jagvillha Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 "Vad är egentligen den stora skilldnaden mot dessa, jag tycker att gränsen mellan anime och hentai överhuvudtaget har suddats ut på senare tid" Så skrev eller sa en kompis till mig och jag som inte vet så mycket om Ecchi genren visste inte riktigt vad den handlar mer specifikt om mer än att det är trosor och stora bröst.. Men vad är en Ecchi serie mer specifikt? Jag kan då inte hålla med om att det är nästan eller till oc med hentai men det kanske finns folk som gör det. vad säger ni andra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zjgameru Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Är inte det när karaktärerna hamnar i "sexuella situationer"... de dras till varandra... men där det inte händer något ändå. Samt det du sa om gigantbröst och panty-shots. Onegai twins har väl lite sådant. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnet Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Jag skrev, i Ecchi tråden: Ja ecchi är mera än bara stora bröst. Det är, enligt AnimeNFO, en genre som anspelar mycket på sex. Det behöver inte nödvändigtvis vara halvnakna flickor eller trosor. Det kan även vara en lite snuskig gubbe, eller underförstådda skämt. Men själv föredrar jag den halvnakna tjej delen av genren. Jag ser nästan bara på sådana serier, det är bland annat därför jag inte gillar Noir och älskar serier som Ai Yori Aoshi och Mahoromatic mfl. Ibland kan det till och med lyfta en serie som egentligen inte är så bra. ha D Läs tråden Hentai är alltså som erotik fast tecknat, med sex- och nakenscener. Men Ecchi har inga sexscener och inte heller så mycket nakenhet. Det bara anspelar på sex. Så ganska mycket anime går under ecchi, vilket inte egentligen är en egen genre utan en del av många shônen serier. Sen finns det ju självklart serier som lägger mer eller mindre vikt på Ecchi. i FMP till exempel så är inte ecchi en stor sel av serien även om den finns där. Men i Love Hina är det ett av de grunläggande temana för serien. Hoppas att det blivit lite tydligare. Annars är det bara att fråga. ha D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Hentai är väl mer för att göra folk sexuellt upphetsade också, det behöver inte ecchi vara. de är helt olika saker i varje fall, läs tråden magnet postade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Ecchi har inget med sex att göra. Hentai är sex. Så, där är gränsen :P Sen om det finns mormoner som också tittar på anime så är det väl bara att skippa ecchi överhuvudtaget, för dom tål väl inte ens att se bröst som guppar eller trosor filmade underifrån. ;) Jag röstar på ecchi, det går alltid hem, medans hentai bara fungerar vid vissa tillfällen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 För mig är Ecchi poserande, naket, vågat retande sexuellt. Hentai är mer sexuell intmitet, beröring, samlag mm... Så om någon poserar naken i en bild anser jag det som Ecchi, inte hentai. Och till och med om två nakna flickor bara rör varandra. Typ håller hand, så anser jag det fortfarande som ecchi. Men inte om de börjar med annat... Men jag antar att det är en fråga om tolkning... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soet Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 mjo.. jag håller med Herid Fel.. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Kan säga att så fort det infinner sig 'synlig penetration' så är det hentai. Ecchi är som många tidigare har sagt, anspelningar på sex. Det är vitt skillda, men det är båda Anime... Så hentai och ecchi är genrer under AnimeVingen. :D Det sista skrev jag mest med tanke på din polares citat, "jagvillha". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Vandread har ju inte så mycket sex-skämt eller halvnakna tjejer, lite lättklädda får man väl säga att de är. Finns en ecchi incident, det är när hibiki får näsan/munnen inramlande i en tjejs rumpa. Genres: Action, Adventure, Comedy, Ecchi, Mecha, Science-Fiction (enligt AnimeNfo.com) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soet Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Vandread har ju inte så mycket sex-skämt eller halvnakna tjejer, lite lättklädda får man väl säga att de är. Finns en ecchi incident, det är när hibiki får näsan/munnen inramlande i en tjejs rumpa. Genres: Action, Adventure, Comedy, Ecchi, Mecha, Science-Fiction (enligt AnimeNfo.com) haha. frächt, han skulle inte jag vilja vara.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet maj 5, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2004 Skulle jag ^^ Vandread best show ever :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Genres: Action, Adventure, Comedy, Ecchi, Mecha, Science-Fiction (enligt AnimeNfo.com)Ok, de räknar det som en egen genre i alla fall.. Men som sagt vet ingen om det är det eller inte? Vandread är ju skön och ett exempel på att de inte behöver vara lättklädda eller nakna för att det ska bli "Ecchi" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 exakt jagvillha. Det finns en stor skillnad mellan ecchi och hentai. Dock i vissa serier kan skillnaden vara mindre, men det går inte att förväxla hentai med ecchi. För övrigt tycker jag ecchi är skitkul/bra osv, jag älskar serier som Onegai Teacher, Love Hina mm. Vill ni veta mer om hentai ska ni besöka #Hentai.se kanalen på Quakenet servern, värsta innefolket finns där, kunniga och konstiga :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zab-Zero Skrivet maj 7, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 7, 2004 Ecchi... det e det absolut roligaste jag vet i en anime... å ecchi e...allt utan sex tycker jag^^ å hentai.... tecknat sex....... aja alla har vi våra egna upfatningar :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 jag gillar ecchi serier, men inte hentai.... kolla bara på onegai teacher och love hina, de e ju skit bra :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
qurion Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Ecchi är 10* bättre än hentai... mycket roligare att bli retad än att få paletet med en gång :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet maj 10, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 10, 2004 Campus=Hentai Green Green=Ecchi eller har jag missförstått något? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 green green är ecchi, den andre har jag inte hört talas om Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
firewalker Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 Om hentai definieras genom sexscener så är campus hentai in i märgen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 12, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2004 Om hentai definieras genom sexscener så är campus hentai in i märgen Om det är sådana typer av sexscener som finns i porrfilmer, så ja. I Kimi Ga Nozomu Eien fanns en annan typ av sexscen, sådant räknas inte dit skulle jag tro. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jagvillha Skrivet maj 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet maj 13, 2004 Själv ser jag tecknade porrfilmer som hentai och övrigt som icke. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg