Hideki-kun Skrivet september 14, 2005 Anmäl Share Skrivet september 14, 2005 Är det någon som vet hur många manga böcker av Elfen Lied som har kommit ut och vart man kan beställa dem?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gus87 Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 finns de någon snäll själ som vet var jag kan köpa Elfen Lied mangan på engelska jag har sätt animen och jag älskade den och nu för ett tag sedan hörde jag an mangan var bättre och jag vill köpa den man vet inte vart de går SNÄLLA HJÄLP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet juni 28, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2006 kan inte lova något men jag antar att den finns på SF bokhadlen... finns den inte där får du impotera den Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 Har för mig att den inte finns översatt (officiellt iaf, finns ett par böcker scannade...) *kollar på ANN* Jag verkar tyvärr ha rätt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet juni 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2006 När det endå finns en tråd. Skilljer sig storyn i mangan från animen eller är animen tagen från mangan som i berserk t.ex.? Kändes som slutet var ett stort reklamknep för att få en att köpa mangan iaf :P. JAG blev iaf jäkligt sugen :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet juli 12, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2006 har bara sett animen av elfen lied och den stäcker sig mellan kapitlerna 1-61 av mangan och hela mangan är runt 106-107 kapitel och jag undrar om det är nån direkt fortsätning där animen tar slut ? eller om det är nåtannat sen undrar jag självklart om Lucy/Nyuu överlever ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eiko Skrivet juli 29, 2006 Anmäl Share Skrivet juli 29, 2006 Mangan finns ej att köpa, fick en liknande fråga på ett annat forum. Engelska bör komma snart, men svenska kommer det absolut inte komma ut på. Eftersom det är blodigt osv, en vuxen manga. Jag kollade på animen, funderar på att läsa mangan. Men vet ej vart jag kan ladda ner kapitel 1- slutet. Länka gärna :) Skicka ett pm kanske är bäst :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 29, 2006 Anmäl Share Skrivet november 29, 2006 Har precis läst färdigt kapitel 72. Riktigt creepy. Det är nu den går åt ett annat håll än animen också (är ett halvår efter scenen på bron i episod 12). <3 Här ett exempel. Har tagit bort texten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 29, 2006 Anmäl Share Skrivet november 29, 2006 Här ett exempel. Har tagit bort texten. Jag tog mig friheten att sätta tillbaka texten igen. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 29, 2006 Anmäl Share Skrivet november 29, 2006 Jag tog mig friheten att sätta tillbaka texten igen. Um. Det är verkligen inte samma text som i den översättning jag har. Eller har jag lyckats missa ett uppenbart skämt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 29, 2006 Anmäl Share Skrivet november 29, 2006 Um. Det är verkligen inte samma text som i den översättning jag har. Eller har jag lyckats missa ett uppenbart skämt? Ähum... Jo. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet november 29, 2006 Anmäl Share Skrivet november 29, 2006 Ähum... Jo. :) >_>; är väl det enda jag kan säga och skyller på sömnbrist. Ohwell, nu fick ni översättningen på köpet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 29, 2006 Anmäl Share Skrivet november 29, 2006 Sceleris, du har för mycket fritid :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 29, 2006 Anmäl Share Skrivet november 29, 2006 Sceleris, du har för mycket fritid ;) Jag förstår att man får det intrycket, men så är det verkligen inte. Jag gör bara aldrig vad jag borde göra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Här ett exempel. Har tagit bort texten. Jag tog mig friheten att sätta tillbaka texten igen. ;) Rofl >_< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet november 30, 2006 Anmäl Share Skrivet november 30, 2006 Jag förstår att man får det intrycket, men så är det verkligen inte. Jag gör bara aldrig vad jag borde göra. Som jag då ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet januari 11, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2007 Gud jag läste 3-4 volymer av Elfen Lied och hatade verkligen mangan ._. Alla karaktärer ser weird ut i kontrast till animen och vissa saker är apmongo; typ scenen där poliserna kommer och ringer på och frågar om Kouta har sett Lucy och han typ; "Nope, haven't seen her, how come?", "Nah she's just lost". I mangan säger dem "SHE'S A MASS MURDERER =)" Ofta. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 8, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2007 Bandōs roll i mangan är störtskön. --- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet mars 15, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2007 Har nyss kollat klart på animen och jag måste fråga ifall någon kan spoila?? vem står bakom dörren i slutet av avsnitt 13?? har hört att man får veta det i mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 15, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 15, 2007 har hört att man får veta det i mangan. Scenen finns inte ens med i mangan då den tar en annan väg vid händelserna på bron. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guttso Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Kanske ska öppna sparkontot och tömma det för elfen lieds skull. Är den färdig eller ritas den än? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet april 2, 2007 Anmäl Share Skrivet april 2, 2007 Sista volymen släpptes den 18:e november 2005. Publicerades väl i nagon tidning innan dess. Hur som helst är den färdig, men har inte licensierats för översättning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 12, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2007 Kapitel 77 Tredje eller fjärde kapitlet i sträck som slutar med en äckligt irriterande cliffhanger. Mayus "död" vore inte första gången när det som ritas och det som faktiskt händer inte stämmer överens. Det måste dock sägas att Okamotos stil blir bättre och bättre med tiden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet augusti 18, 2007 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2007 Kapitel 77 Tredje eller fjärde kapitlet i sträck som slutar med en äckligt irriterande cliffhanger. Mayus "död" vore inte första gången när det som ritas och det som faktiskt händer inte stämmer överens. Det måste dock sägas att Okamotos stil blir bättre och bättre med tiden. 77 Mm cliffhanger kan man ju säga ^^ Men jag undrar bara varför just mayu skulle dö :( hon som var så oskyldig... Har faktist lite små svårt att förutspå hur serien kommer att utveckla sig just nu :S kan ju alltid hoppas på att det inte var Mayu som blev sliten i stycken av lucy utan kanske det var Bando eller nån som var i näreheten ellöer nåt sånt :S eller försöker jag lura mig sj nu kanske... Bah jag vill ha nästa Chapter nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gus87 Skrivet september 14, 2007 Anmäl Share Skrivet september 14, 2007 jag har presis ladat ner den till och mer 77 vad jag fot för mig har den inte översats längre en så även fast det fins 107 kapitel ute jag gav upp på att vänta jag vill läsa det är ju min favorit animr men jag vill köpa den hoppas den kommer på engelska snart men för vad jag läst så är den inte lisensierad en idag U_U vad jag har hört så ska man inte försöka bara läsa fortsätningen efter animen utan läsa hela annars missar man massa och fattar inte Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg