tomado Skrivet september 22, 2005 Anmäl Share Skrivet september 22, 2005 Hur inkar man på Photoshop? Har nämligen tillgång till en data med PS imorrn, så jag tänkte passa på att Inka o fixa lite med nån bild... Skulle typ vilja göra så att den blir så som Psycho's serier i bl a Fortsätt serien. Kortfattat: Hur inkar man i Photoshop? EDIT btw, 900:e inlägget! :] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet september 22, 2005 Anmäl Share Skrivet september 22, 2005 Hur inkar man på Photoshop?Har nämligen tillgång till en data med PS imorrn, så jag tänkte passa på att Inka o fixa lite med nån bild... Skulle typ vilja göra så att den blir så som Psycho's serier i bl a Fortsätt serien. Kortfattat: Hur inkar man i Photoshop? EDIT btw, 900:e inlägget! :mrgreen: pentool är din vän. tar en del tid och träning att behärska dock Samt: PC's kvalitete? Då behövs mer en pentool. Den killen har skillz Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 22, 2005 Anmäl Share Skrivet september 22, 2005 OT: hellis du skulle inte vilja slänga upp en o klar bild som ja kan öva lite på att färglägga me?? sista gången ja börjar måla ( annars WoW ^^) Tomado... kör gärna pentool Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet september 22, 2005 Anmäl Share Skrivet september 22, 2005 inka i ps med mus om jag fattat rätt? skulle nog själv villja påstå att man får bättre kvaliteet om man inkar analogt i jämförelse med mus, det är min erfarenhet! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 22, 2005 Anmäl Share Skrivet september 22, 2005 testade me pen toll va as svårt!! drog man runt en sak tex blev allt i en färg :S får inka me musen ( kul mus :P ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet september 22, 2005 Anmäl Share Skrivet september 22, 2005 Hur inkar man på Photoshop?Har nämligen tillgång till en data med PS imorrn, så jag tänkte passa på att Inka o fixa lite med nån bild... Skulle typ vilja göra så att den blir så som Psycho's serier i bl a Fortsätt serien. Kortfattat: Hur inkar man i Photoshop? EDIT btw, 900:e inlägget! :] Själv inkar jag alltid med papper och tuschpenna. Att inka i Photoshop utan nån form av ritbord brukar oftast inte bli så bra. Om man inte har hur lång tid som helst på sig såklart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThoseN Skrivet september 22, 2005 Anmäl Share Skrivet september 22, 2005 Yay! du ä inte ensam Psycko! ja har testat allt på datorn inget vill bli så jätte bra. men tomado kolla in http://www.myjanee.com/tuts/linedraw/linedraw.htm hittade den på google kankse är nåt, fast på engelska aja hoppas du fattar Peace. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet september 23, 2005 Anmäl Share Skrivet september 23, 2005 Jag brukar scanna mixtra i settings med contrast och brightness osv, så att jag får bort alla dumma svaga linjer och får kvar alla som jag ska ha starkt men lite ful linjer, sen använder jag mitt ritbord för att redigera alla linjer så att de ser raka och smala nog ut :) krångligt sätt och blir inte tokigt snyggt men det funkar ^^ men jag håller nog med Psycho. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet september 24, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 24, 2005 Hur inkar man på Photoshop?Har nämligen tillgång till en data med PS imorrn, så jag tänkte passa på att Inka o fixa lite med nån bild... Skulle typ vilja göra så att den blir så som Psycho's serier i bl a Fortsätt serien. Kortfattat: Hur inkar man i Photoshop? EDIT btw, 900:e inlägget! :] Själv inkar jag alltid med papper och tuschpenna. Att inka i Photoshop utan nån form av ritbord brukar oftast inte bli så bra. Om man inte har hur lång tid som helst på sig såklart. Men dina serier, de blir ju typ bara svart-vitt... Hur? Du har typ ett supersudd eller vadåå? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet september 24, 2005 Anmäl Share Skrivet september 24, 2005 Jag använder ganska hårda blyertspennor (6H till 2H) när jag tecknar, alltså pennor som lämnar väldigt ljusa linjer, så nåt supersudd behövs inte, bara ett vanligt. Sen blir det ju alltid lite blyerts och damm som syns när man skannar men det är enkelt att redigera bort i Photoshop. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet september 25, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 25, 2005 Ahaa, tänkte väl att det var PS med... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet september 25, 2005 Anmäl Share Skrivet september 25, 2005 Jag använder Paint shop pro 9, men funderar på att gå över till PS men måste fråga er: Vilken version ska man ha? CS? CS2?eller nån annan? :) versioner brukar kunna spela så stor roll. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet september 25, 2005 Anmäl Share Skrivet september 25, 2005 zaffe använder Photoshop 7 om det var det du menade? men jag inkar i Open Canvas Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet september 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 Är Open Canvas grati eller är det sådär PENGAR inblandade? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet september 26, 2005 Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 vetinte, men jag har inte betalat iaf! men Open Canvas är ett program skapat för tablets det är next intill värdelöst som bildprogram om man inte har någon! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet september 26, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 26, 2005 Aah, oki. Paint shop kostar oske va? Det finns inget bra gratis bildbehandlingsprogram? (Förutom GIMP då) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rama Skrivet september 27, 2005 Anmäl Share Skrivet september 27, 2005 Paint is tha killer! :P Kanske inte, men det man oftast gör i programmen är ju att ta bort oönskade streck som inte går bort med sudd, och så. Men jag vet inte, ett paint shop är väll inte lika dyrt som PS, det kan det väll inte (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet september 27, 2005 Anmäl Share Skrivet september 27, 2005 Paint is tha killer! :P Kanske inte, men det man oftast gör i programmen är ju att ta bort oönskade streck som inte går bort med sudd, och så. Men jag vet inte, ett paint shop är väll inte lika dyrt som PS, det kan det väll inte (?) Mjo, men det är nog inte många som inte använder de crackade versionerna :P PSP är bra, men jag ska nog gå över till PS istället, det värkar mera proffetionellt och det är nog lättare att göra snygga färgläggningar. men jag vet inte ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet september 27, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 27, 2005 Men, kostar det eller inte? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet september 27, 2005 Anmäl Share Skrivet september 27, 2005 Men, kostar det eller inte? skulle det inte kosta skulle man inte behöva cracka, då skulle det vara fri kod, precis som linux. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet september 28, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet september 28, 2005 Hörde något om typ Alias Sketcher Pro eller nå sånt, någon som vet något om det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet september 28, 2005 Anmäl Share Skrivet september 28, 2005 Jag använder Paint shop pro 9, men funderar på att gå över till PS men måste fråga er: Vilken version ska man ha? CS? CS2?eller nån annan? :) versioner brukar kunna spela så stor roll. Använd photoshop 9 (CS2). Adobe bjuder alltid på nya finesser som man snabbt inte kan klara sig utan, Smart Objects är sjukt skönt ^^ Sen så @ tomado. "Förutom GIMP"? Det är väl något av det bästa som finns i freeware-vägen, så du får nog försöka sätta dig in i det om du vill vara laglig. Sen för alla som letar efter mer alternativ har Microsoft utvecklat ett eget program nu också (jag skäms för att jag tipsar om det :/). Acrylic heter det, och är väl fortfarande under betastadie ifall jag inte misstar mig helt och hållet. Går att ladda ner här. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet september 28, 2005 Anmäl Share Skrivet september 28, 2005 snälla gör nåt åt namnet på trådet... SÄRSKRIV! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg