Hoppa till innehåll
Anime.se

Värsta bandet/artisten ni vet?

tomado
 Share

Rekommenderade inlägg

Efteratt snabbt skummat igenom tråden ser jag att många ogillar artisten för att fjortisar/alternativa/you name it.. lyssnar på dem. Alltså är det i många fall inte musiken man i första hand tycker illa om. Observera att jag skrivit "i många fall", sedan finns det även personer som ogillar musiken. Men om vi håller oss till exempel 1, alltså där man ogillar artisten p.g.a fansen eller vad man ska kalla dem;

Skulle det vara annorlunda om du lyssnar på artisten, gillar låtarna men många fjortisar (bara ett exempel) skulle börja lyssna på samma artist?

Eller är det så att eftersom många fjortisar (eller vad det kan tänkas vara) lyssnar på artisten så håller ni er helt enkelt undan. Ni kanske har hört några låtar, men hade då innan ni lyssnade skaffat er fördomar mot artisten?

Och alla som verkar så mycket emot alternativa: är det för att det är "main stream" som det är töntigt, eller helt enkelt bara för att ni tycker det är fult? Man kan ju jämföra det lite med Japan-hypen - folk som hänger på communitys med loggor med figurer med enorma ögon och blått och rött hår. Sedan finns det ju personer som färgar håret blått osv.

Oh well. Det var bara ett exempel, inget vidare bra märker jag nu. :/

Avslutningsvis, så har jag fått uppfattningen att alternativ och anime/manga/japan verkar gå lite hand i hand. Det verkade iallafall finnas gott om "dem" på t.ex. UppCon:05.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Bad Cash Quartet är en samling dryga fanskap som förtjänar allt spö dom kan få.

En kompis var på utekväll, och då kom BCQ och drygade sig, alla killar skulle ut, bara tjejerna skulle vara kvar. Min polare blev ju självklart förbannad och sa till dom att dom fick "fan ta och hålla käften"

Blev en massa drygeri och uppmoppsighet som slutade i bråk, kompisen spöade ensam ner två av dom, sen kom hela fanbasen och han var tvungen att löpa.

Lyckligtvis råkade bandet vandra in i parken senare på kvällen där min kompis satt med sina punkarpolare B)

Dom fick rå-däng!

Jag gillar dom verkligen inte, sexistiska, dryga överklassungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 months later...

Ni kan ju inte bara rata alla småbarn, hallå Amy Diamond liksom, och så hon spanskan som vann lilla melodifestivalen för nåt år sen... ;]

Och darin är ganska sämst, ja. Och om nån sa, Death Metal där det låter som de spyr, är väl inte så lockande direkt...

Förövrigt har jag nog inget emot nån speciell artist, iaf inte som ja akn komma på, snarare att vissa låter är sämst och andra bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter