min lilla syrra in i mitt rum å sa: -Å vad töntigt pokemon... ;) då fick hon stryk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vargen2 Skrivet oktober 4, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2005 När du såg elfen lied sa du Hur gammal är din syrra det är ju en ganska mycket naket i den serien Såg den själv när mina föräldrar inte var hemma Skull ju se lite roligt ut om min morsa kommer och ser nyu ligga helt naken. För övrigt så bryr inte min morsa sig om vad jag köper. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet oktober 4, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 4, 2005 Någolunda. Beror på hur ofta man köper. Ibland får man extra mycket, för man borde spara till körkortet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inkstaine Skrivet oktober 5, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2005 Eftersom de flesta av er är omyndiga så har de all rätt att ifrågasätta era inköp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anorax Skrivet oktober 5, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2005 Jo Inkstaine du har rätt... Om ett år så får jag göra som jag vill å gud vad det kommer att bli skönt ;) Vargen2 min syrra är 14 rätt fjortis hon blir rätt jobbig att va med i några minuter... är det nån mer än jag som har en farsa som lirar tv spel/Data spel? rätt fett ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Galondir Skrivet oktober 5, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 5, 2005 tja min farsa kan ganska mycket om datorer, han spelar mest bil spel dock XD och jag är 20 lol ._.; ikke omyndig xP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet oktober 6, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2005 Min farmor som är hos oss rätt ofta säger att jag borde prioirtera(vet ej hur det stavas) och köpa viktigare grejer(vad det nu är) Ett lexikon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet oktober 6, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 6, 2005 tja min farsa kan ganska mycket om datorer, han spelar mest bil spel dock XD och jag är 20 lol ._.; ikke omyndig xP Flytta hemifrån och slipp tjötet... Anser ni att anime/manga TV-spel är bland det viktigaste för er så surething, lägg ner pengar på det, men inte för mkt. Jag menar ni måste ju ha råd med kläder/mat/hyra/busskort/bensin och massa annat shit. Men om ni får era pengar från era föräldrar så bör ni kanske tänka lite på vad era föräldrar säger, dem ger nog inte er pengar bara för att ni ska kunna lägga ner dem på ngt som dem anser vara "oviktigt". Gör dem glada, köp lite kläder gör saker som dem vill att ni ska göra för pengarna, och sen när ni har gjort dem glada kan ni lägga ner resten på det ni vill, alltså anime/manga TV-spel. Var lite smidiga helt enkelt, så lär ni slippa visst tjöt. Peace ElgeN Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet oktober 26, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2005 Mina föräldrar klagar istort sett aldrig på vad jag köper det är ju min pengar. Däremot så var det snack om att månadspengen skulle ryka om jag började röka eller snusa i sjuan som iofs är förståligt då föräldrarna inte vill sponsra sånt. Men om jag köper manga tycker dom bara det är bra läsning som läsning sen är dom gammla seriefantaster. När dom var yngre var det verkligen tabu med serier typ som att alla gamla skyller våldet på tv-spel skylde dom förrut på serier. Så dom gillar bara om jag köper manga har t om fått morsan att fastna för death note hon satt och läste den 3 timmar i sträck första gången hon läste den=). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Veg_Lambert Skrivet oktober 27, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2005 Mina föräldrar klagar istort sett aldrig på vad jag köper det är ju min pengar. Däremot så var det snack om att månadspengen skulle ryka om jag började röka eller snusa i sjuan som iofs är förståligt då föräldrarna inte vill sponsra sånt. Men om jag köper manga tycker dom bara det är bra läsning som läsning sen är dom gammla seriefantaster. När dom var yngre var det verkligen tabu med serier typ som att alla gamla skyller våldet på tv-spel skylde dom förrut på serier. Så dom gillar bara om jag köper manga har t om fått morsan att fastna för death note hon satt och läste den 3 timmar i sträck första gången hon läste den=). Death Note är otrolig, det är en sådan sorts manga som får personer som är helt ointresserade av manga att fastna för den, författaren till den är ett geni, men nåja, den är fortfarande bra, men där den är just nu (up to date) sett bättre dagar, men otroligt spännande läsning, man blir en gnutta smartare av att läsa den faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demian Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Skit i vad dom säger? Gör som ni vill om det är era pengar. Bättre att ni köper spel och isolerande saker, än droger, tobak och alkohol. ! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Skit i vad dom säger? Gör som ni vill om det är era pengar. Bättre att ni köper spel och isolerande saker, än droger, tobak och alkohol. (!) För som vi alla vet så kan man antingen bara köpa spel eller droger, cigg och sprit :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Det är väl huvudsaken man inte spenderar pengarna till alkohol och tobak tycker jag och ibland Godis ( Vardgaligen ,fre-lör är en annan sak) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Demian Skrivet oktober 28, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2005 Dock ger droger och alkohol bättre kick, färger och bättre bilder än spel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cupcakeillon Skrivet november 3, 2005 Anmäl Share Skrivet november 3, 2005 Näe, inte om jag köper spel men däremot om jag köper anime! *Morr!!* Vill ha mer anime! Dumma morsan! X'3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet november 5, 2005 Anmäl Share Skrivet november 5, 2005 så länge jag inte köper tobak,sprit eller droger så gör jag vad jag vill med mina pengar, så jag slipper allt gnäll^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Marksman Skrivet november 7, 2005 Anmäl Share Skrivet november 7, 2005 Precis... ofta dem bryr sig om man köper spel... liksom... då får dem i alla fall vara för sig själva när man sitter där i sitt rum och spelar... mina föräldrar blir nog bara glada om jag lämnar dem i fred... lol Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg